..: Komentáře :..


Komentáře uživatele "Drahos Svestka":

  1 ... 5 6 7 8 9 ... 180      Komentářů na stránku:   
FotkaZprávaDatum
...a zezadu do toho buší postrk 556.0255Myslím, že je to poněkud OT v souvislosti s fotkou...ale pamatuju případy, že při čištění dýmnice nebo dílenských opravách si někteří chlapi svítilny sundali, aby to netrpělo a nedocházelo k tomu, co popisuje Zdeněk. Že by snad vlaky jezdily běžně potmě, to je samozřejmě naprostý nesmysl...ale tady by možná někteří neměli problém tomu uvěřit.03.03.15 - 7:54
Průjezd cisternového vlaku v čele s 556.0399...P.Randák: Vím, že je to myšleno v žertu...ale skutečnost byla taková, že v Liberci se štokry neměly kde točit, jedině na trianglu vedle nákladiště zvaného ÚTD...a z toho důvodu byla spousta jejich výkonů prováděna tenderm napřed.02.03.15 - 14:21
...a zezadu do toho buší postrk 556.0255Trochu to upřesním. Někdy od poloviny 50.let bylo nařízeno dosazovat na všechny traťové parní lokomotivy dálkové reflektory. Nově vyrobené lokomotivy měly reflektory přímo z výroby, na starší stroje se dosazovaly postupně. Na snímcích z 50. a 60.let je dobře patrné, že těmito reflektory byly vybaveny opravdu všechny stroje, které se využívaly v traťových výkonech, resp.drtivá většina. Na některých lokomotivách to vypadalo zajímavě.
Poziční světla na parní lokomotivě sloužila jen k označení začátku vlaku, ve smyslu Návěstního předpisu. Pokud chtěla četa opravdu v noci vidět, sloužil k tomu zmíněný dálkový reflektor. Z vlastní zkušenosti můžu říct, že pokud byl vyčištěný a byla v něm odpovídající žárovka, svítilo to dobře.
Ke konci provozu páry se situace pochopitelně měnila. Vzhledem k umístění reflektoru na dýmničních dvířkách docházelo např.při čištění dýmnice nebo při dílenských opravách k jejich poškození, příp. z "letmo" lokomotivy byl odebrán a dosazen na nějakou turnusačku...a vzhledem k blížícímu se konci už se na spoustu lokomotiv nově nedosazovaly.
02.03.15 - 14:14
556.036Luxusní fotka. Ta kamufláž se opravdu povedla. Jako za starých dobrých časů v Liberci. Potkat to tam neplánovaně na trati, asi bych si dýchnul do balónku...01.03.15 - 20:06
534.0389Díky, pane Zdeňku. To ne já, to mašina.
Ale jinak souhlas. Tyhle stroje uměly (naaranžovat) úplně všechno.
25.02.15 - 8:06
754.066-9Milan M: 4,5 roku to určitě nebude. Co si pamatuju, tak 4066 přišla z dílen v tomto novém laku někdy v červenci 2008. Ale to je celkem jedno. Červená barva je prostě taková. I červené auto vybledne podstatně dřív než jiná barva. Chemikálie v myčce sice nejsou pravda nejšetrnější, ale mašiny se tam umývají všechny stejně. Nějaké spekulace o tom, že to je to způsobeno častějším mytím nebo nesprávnou technologií..atd. jsou naprostým nesmyslem. I 49 už je úplně vyšisovaná. Přitom z dílen přišla jako jedna z posledních. Úplně první modernizovaná 754 přišla v novém kabátě 4018, ta má doteď lak jako z alabastru. stejně tak i ostaní mašiny.24.02.15 - 12:12
T 499.0002Myslím, že to nápravové zatížení naopak BYLO rozhodující...nebo aspoň rozhodně ne zanedbatelné. Ty mašiny mohly v podstatě jezdit jen na hlavním tahu. Neměli jsme tratě jako např. Němci, kde 21 tun na nápravu bylo zcela běžných pomalu i na lokálkách...už od 20.let minulého století.
Naopak se tenkrát příliš neřešila ta spotřeba...ale v nějaké dokumentaci, co jsem četl, se taky nenechávala bez povšimnutí.
24.02.15 - 9:04
749.264-8mrKEF: Kde by byla celá tahle dráha bez těhle starejch kýblů (tím samozřejmě nemám na mysli jenom baruny). Akorát že někteří to neradi slyší...23.02.15 - 12:38
754.008-1 + 854.021-3Já jsem tu ocitoval předpis...a sklidil za to mínusy. Je mi to sice úplně fuk, ale nakýtá se otázka, jestli vůbec má smysl se tu o něco snažit a psát nějaké odborné komentáře a stanoviska. To za prvé. Za druhé...k tomu co napsal Chary a Martin. Podobných závěsů jsem se s touhle lokomtivní řadou navozil nepočítaně...zejména na trati Brno-Jihlava. Většinou se jednalo o krokodýla + Bmx. Norma zatížení pro Os vlaky pro řadu 754 zde byla 250 tun, pro rychlíky 330 tun (což bylo těch 7 vozů, jak píše Martin). Při zátěži 3x BDmtee i se zmíněným závěsem nebyla tedy norma zatížení překročena, při 4x BDmtee nebo Bt byla překročena cca o 20-25 tun. Závěs většinou netlačil, nebo jen zlehka, s výjimkou onoho zmíněného stoupání do Rapotic. Sice předpis je předpis, ale zkušení pardáli doře věděli, že to není nutné. Nebyl žádný problém dodržet jízdní doby. Proto jsem poznamenal, že i v případě nevyvíjení tažné síly mot.vozem na konci vlaku si brejlák s touto zátěží hravě poradí...navíc tato trať na snímku nemá tak náročné sklonové poměry jako jihlavská. Toť vše.17.02.15 - 18:30
754.008-1 + 854.021-3Vyloženě kvůli topení to nebude. Je to v duchu předpisu, kde je stanoveno, že pokud je ve vlaku zařazeno jiné činné hnací vozidlo, má vyvíjet tažnou sílu. I když by si v tomto případě samozřejmě brejlák hravě poradil s tou zátěží sám...
Ale je nanejvýš pravděpodobné, že ta zadní část vlaku bude někde odvěšena a bude dělat nějaký svůj výkon...v tom případě ta otázka vytopené a přichystané soupravy má svůj význam.
16.02.15 - 20:27