Komentáře uživatele "Honza S.":
Fotka | Zpráva | Datum |
---|---|---|
130.002-9 | Ad spotřeba: U spalovacích motorů došlo v posledních cca 20-30 letech k obrovskému vývoji (namátkou - přeplňování, elektronické řízení motoru, zvládnutí vyšší komprese, proměnné časování rozvodu, víceventilové rozvody, hybridní technika...) a to spolu s vývojem ostatních částí vozidel přispělo k současnému stavu, kdy, přes vyšší hmotnosti vozidel, vyšší provozní rychlosti i vyšší výkony motorů zůstala spotřeba na stejné nebo i na nižší úrovni než před cca 30 roky. A teď laický pohled na spotřebu elektrických lokomotiv. Elektromotory mají všeobecně velkou účinnost a rozdíly mezi starými škopky a moderními mašinami bych viděl zejména při rozjezdech (přes odporníky) a v rekuperaci (pokud to infrastruktura umožňuje). Takže na rovinaté trati bude podle mého rozdíl menší a na dlouhých horských rampách s možností rekuperace ten rozdíl bude sakra velký. A nyní k fotce - líbí se, mohla v kalendáři ČDC :-) Jen škoda, že tam není bílá krabice aby to hrálo národními barvami :-) | 07.10.14 - 17:16 |
Alstom BB36021 | ...taky jsem si říkal, když jsem jí viděl ve Velimi. Ale kdo, co, kam a proč, to fakt netuším... To já také nevím, ale některé spekulace ať už v nákladní dopravě nebo v osobce se nabízejí :-) | 13.06.14 - 9:37 |
162.011-1 + 162.001-2 | Koukal jsem do JŘ 84/85 a alespoň v tomto roce žádné přímé Os z Prahy do Bohumína nejely. Z dálkových Os jsem našel 5001, odj. 2:00 do Olmiku a 5009 (12:00) a 5011 (13:00) do Přerova. To ovšem nevylučuje hezký přípoj směrem na Ovu. Jinak v roce 1984 začalo platit nové číslování tratí a součástí JŘ je i převodní tabulka - třeba Osoblažka měla do té doby číslo 29g :-) | 27.11.13 - 21:35 |
M 262.1002 | Pavel Večeřa: Doufám, že jste nebyli na dřevě u mě na chatě (zubařskou termilogií vlevo nahoře :-)) Tento úsek tratě ze Sázavy do Č. Šternerku je překrásný. Vždyť například na kolika místech u nás je na pár kilometrech tolik tunelů? A malá poznámka na okraj - nevíte někdo, kdy SŽDC natře most? Aby se nám po 110 letech provozu nerozpadl, konstrukce u ložisek není zdaleka v plné kondici... :-( A fotku máš za ***** | 07.12.11 - 15:17 |
162.014-5 | Joudo, koukni sem: http://mapy.cz/#x=16.808776&y=49.865253&z=16&c=23-31-14-30-28-29-27-h&u=m&l=15 | 23.11.11 - 23:00 |
451.025-1 | mizach: Změny na kolejích nebo okolo kolejí? Jestli myslíš to první, tak je pravdou, že na některých obratech v kladiva je 471 a o víkendech je na kolejích jen hliník. Ovšem od pondělí do pátku stále patří hlavní slovo žabákům. | 30.05.11 - 18:34 |
451.025-1 | Přijeďte se podívat na 221, tam to až na vyjímky kváká stále. Těším se na fotku najbrtí žáby z Pyšel, jestli tedy bude na pozadí modro-modro-šedé PHS k rozeznání :-))) | 30.05.11 - 15:53 |
Jatka plechu Vrbice | VencaM: Podle mého se jedná o nalepenou Al fólii, jenž vykrývá průhledy mezi sloupky a staženou roletou. Jinak v Libni jsou také žabáci určené do hutí. Jen z toho dovytěžit patřičné ND :-))) | 08.05.11 - 21:30 |
169.001-5 | Před několika dny jsem si v Plzni prohlížel torzo této mašiny a je smutné jak vypadá - místo oken překližka, podvozky bez převodovek a motorů..... Bylo by prima ji uvést do vystavovatelného stavu. Vždyť je to důležitý článek ve vývoji škodováckých elektrických loko a jako takový by měl být zachován. | 23.02.11 - 16:32 |
1216.239-4 | Josef Petrák: Mám na mysli stroje ř. 1216.2. Teď, když brousí kolejnice mezi Vídní, Brnem a Prahou, se do takové "dálky" asi moc nepodívají. V případě 1216.0 je to samozřejmě jiná :-) | 15.02.09 - 22:02 |