..: Komentáře :..


Komentáře uživatele "Rabín":

  1 ... 191 192 193 194 195 ... 234      Komentářů na stránku:   
FotkaZprávaDatum
820.057-8Byl jsem na této trati o velikonocích 1997 a pak ještě asi o měsíc později znovu - ale to už tam v obou případech jezdily 810 a zbylé karlovarské "Singrovky" 820 asi už jen výjimečně. Kdy přesně došlo k zastavení provozu? Koncem května 1997 při změně jízdního řádu? K obnovení provozu do Lokte-předměstí došlo od prosince 2006?
Martin Keppert: 820, které odešly do Čerčan, už tam stejně mnoho nenajezdily - obvykle jezdila jedna na "Sedlčance" a ostatní postávaly u výtopny v Benešově. Pak stejně ještě odešly do Kralup (aspoň některé - nebyla 820.057 jedna z těch posledních, které na podzim 2002 ještě brousily pražský Semmering?). Podle mých poznámek byla v květnu 1997 ve Varech ještě 820.020.
01.12.11 - 15:19
451.061-6stoupa: když vršovický ranžír ještě naplno fungoval (vzpomínka z roku 1988), bylo vrzání čub slyšet na kilometry daleko. Také si pamatuji, jak jsem někdy v té době fascinovaně sledoval rozpouštění vozů v rumunské stanici Buzau, kde vozy sjížděly z pahrbku a čuby je jen tak přibržďovaly na dráze cca 5 m a poté odlétávaly na speciální "čubové výhybce". Rumunští posunovači je hbitě sbírali a znovu kladli vstříc dalším vozům. Přemítal jsem, kolik tam mají ročně těžkých zranění příp. smrťáků.
Chemnitz-Hilbersdorf jsem navštívil až v roce 2000 (saské želežniční muzeum), a to už byl ranžír kompletně vytrhán.
30.11.11 - 14:07
741.504-5 + 741.505-2 + 741.506-0 + 741.503-7kobros/nukava: ta šachta v Brandýsku stejně už dlouhá desetiletí fungovala jen jako větrací/výdušná.30.11.11 - 14:01
T 466.0103Moc hezké, ale uvítal bych více soupravy...30.11.11 - 13:28
451.061-6stoupa: já jsem do tohoto tématu nevstoupil, protože toto ne zcela běžné řešení spádoviště je mi známo. Ale - víš že další takto koncipované spádoviště je Dresden-Friedrichstadt?30.11.11 - 13:25
110.021-3Zahájím obligátní diskusi: Nepadá to trochu doprava? :-)30.11.11 - 8:39
228.768-8 + 228.688-8stoupa: náhodou, Ludmilla je na ruské (potažmo i německé) poměry lokomotiva prudce elegantní :)
Jasně, brejlovce a V 180 lze porovnávat jen velmi těžko.
29.11.11 - 15:38
451.061-6stoupa: do té jazykové učebny jsem také chodil rád :) A sklidil od jisté nejmenované pí učitelky nejeden lepanec za nepozornost :)29.11.11 - 15:34
451.061-6Je to jedna z posledních mechanik v Praze: kromě této má Hr. Železný most ještě jednu v opačném směru (obě včetně předvěstí), další s předvěstí je na odb. Záběhlice o pár km dál ve směru z Prahy, žst. Praha-Ruzyně má odjezdová na obě strany a pak ještě 4 momentálně nefunkční (2 odjezdová, 2 vjezdová s předvěstmi) v žst. Praha-Jinonice. To je asi vše...29.11.11 - 15:11
228.768-8 + 228.688-8stoupa: Nedá mi to a musím se přidat. Opravdu to období netrvalo dlouho. Přibližně o rok později (říjen 1995) jsem spolu s manželkou poctil návštěvou Lipsko a na obrovském hlavním nádraží o 26 nástupištích (které v těch dobách ještě nebylo rekonstruované a působilo velmi temným a nepříjemným dojmem) se mi nabídl dost tristní pohled na mnoho podobných souprav regionálních vlaků po středním Německu (v čele však kromě 228 byly k vidění spíš 201/202/204 alias V 100 DDR, ojediněle na ty dva vozy i Raguliny 232) a ty dvouvozové soupravy sestávaly z neuvěřitelné směsi vozů, počínaje ex-Städteexpresy DR přes různé Reko-Wageny DR až po nemodernizované vozy ex-DB občas i ještě v zeleném nátěru!). Tehdy jsem si říkal - jakou asi má budoucnost regionální železniční doprava v bývalé NDR? A přesto to překonali, o pár let později už to byl o něco veselejší pohled na modernizovaná či nová patra nebo Desira...
K obrázku: jednou se mi v Žitavě naskytl podobný pohled, ale vedle V 180 stál náš Brejlovec. Zajímavé porovnání - V 180 působila proti až filigránské T478.3 jako nechutný ocelový ingot...
zirecek: ty "stacionární Pragotrony" s trvale předem danými cílovými stanicemi a pod příslušnou se rozsvítí, jsou v Žitavě i jinde po ex-DDR dodnes...
29.11.11 - 15:00