..: Komentáře :..


Komentáře uživatele "happy":

  1 2 3 4 5 ... 28      Komentářů na stránku:   
FotkaZprávaDatum
242.207-9ad Václav Vrána:

Některé osobáky z Plzně na Nepomuk a Horažďovice čítají až 7 vozů. Takže o nějakých pohodových výkonech těchto strojů nemůže být řeč. To nasazení je opravdu poměrně pestré. Od Vysočiny, kde třeba tahá na 225 1 vagon či Bmto+BDs (a jejich mutace) až po třeba zmíněné 7 vozové Os na 190 atp.
24.02.12 - 17:07
814.015-4Je to železný prach ze zdrží.21.10.10 - 11:50
230.009-3Bezkonkurenční (na ploše bude hezká) :) Bohužel moc vyřezaných a fotitelných fleků kolem 225 není. A už vůbec, aby se tam vešel celý náklad.11.08.10 - 18:14
VT 31ad Jirka Panther
U nás se bohužel neumí stavět ani železnice ani silnice. Vše se dělá napolovic a poměrně draze. Trakční rychlosti se zvyšují prakticky jen na koridorech. Regionální tratě jdou vůbec stranou.
Telč a Třešť generují obrovské množství dojíždějících lidí do Jihlavy. Je bohužel tragédií, že toho železnice nevyužila a ustrnula někde v minulé éře. Já pevně doufám v to, že s příchodem RS1 se na Vysočině překopá absolutně celá regionálka a bude se jezdit nějak racionálně a ne k přestupům v polích (Kostelec, Křižanov, Horní Cerekev ...).
08.06.10 - 17:30
VT 31Ano, ta moje malá vize by vyžadovala zcela nové vozidlo. Protože jediný motorák s elektrickým přenosem je v současné době řada 831 že?
A co třeba 843?
08.06.10 - 15:20
VT 31Moderní technologie jsou potřeba o tom žádná. Ale zase na druhou stranu si myslím, že by se mělo začít od kapacitních jednotek pro příměstské provozy. Narvat technologii, o které tu mluvíte do RS1, tak závratně vzroste hmotnost a cena. A o cenu tu jde prvořadě. Za předpokladu, že by na Vysočině jezdily samé novější jednotky a vozy, tak bych neváhal investovat do jednotek, které budou špičkové. Bohužel realita je jiná. Je potřeba se zbavit 810 a eliminovat onen žlutý mor, který to tu začíná zaplavovat. Peněz ani kraj ani ČD nemají nazbyt. Tudíž toto řešení se mně jeví jako nejvhodnější. Pokud do budoucna se přistoupí na jiný koncept přenosu výkonu (který umožní ukládání energie z rekuperace), tak potom se RN pošlou úplně do pryč a na jejich místo nastoupí RS1. A nové jednotky nahradí RS1 na jejich výkonech. Nikde není psáno, že RS1 musí brázdit koleje Vysočiny oněch 30 let. A my jsme prostě nyní v situaci, kdy potřebujeme nová vozidla téměř hned.

Ke trati 227 - mým snem je tu trať dát dopořádku (na 80-100km//h), protože to je jediná na Vysočině, kde po celé délce bydlí lidi (naplníme v pracovní dny) a je tam spousta zajímavostí pro turisty, čímž ji naplníme i o víkendech. Jestliže na školní vlak potřebujeme ještě jeden RS1, tak ho tam dáme a na elektrizované tratě ráno vytáhneme z kopřiv nějakou 242+3B a pak ji zas uklidíme.
Doplním, že žádné kopřivy se tahat nebudou. Počítá se totiž, že zde zůstane několik Bmteeo a BDsee právě na ty exponované vlaky, kterých není moc, ale jsou. Bohužel nevěřím tomu, že se zvedne rychlost nějak výrazně....
08.06.10 - 11:41
VT 31Závěrem, co člověk, to názor. Já bych osobně nejraději viděl regionální vozidlo jako 2*26m dlouhý třípodvozkový stroj (všechny trakční), s asynchroními motory a elektrickým přenosem výkonu, hliníkovou samonosnou konstrukcí, pouze jedním spalovacím motorem a malým sci-fi v podobě rekuperační kondenzátorové brzdy (případně s Li-Fluor články). Všechno jsou to technologie již dostupné, pouze zmíněná baterie není dostatečně stabilní.
A cena za takovéto vozidlo?

Nicméně na trati 227 jsem jezdil denně 8let a minimálně ve srovnání s elektrifikovanou tratí Horní Cerekev - HB vytíženější rozhodně není.
No samozřejmě že není vytíženější. Ale mohla by být za předpokladu reorganizace. Tj. přímé spoje z Jihlavy do Telče. Stejně tomu tak je v relaci Ledeč- Brod, atd. atd. Vozidlo nezávislé trakce je zde na místě a je daleko flexibilnější. Dráty se tu netahaly kvůli regionální dopravě, to je potřeba si uvědomit. Má se jezdit tam, kam vedou hlavní přepravní proudy osob a ne tam, kam vedou dráty, což je snad vyjma relace Brod- Jihlava skoro vždy do polí (Počátky- Žirovnice, Horní Cerekev, Křižanov...)
jako náhrada za motoráky z Jihlavy na Brno taktéž
RS1 jsou v plánu na relaci Jihlava- Třebíč, právě z důvodu, aby sem nezajížděly kapacitně silně naddimenzované soupravy brněnské příměstské dopravy. RS1 bude bohatě stačit. Maximálně se některé spoje zdvojí.
08.06.10 - 0:30
VT 31ad quido.speedy :
ad 1) Neznáš místní reálie a neznáš hlavní přepravní proudy a ty jsou mimo elektrizované tratě.
ad 2) Starý koncept? A v čem jako? Jako dnes nejsou moderní vozidla s dieslovým motorem, či nejsou moderní vozidla nízkopodlažní? Jediné, co považuji za starý koncept je použití klasického narážecího ústrojí, které tam bude na přání ČD.
ad 3) Šukafon je širší, protože byl dělán na 2+3 k sedění. Zbytek je blud.
ad 4) Aha, takže pokud to vezmu v ceně na sedadlo, tak nejlépe vycházejí velkokapacitní vozidla. Hmmm na Vysočině by se to využilo.... Opět zbytek je nepodložený blábol a klam. RS1 a Desiro jsou vrstevníci nové generace vozidel. Jsou to vozidla koncepčně shodná. Čili nízkopodlažní vozidla s dvěma pohonými agregáty a velkým nadbytkem výkonu pro akceleraci a účinným brzdovým systémem pro brzdění.
ad 5) Tak to je vůbec blbost.

A co se týče nápravového tlaku, tak si prvně ujasni, jaké povolené třídy zatížení má každá trať, kde má RS1 jezdit a potom srovnej nápravové tlaky RS1 a šukafonu.
07.06.10 - 22:58
VT 31ad wawro: Pokud tohle srovnáváš s Regionovou, tak to asi nevíš o čem mluvíš. Jedná se o jednotku Regio Shuttle RS1 od výrobce Stadler Pankow (dříve ADTRANZ) z Berlína. A co dělala v Praze? No prezentovala se, protože ČD nakoupí 33 těchto jednotek. 16 jich bude pro Liberecký kraj a 17 jich bude jezdit na Vysočině.07.06.10 - 10:35
814.013-9Elektrizace v té době takzvaného jižního tahu měla svůj důvod
Ano to měla, ale tím důvodem rozhodně nebyla regionální osobní doprava.
27.02.10 - 21:32