..: Komentáře :..


Komentáře uživatele "Drahos Svestka":

  1 ... 175 176 177 178 179 180      Komentářů na stránku:   
FotkaZprávaDatum
820.081-8Moc se mi to líbí a koukám,že lidi dokážou vyhrabat krásný věci ze svých archivů.Jen tak dál!14.03.09 - 20:10
750.282-6To je tak strašně smutný a deprimující,až je to geniální.13.03.09 - 20:25
433.002Jo jo,rádo se stalo.Je to jediná moje fotka v barvě z týhle lokálky,bohužel.13.03.09 - 20:23
E 499.047Jo tak tohle nemá chybu,kdybys to nechal trochu zašedlý,tak by se k tomu dalo napsat že to je fotka ze zahájení elektrickýho provozu z roku 1956.Já fotky nehodnotím,necítím se na to,ale tady jsem udělal výjimku.5.13.03.09 - 19:45
130Tak to je fakt nádhera,snad jen že by se do takovýho prostředí hodilo nějaký míň moderní vozidlo,to je ovšem pouze můj osobní názor,nic víc.13.03.09 - 19:38
475.159Thingie:tak určitě tu byly lepší věci,souhlas,ale sken je dobrej,problém je že je to čelní násvit a co je ve stínu,to je holt špatný,ORWO UT 18 zrovna nevynikalo expoziční pružností.Spíš jde o tu mašinu,přišla z Chomutova po dílnách coby posila za porouchaný brejlovce a přestože byla velmi dobrá,dlouho si nezajezdila,nahradila ji 475.1142,taky přišla z dílen,krásně zelená.13.03.09 - 19:33
464.001Tome,omlouvám se,bez brejlí už jsem dočista slepej.11.03.09 - 23:50
01.137Ja bych si dovolil něco k tomu podotknout.Samozřejmě,"nula-jednička" a naše 498.1 jsou neporovnatelné,pokud jde o konstrukci.Pojmy jako mechanický přikladač,dvojitá dyšna,valivá ložiska,servomotor rozvodu apod.jsou na německých mašinách něčím naprosto neznámým.Přesto-díky pověstné německé kvalitě a již zmíněnému vynikajícímu stavu tratí dokázali z těchto de facto zastaralých strojů i po 50 letech ždímat výkony,které my můžeme jen tiše závidět.Naše parní lokomotivy patřily po stránce jak konstrukční tak i vzhledové ke světové špičce,bohužel těchto jejich vlastností nemohlo být nikdy v provozu využito,především co se týká rychlosti vlaků,naše(zejména nákladními vlaky) přetížené tratě se spoustou pomalých jízd a různými jinými omezeními to prostě neumožňovaly.I tak je -zejména období 60.let z hlediska provozu nesmírně zajímavé a poučné.Ale o tom zase někdy jindy.11.03.09 - 23:30
464.001Pěkná fotečka,Tome,nebýt tam té satelitní antény na baráku,vypadalo by to jako za starých dobrých časů v České Lípě.10.03.09 - 20:58
01.137K této fotce bych chtěl připomenout pár osobních zážitků. Navzdory všelijakým mýtům a nesmyslům co bylo a jak bylo, je fakt že železniční doprava v tehdejším Východním Německu měla i v dobách reálného socialismu vysokou úroveň. Pro nás byl nepochopitelný zejména stav tratí a kolejového svršku, který byl srovnatelný (bez nadsázky) s našimi dnešními koridory. V době, kdy jsem to fotil, měly tyto legendární stroje za sebou téměř 50 let těžké rychlíkové služby na hlavních tratích Německa, a toto byl poslední rok jejich aktivní služby, přesto jejich technický stav byl naprosto dokonalý. V případě krácení zpoždění dokázaly projet 190 km dlouhou trať z Drážďan do Berlína za méně než 2 hod,což se třemi dvouminutovými zastávkami představuje průměrnou cestovní rychlost okolo 100km/hod, což je skvělé i na dnešní dobu (na kolika tratích se můžeme něčím takovým pochlubit?). V praxi to znamenalo jet všude tam, kde to rychlostníky povolovaly, "na plný knedlík" 120-130 km/hod, přitom soupravy rychlíků a expresních vlaků bývaly běžně složeny z 10-14 podvozkových vozů o zatížení 500-650 tun. V životě jsem neviděl takhle jezdit páru. Bylo to něco naprosto fascinujícího.10.03.09 - 20:16