Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
E 422.0004 | |
Informace o fotografii: - Místo focení: Těchoraz - GPS: 48°37'9.481"N, 14°19'16.946"E » - Datum: 1.8.1986 - Autor: PaMir - Pozn.: tehdy zastávka Vyšší Brod - Zobrazeno: 8574x - Detailní EXIF informace » - Rating od autorů: 9 - Rating od uživatelů: 10 | |
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit | |
1 2 | Zpráv na stránku: |
Dodatek p ředchozímu příspěvku: * - do 30.8.1984 denně, od 31.8.1984 v 5,6,+ (u 20905záv VB-R, 20904 a 20923).
Na trati 195 jezdívaly vždy v kombinaci s poschoďovým vozem, dne 16.3.1985 jsem ovšem viděl Os 20907 (příjezd do Rybníka v 15:20 v JŘ 1984/85) v sestavě E 422+2*červený, na 20904 (10:54 z Rybníka) téhož dne řazen E 422+1*poschoďák. Dne 10.3.1985 byl Os 20907 v řazení E 422+3-4*Bix.
Střídaly se tehdy 2 soupravy, někdy byly obě v sestavě červený+modrý, jindy jedna souprava 2*modrý a druhá červený+modrý.
Oběh souprav: (pro zjednodušení vypouštím prefix 209)
1.TD: 22 X,6/03 (Lipno - VB X,6, VB-Rybník denně)/02/05/06/07/08/11/12/27
2. TD: 20/01/32 +/00 X,6/21 X,6/05 záv */23 */24/09/10/25
Střídaly se tehdy 2 soupravy, někdy byly obě v sestavě červený+modrý, jindy jedna souprava 2*modrý a druhá červený+modrý.
Oběh souprav: (pro zjednodušení vypouštím prefix 209)
1.TD: 22 X,6/03 (Lipno - VB X,6, VB-Rybník denně)/02/05/06/07/08/11/12/27
2. TD: 20/01/32 +/00 X,6/21 X,6/05 záv */23 */24/09/10/25
JvS: Původ se už dá tipnout myslím jednak dle konstrukce. Vozy jsou naprosto odlišné od vzdáleně podobných typů české konstrukce. Původně měly pochopitelně jiný interiér, zřejmě už dávno reko na sedadla typu Bai z padesátých let (osmidvéřáky). Letos firma Piko právě tento vůz plánuje coby novinku v provedení ČSD viz: http://www.piko-shop.de/index.php?vw_type=artikel&vw_id=16861 I toto je pomůcka k určení místa původu, samozřejmě model je jen varianta německého vozu..., ty spodní oblé kryty budou červené, dle skutečnosti, obrázek je pouze orientační...
Rabíne POMóc!
Honzo, prosím zapoj se; toť vskutku úkol pro VÚKV! :-)
"Červené vagony" česká konstrukce a asi ani výroba nejsou. Dostaly se k nám za WWII. Ale odkud? Německé "spěšňáky" to nejsou, i když jakási příbuznost tu je, asi jako "vaše kráva se napila z naší putýnky." Nasazovány byly co má paměť sahá jen v Rožmberském panství. Zkus zapojit historické kontrolní chrousty ...
Honzo, prosím zapoj se; toť vskutku úkol pro VÚKV! :-)
"Červené vagony" česká konstrukce a asi ani výroba nejsou. Dostaly se k nám za WWII. Ale odkud? Německé "spěšňáky" to nejsou, i když jakási příbuznost tu je, asi jako "vaše kráva se napila z naší putýnky." Nasazovány byly co má paměť sahá jen v Rožmberském panství. Zkus zapojit historické kontrolní chrousty ...
laminát: Díky moc, že jsou Německé jsem netušil. Na K-reportu mi nikdo nebyl schopen odpovědět. O Calmech vím, ale zajímala by mě řada právě těchto vozů s dveřmi na představcích.
JvS: Červené vozy mají původ v Německu, snad za války, že by sem dostaly??? Na Lipence jsou zdokumentovány tyto vozy spíš později, ještě zač. 70.let zde jezdily vozy Balm ex. Calm, neboli přívěsné vozy k "Modrému šípu"... Vzpomínané vozy byly údajně tři (možná někdo upřesní), ovšem zda se všechny dožily konce svého provozu nemám doloženo... Každopádně osud těch dvou co jsou v Táboře coby přívěsné k EM400.001 jsou poté všeobecně známy, čili 1991 do Tábora, pak pár let semtam provoz do Bechyně, reko jednoho na Bufet Elinka, nátěr... Škoda, že už se nikdy neobjevily spolu s patrákem... Třeba nám někdo z pamětníků řekne víc?
Trochu offtopic - ale nevíte někdo, co jsou zač ty červené vozy? Kde se na Lipence vzaly, jak jsou staré, kdo je vyrobil, nějaká spedicifikace? Nemůžu o nich nikde najít pořádnou zmínku, např. na parostroj.net ani nejsou v databázi vozů čsd.
Tato kombinace vozů byla možno vidět na Lipence do 1.6.1991. Se změnou JŘ odešly z Lipenky červené vozy a místo toho přišly Bte (dnešní Bdt279). V této souvislosi bylo pozměněno pořadí vozů v soupravě: cestou do Rybníka byl za lokomotivou řazen nejdřív patrák a za ním normálí vagón. Postupem času se na Lipence objevily též vozy B a BDs (konec 90. let).
Pro Chary: To je ale škoda. V tom případě se nestrefil svou propracovanou otázkou do odpovědi. To víš, 1984 jsem už nejezdil do Bechyně na dovču s rodiči, ale do Kerkonoš, potažmo za párama do NDR ... :-)
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2024 ŽelPage
- správci - otázky a odpovědi
Info
informacni okenko