..: Komentáře :..


Komentáře uživatele "Zdeněk Šindlauer":

  1 2 3 4 5 ... 17      Komentářů na stránku:   
FotkaZprávaDatum
354.195Kdyby tohle viděli pánové z k.u.k. priv. B.N.B., určitě by je hřálo u srdcí, že před stopadesáti lety jejich úsilí nebylo nazmar.14.11.17 - 8:21
Parní symfonieZajímavé - ačkoli kytara by byla lepší, poněvadž ta má alespoň pražce07.11.17 - 12:21
556.0506Překrásný obrázek! Posledních třicet let jsem přesvědčen, že černobílá fotografie parní lokomotivě prostě sluší nejlíp.16.10.17 - 14:16
140.099-3Horší by byla už jen růžová se zelenými čtyřlístky.28.08.17 - 19:22
Pára, sníh a úzkápo vzoru klasického "na živý obraz je nutno chvíli pohlížet v klidu, aby na vás mohl působit" i tento snímek nutno "nechat působit", aby divák porozuměl záměru autora. Nejsem si jist, zda jsem tedy porozumněl, ale pokud ne, tak se nic nestane. Podstatné je, že se nad obrázkem dá dlouho a bohatě přemýšlet - což u mnoha zdejších obrázků zase není takovou samozřejmostí. A proto tento snímek chválím.30.07.17 - 15:09
závodyKdybych si tak na 5-6 neděl vzal dovolenou, možná bych stačil oblézt hezká místa a vyhlídky aspoň po jedné straně Rýna mezi Weisbadenem a Koblenzem ...19.05.17 - 12:27
742.529-1 + 742.260-3To je ale bohatá pastva pro oči! A těch detailů krajiny i vlaku, nad nimiž lze dlouhé minuty přemýšlet!08.05.17 - 21:53
18.201Až u tohoto obrázku jsem si uvědomil, jak strašně se tohle místo změnilo. Kdo ví, co by tomu řekl Pan fotograf Pavel Dočkal ...
Nicméně, i tenhle obrázek se mi moc líbí!
11.04.17 - 9:33
122.005-2 + 123.005-1Malé upřesnění: Janu Pernerovi je oprávněně připisován projekt tratě Státní severní dráhy, je ale záhodno poznamenat, že vycházel z vyměřovacích prací, provedených na trase už v letech 1840 a 1841 ing. Wollnerem. Zásadní a někde i značné úpravy Pernerova prejektu (zejména zvýšení nivelety v těsných kaňonech až o 6 stop na základě poznatků z březnové povodně roku 1845) má na svědomí Alois Negrelli. Což samozřejmě Pernerovy zásluhy nijak nesnižuje.
U mostu ÖNWB třeba vzít v úvahu, že výška jeho původních pilířů byla dána nejen niveletami obou křížících se drah, ale i nutnou výškou (7,40 m) jeho příhradové konstrukce, která vespod nesla silnici.
14.03.17 - 22:45
V200.002Pro trať Leipzig - Hof projekt připustil nejvyšší sklon 11 promile, což bylo kompenzováno rozvinutím trasy do dlouhých oblouků. Stavebně jde o jednu z vůbec nejzajímavějších německých tratí.14.03.17 - 22:13