..: Komentáře :..


Komentáře uživatele "Honza S.":

  1 2 3      Komentářů na stránku:   
FotkaZprávaDatum
130.002-9Ad spotřeba: U spalovacích motorů došlo v posledních cca 20-30 letech k obrovskému vývoji (namátkou - přeplňování, elektronické řízení motoru, zvládnutí vyšší komprese, proměnné časování rozvodu, víceventilové rozvody, hybridní technika...) a to spolu s vývojem ostatních částí vozidel přispělo k současnému stavu, kdy, přes vyšší hmotnosti vozidel, vyšší provozní rychlosti i vyšší výkony motorů zůstala spotřeba na stejné nebo i na nižší úrovni než před cca 30 roky.
A teď laický pohled na spotřebu elektrických lokomotiv. Elektromotory mají všeobecně velkou účinnost a rozdíly mezi starými škopky a moderními mašinami bych viděl zejména při rozjezdech (přes odporníky) a v rekuperaci (pokud to infrastruktura umožňuje). Takže na rovinaté trati bude podle mého rozdíl menší a na dlouhých horských rampách s možností rekuperace ten rozdíl bude sakra velký.
A nyní k fotce - líbí se, mohla v kalendáři ČDC :-) Jen škoda, že tam není bílá krabice aby to hrálo národními barvami :-)
07.10.14 - 17:16
Alstom BB36021...taky jsem si říkal, když jsem jí viděl ve Velimi. Ale kdo, co, kam a proč, to fakt netuším...
To já také nevím, ale některé spekulace ať už v nákladní dopravě nebo v osobce se nabízejí :-)
13.06.14 - 9:37
162.011-1 + 162.001-2Koukal jsem do JŘ 84/85 a alespoň v tomto roce žádné přímé Os z Prahy do Bohumína nejely. Z dálkových Os jsem našel 5001, odj. 2:00 do Olmiku a 5009 (12:00) a 5011 (13:00) do Přerova. To ovšem nevylučuje hezký přípoj směrem na Ovu. Jinak v roce 1984 začalo platit nové číslování tratí a součástí JŘ je i převodní tabulka - třeba Osoblažka měla do té doby číslo 29g :-)27.11.13 - 21:35
M 262.1002Pavel Večeřa: Doufám, že jste nebyli na dřevě u mě na chatě (zubařskou termilogií vlevo nahoře :-))
Tento úsek tratě ze Sázavy do Č. Šternerku je překrásný. Vždyť například na kolika místech u nás je na pár kilometrech tolik tunelů? A malá poznámka na okraj - nevíte někdo, kdy SŽDC natře most? Aby se nám po 110 letech provozu nerozpadl, konstrukce u ložisek není zdaleka v plné kondici... :-(
A fotku máš za *****
07.12.11 - 15:17
162.014-5Joudo, koukni sem:
http://mapy.cz/#x=16.808776&y=49.865253&z=16&c=23-31-14-30-28-29-27-h&u=m&l=15
23.11.11 - 23:00
451.025-1mizach: Změny na kolejích nebo okolo kolejí? Jestli myslíš to první, tak je pravdou, že na některých obratech v kladiva je 471 a o víkendech je na kolejích jen hliník. Ovšem od pondělí do pátku stále patří hlavní slovo žabákům.30.05.11 - 18:34
451.025-1Přijeďte se podívat na 221, tam to až na vyjímky kváká stále. Těším se na fotku najbrtí žáby z Pyšel, jestli tedy bude na pozadí modro-modro-šedé PHS k rozeznání :-)))30.05.11 - 15:53
Jatka plechu VrbiceVencaM: Podle mého se jedná o nalepenou Al fólii, jenž vykrývá průhledy mezi sloupky a staženou roletou. Jinak v Libni jsou také žabáci určené do hutí. Jen z toho dovytěžit patřičné ND :-)))08.05.11 - 21:30
169.001-5Před několika dny jsem si v Plzni prohlížel torzo této mašiny a je smutné jak vypadá - místo oken překližka, podvozky bez převodovek a motorů..... Bylo by prima ji uvést do vystavovatelného stavu. Vždyť je to důležitý článek ve vývoji škodováckých elektrických loko a jako takový by měl být zachován.23.02.11 - 16:32
1216.239-4Josef Petrák: Mám na mysli stroje ř. 1216.2. Teď, když brousí kolejnice mezi Vídní, Brnem a Prahou, se do takové "dálky" asi moc nepodívají. V případě 1216.0 je to samozřejmě jiná :-)15.02.09 - 22:02