..: Komentáře :..


Komentáře uživatele "J.S.":

  1 2 3      Komentářů na stránku:   
FotkaZprávaDatum
18.255Jinak lokomotiva norských železnic řady 18c číslo 255 - postavena v roce 1913 přímo pro trať Oslo - Bergen. Brzy po dodání se ukázalo, že pro horské partie této náročné horské trati jsou lokomotivy této řady příliš slabé - v zimně byly nutné přípřeže i tří strojů zároveň. Lokomotivy tak byly záhy na hlavních výkonech nahrazeny silnějšími stroji. Lokomotiva č. 255 dosloužila v roce 1969. V roce 1981 si jí dobrovolníci z muzejního spolku převezli do stanice Garnes a začali s její opravou. Ta byla dokončena v roce 1992 a od té doby je lokomotiva nasazována do čela vlaků na muzejní trati. Ta je tvořena původními čtyřnápravovými vozy s teakovým obložením skříně z let 1921 až 1938.21.06.15 - 21:47
423.0145 + 403.303 + 414.404 + 434.0170 + 404.003 + 310.006Sandik:

za 404.003 - dle VŘ NTM - buď pojistit na cca. 89 milionů nebo ručit majetkem v dvojnásobné hodnotě....

Pravidla MKČR umožňují se sbírkou pracovat, včetně sbírkového zákona - i když vše lze vykládat různým způsobem... to platí i o zákonu o hospodaření s majetkem státu... zažil jsem řadu protichůdných výkladů a to i od stejných právníků :-) záleží asi na zadání...

no, intenzivní příprava projektů vypadá poněkud jinak...

závěrem? mezi spolky v ČR je dostatek historických vozidel, které si zaslouží péči - čili "spolky sobě" - a s normálními lidmi se vždycky domluvíte...
05.12.14 - 15:48
T 426.001Pavle super! A hnedka prvni fotka z me "domovske" drahy ;-). Jirka07.08.14 - 18:29
P 36-0189 (SŽD)Už nevím s kým jsem si povídal, proč tak brzy skončily Big Boye - nové lokomotivy na uhlí jezdící od uhelných dolů... Jedním z důvodů byla obchodní politika General Motors (GM), který vyráběl dieselové lokomotivy a potřeboval jejich odbyt. Proto prý v polovině 50. let postupně skoupil GM firmy vyrábějící náhradní díly na parní lokomotivy a ukončil jejich "parní" program. Po odstřihnutí od této základny přistoupil UP na dokončení motorizace.24.06.14 - 12:17
M 240.056CHKO je na druhém břehu a bylo to vykáceno na objednávku SŽDC - kéž by se toho dočkala celá zubačka... Samozřejmě, že holina bude rok dva vypadat takto, ale postupně zaroste a splyne s okolní přírodou ;-)09.06.14 - 11:33
Modrý šípTak to mě vzalo u srdce... ;-)05.04.13 - 21:46
Znamení stůj!Nemohu s vámi souhlasit - v jednotlivých partách je to různé. Ale na tohle rozhodně parní provoz nezajde. Znám ve svém okoli několik parních strojvedoucích (minimálně 4), kterým ještě nebylo 35 (a ještě víc, kterým už bylo, ale cítí se tak na 25 :-)). Ježdění a zvládnutí technologie jízdy je samozřejmě důležité, ale neméně podstatné je znát dobře mašinu, rozumět jí a umět opravit pokud možno všechno. Takže já bych nebyl skeptický a pesimistický.18.01.13 - 9:39
731.010-5 + Bombardier Regio 2NOznačení je R2N - marketingové označení Omneo: http://www.bombardier.com/en/transportation/products-services/rail-vehicles/commuter-and-regional-trains/double-deck-electric-multiple-units/omneo-product-platform?docID=0901260d8011eef110.12.12 - 0:01
498.014petr.284: lokomotiva je uložena v Čelákovicích v depozitáři NTM společně se všemi díly, které se podařilo v ŽOS Nymburk dohledat. Jednotlivé díly byly srovnány a určeny za pomoci libeňských hochů.09.12.12 - 23:53
753.729-3 + 753.737-6Magická fotka - nevydržel jsem to a zkusil jsem jí otočit vzhůru nohama - skoro k nepoznání :-)02.11.12 - 9:13