..: Komentáře :..


Komentáře uživatele "Lapil":

  1 ... 62 63 64 65 66 ... 91      Komentářů na stránku:   
FotkaZprávaDatum
750.308-9Nákladní doprava: nebudu předstírat, že vím o provozu železnice něco víc, než kdokoliv tady, ale: existují dvě dost snadno rekonstruovatelné trati z uhelného podkrušnohoří do centra: Chomutov - Žatec - Praha a Most Louny - Praha. Hynou na úbytě a vlaky jezdí přes Ústí. Nemám dojem, že by mšenská lokálka měla něco, co tyhle dvě nemají, snad jen že ta žatecká ke všem průšvihům skončí v Hostivicích na kopci nad Prahou a co dál. Překopat Stromovku nebo pražský Semering? Stejně narazíte na problém, jak nacpat náklaďáky do tunelu pod Žižkovem mezi ty všechny Regio- a Railjety směr Pardubice a dál.
Čistě intuitivně: pokud by bylo potřeba významně posílit dopravu Mladá Boleslav - Mělník, tušil bych jednodušší cestu v inovaci trati Mladá Boleslav - Všetaty, možná až do verze E2 (elektrifikovaná dvoukolejka), i když by určitě stálo za to něco ušetřit aspoň na slušnou opravu trati Mladá Boleslav Nymburk. Možná až do Turnova; dál do Liberce by to asi byla zase dost drahá legrace a upřímně: koridor konkurující na cesty do Prahy autům z toho za slušné peníze neuděláte, a co v Liberci? Tunelovat skrz hory do Němec, když tam snadno dojedete přes Děčín a Drážďany? To jsme zase u těch kupeckých počtů: kolik stojí (skoro) nová trať a kolik stojí pronájem trati stávající.
17.12.15 - 8:08
750.308-9Kupeckými počty to začíná a otázkou, proč bych měl přispívat na rozvoj na druhém konci republiky, když tím omezuji rozvoj svého kraje (na baráku mi opadává omítka, takže bych ty peníze "dal" místnímu zedníkovi) pokračuje. Aneb "Když na Kokořín jezdíte služebně, tak to půlhodina ve vlaku opravdu není pro vás" je konstatováním, že existují efektivnější náhrady oné krásné trati.
Takže: vyjde-li mi z kupeckých počtů, že by se mělo přispět několik stovek každému, kdo si tam zajede užít, pak je opravdu na místě zvážit, jestli nezamáčknout slzu a neukázat palcem dolů. Koneckonců, ta trať byla bůhvíjak dlouho mimo provoz a neřekl bych, že to místní ekonomiku nějak výrazně poškodilo. Mmch, kupecké počty rovněž praví, že nevykonání necelých 250 podobných akcí by pro příští rok sundalo schodek státního rozpočtu k nule.
Dovolím si připomenout: http://www.mises.cz/literatura/co-je-a-co-neni-videt-56.aspx
(Za mě s tématem konec; nechci zbytečně testovat trpělivost redakce a P. t. komentátorů s ne zcela tematickými úvahami.)
16.12.15 - 19:24
750.308-9Není otázka, jestli chceme, ale jestli si to můžeme dovolit. Předpokládám-li, podle mě dost optimisticky, 20 000 platících cestujících ročně (tj. např. 333 lidí každý letně prázdninový den, a pak už nic) po dobu 30 let, vychází mi "jízdenka" 500,- Kč na osobu. A to jsem ještě nekoupil jediný vagón, nenajal jediného železničáře, nekoupil litr nafty a neuřízl jediný náletový keřík.
Kdyby mi výletníci nepřispívali na cesty do práce, optal bych se, proč bych jim měl přispívat na cestu na výlet. Takhle jen tiše trpím.
(Fotka z kategorie úžasných. Díky.)
16.12.15 - 13:37
1116.181-7Uznale mručím.13.12.15 - 11:57
162.035-0Takovou soupravou jsem jel někdy v létě ve 4.52 expresem Praha - Břeclav. Pravidelné řazení.10.12.15 - 17:30
671.009-9Autore, klid, to je nějaká statistická anomálie, to autorské hodnocení. Pravda, je extrémně nízké (ten opar? Fakt je, že červený vláček pěkně svítí, ale to je opravdu asi tak všechno, co aspoň náznakem vyčnívá z řady), ale uživatelské hodnocení je průměrné, přičemž běžný je opak: autorské hodnocení bývá o stupeň dva lepší, než uživatelské.
Možná se autorům znelíbily ty klacky; mnozí jsou pro vylepšení fotky ochotni vykonávat rozsáhlé lesnické, polní a následně retušovací práce, případně budovat provizorní lešení. Kdosi tu byl dokonce pranýřován, že uřízl půlku stromu, ale on se hájil tím, že už to tak bylo.
10.12.15 - 17:16
189.015To jsem zvědav, co z toho lisu vyleze. Proti přejímání Knoedlů do češtiny brojil už Jan Hus, takže jazykově to s knedlíky společného něco má, když už ne fakticky. Die Presse je tisk (jakože noviny), a docela bych věřil, že i lis (tiskařský lis se správně česky řekne pres).
Tak mi z toho vychází, že se na těch mašinách pašovaly vytisknuté recepty na knedlíky, ale asi to bude blbost. Nebo si tam český strojvedoucí zapomněl oběd, a Němec mu ho rozsedl neboli slisoval :-)?
04.12.15 - 19:42
830.180-6Žluť návěstní, žluť dle RAL, Kryšpín sem, Kryšpín tam...
Živíme se rozvěšováním telefonních antén po barácích. Často tím rozčilujeme památkáře; ne že bych se jim divil. Ale onehdy po nás chtěli "nátěr v barvě oblohy".
Nevím, jak to dopadlo, přes barvičky ani přes úřady tu nejsem.
01.12.15 - 14:19
740.459-3 + 740.758-8Ta vážně sedla.
Moc se mi líběj mašiny: nic nablejskanýho jakože do kalendáře, nýbrž přiměřeně očouzený, takže je vidět, že jsou běžně v provozu, ale zase žádný oprejskaný vraky, ze kterých div nevlajou pavučiny.
Možná - a Lenko, neuražte se - správná fotka do náborové brožurky ČSD. (Není to překlep; ČSD píšu záměrně, ten vlak je vážně takovej dělnickej.)
25.11.15 - 10:41
HGe 4/4-1To pole vypadá, že by jeden mohl dostat mořskou i horskou nemoc zároveň :-).19.11.15 - 17:43