..: Komentáře :..


Komentáře uživatele "Miroslav Zikmund":

  1 ... 4 5 6 7 8 ... 26      Komentářů na stránku:   
FotkaZprávaDatum
350.001-4Podle všeho R 373 Balt Orient (Berlín - Bucuresti)28.07.10 - 11:44
423.0Přesně tak, tohle není Gottwaldov-Malenovice, ale přejezd za nádražím Gottwaldov-střed (tak se to v roce 1974 jmenovalo) směr Vizovice.
Vlevo nebylo stavědlo, ale výhybkářské stanoviště - výhybky se přestavovaly ručně (dneska taky už po něm není ani památky), ovládalo se odtamtud i PZZ, vpravo pak byla odbočná výhybka na manipulační kolej, kam se odstavovaly poštovní vozy (pošta si tam dělala překládku), bývaly tam odstavovány i přímé vozy z/do Prahy.
PZZ tam funguje dodnes, i když na něj lidi kašlou ...
Hezká připomínka minulosti ...
27.07.10 - 17:15
58.3053K tomu výkonu jedná 556.0 je třeba doplnit, že v té tobě byla na většině vozů kluzná ložiska s větším jízdním odporem ve srovnání s valivými ložisky, zejména při rozjezdu, dále ta souprava musela být z hlediska těsnosti v perfektním stavu. I tak rychlost vlaku nemohla být velká, takže z hlediska dnešních požadavků na propustnost trati - tehdy pouze hradla (hlásky) by takový vlak zatloukl dopravu na několik hodin.26.07.10 - 16:13
M 240.031Jakub Gregor : autobusy jsou sice moderní, ale patrně pro trpaslíky od Sněhurky nebo občany asijského původu. Prostor pro nohy v "moderním" autobuse zdaleka nedosahuje prostoru pro nohy, které jsou v rozhrkaném šukafonu ... Totéž platí pro šířku sedáku ...12.07.10 - 21:44
753.733-5Pane Krupko, mně se taky v principu nelíbí traktory pod dráhy jedou-li více než to je nezbytně nutné ... Ale to je asi tak všechno, co můžu dělat.
Když se TO dopravci ekonomicky vyplatí, tak ať si jezdí. Až bude litřík naft z za pajcku nebo za šest pětek, tak asi bude uvažovat jinak.
Na druhou stranu, kdyby si dopravce pořídil E lok, tak k nim musí mít i odpovídající údržbářskou základnu - to jako fíra nepochybně víte nejlépe. Ti "soukromníci" buď mají nějaké technické motorové lokomotivní zázemí pocházející z dob kdy byli jen vlečkaři (OKD-D > OKD > AWT, Unipetrol Doprava s.r.o.) nebo nevedou "válku" s ČD a ČD je sice berou jako konkurenci, ale s ohledem na dělbu přepravního dortu si neukusují ten kousek, na kterém je zrovna šlehačka, takže za příslušnou úplatu mohou využít technických služeb ČD ... nebo u jiného dopravce, který má odpovídající vybavení.

Znáte drobet poměry v Německu a Dánsku ... ? Například trať Berlín - Hamburg - Padborg - Fredericia je komplet zatrolejována a přesto tu jezdí motorové ICE na trase Aarhus - Berlín Ostbahnhof (402 minuty). Přítom úsek nezadrátovaný úsek Aarhus - Fredericia ujede za 62 minuty ... Přitom DB vlastní dvoustémové lokomotivy, které by z Fredericie do Berlína klidně dojely a frekvenci z Aarhusu povezu na přestup - v úseku Aarhus - Fredericia jede "na blok" v odstupu 5 minut za ICE vnitrostátní IC do Kodaně.
V Hamburgu Hbf se souprava ICE-T (BR 605 DB pronajatá DSB) spojuje se soupravou jedoucí z Kodaně, která na německém území jede taky pod trolejí v úsek Lünbeck - Berlín a taky na území Dánska...
Dánové jezdí s motorovými soupravami (např. IC3) z Fredericie do Padborgu, ač je celá trať zadrátována.
Myslíte si, že obě železniční správy skutečně "plýtvají" naftou na elektrifikovaných tratích ... jen tak z plezíru. Prostě se jim to asi ekonomicky vyplatí ...
11.07.10 - 12:34
T 478.3Viliam solarik : kdepak, rychlíky jedoucí přes Semmering nemohly jezdit přes zastávku Chomutov město (byť v té době neexistující).
To bylo možné pouze v případě, že se jelo odklonem přes Středokluky a Obrnice, ale zpravidla se z Loun jelo do Žatce do Chomutova.
Thermal jezdil jeden čas traktorově dvojmo z Kralup přes Slaný - Louny - Most ...
11.07.10 - 11:26
T 478.3Původně jezdily na "bezejmenném" rychlíku 632/633 Praha - Karlovy Vary (přes Smíchov - ZLičín - Hostivice, za výluky odlonem přes Středokluky, případně Rakovník). Byly to ještě "ingoty" od rychlíku přes Varšavu.
Mimo to jezdil jeden čas ingot na odpoledním rychlíku 634/635 s pobytem v KV od 20 na 21 ...
10.07.10 - 16:53
TEM18Jugy : celý problém s transkripcí "azbukových" názvů má základ v jednoznačném překladu osobních jmen v dokladech.
"Občané evropské části RVHP" s povinnou ruštinou vcelku nemají problém s přelouskáním jména v azbuce a přepsáním do české podoby, např. takovou dvojhlásu šč nebo ja jo je, či č, š, ž zatímco "západní Evropa" s tím problém měla.
Navíc jeden "azbukovec" se jmenuje Vasil, jiný Vasyl, z hlediska evidence občanů se jedná o odlišné osoby ...
Takže cestovní doklady např. z Ruska nebo Ukrajiny" mají jméno ve dvojím tvaru - jednak azbukovém, jednak latinkovém.
28.06.10 - 22:51
363.003-5Ne - první výrobní série (003 - 012) dodaná do někdejšího LD Přerov a nasazená na osobní dopravu na Ferdinandce. Pak následovala druhá série (013 - 042) dodaná tamtéž.07.06.10 - 19:21
VT 31doomlukas : mohl byste prosím prozradit sladké tajemství, čím byste zajistil dopravu, kterou mělo vozebně pokrýt těch 150 vozidel, jichž byste se vzdal, abyste polovičním kvalitnějších vozidel počtem vozidel zvýšil užitek....
300 Regiozázraků má kapacitu 25 200 míst k sezení, 150 RS1 (model 76 míst) má kapacitu 11 400 míst, tedy cca jen 45 %. 150 vozidly byste pokryl jen polovinu vlaků, takže místo hodinového intervalu Regiozázraku s kapacitou 84 míst by se drandilo ve dvouhodinovém intervalu s kapacitou 76 míst ...

freudent : někdo musí vozidla vyrobit - kolejové vozidlo není kobliha s marmeládou - odpoledne objednáte, druhé den ráno dostanete. ČD také musí získat potřebné finanční prostředky ...

Jirka Panther : ano, pokles výkonů v důsledku "železné" opony a náhrada parní trakce rychlejšími vozidly znamenala zánik jedné traťové koleje, protože na objem přepravních výkonů se vystačí s jednou kolejí.

quido.speedy : vy byste chtěl, aby se každých 10 let vymyslela nová koncepce vozidel.
Co si pod tím představujete. Princip parní lokomotivy se nezměnil za celou jejích éru, počínaje anglickou The Rocket. Cestujícího vcelku nezajímá, zda je koncepce vozidla stará deset let nebo pamatuje ještě c.k. monarchii... či jiný "politický režim".
07.06.10 - 18:15