..: Komentáře :..


Komentáře uživatele "Dalibor Palko":

  1 2      Komentářů na stránku:   
FotkaZprávaDatum
704.011-6Podobnost čistě náhodná?
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/motorove-lokomotivy/704/704014.html
04.08.17 - 13:18
M 152.0535Dnes ve 12:30 mi z internetu přišla tato SMS:
"Zdar. Ty jsi zaregistrován na ŽP viď? Já se tam registrovat nechci. Ale je tam foto-hádanka s 810.535. Napiš jim tam: vlečka letiště Č.B., dne 28.10.2016. Jo a napiš, že to uhádl Maršál."
07.06.17 - 13:17
ST44-1238mRKEF:
Já bych si k výčtu destinací dovolil doplnit Břeclav. ;-)
07.06.17 - 13:01
ČS11-08Ve stručnosti mohu k fotce uvést následující:
Stroj pochází ze 12 kusové série výrobce SMZ Dubnica nad Váhom, která byla v letech 1966/7 vyrobená na základě typu 17E z plzeňské škodovky. Na první pohled se však liší zvýšenou kabinou a chybějícími bočními sběrači. Lokomotivy byly z výroby zelené, což v podstatě odpovídalo odklizovací řadě 17E. V provozu pak stroje 06 a 08 dostaly odlišné nátěry. Zatímco šestka obdržela "polomáčený" nátěr, kdy horní polovina skříně zůstala v původní zelené barvě a spodek byl natřen červeně, osmička obdržela kreativnější lak, připomínající spíše grafity. Na přelomu let 2016/7 pak obě tyto lokomotivy dostaly nový nátěr v národních barvách, které dopravce Georgian Railway použil například i na nově dodaných jednotkách STADLER KISS. Spolu s lokomotivami bylo do shodného schématu uvedeno i několik osobních vozů, které zároveň prošly rekonstrukcí interiéru.
Stroje jsou od počátku provozovány na trati Borjomi - Bakuriani, která byla vybudována v letech 1897 - 1902. Trať dlouhou 38 km zdolá vlak za cca 2,5 hodiny. Vypravovány jsou denně dva páry vlaků. Vzhledem k tomu, že spojují dvě významná rekreační střediska, odpovídá tomu i jejich vytížení mimo sezónu. Samotná trať, včetně trakčního vedení je přitom zralá na celkovou rekonstrukci. Na tu však chybí nejen peníze, ale i samotná mechanizace. Je tedy otázkou, jak dlouho se tento unikát podaří udržet v provozu.
Na snímku je souprava od prvního páru osobních vlaků zachycena po návratu do stanice Borjomi. Zde po příjezdu z trati lokomotiva vozy objela, aby mohla být poté celá souprava přestavena do zdejšího depa.
14.05.17 - 6:41
ET41-086Jé, hele, já... :-)
Doplním, že šlo o Pn 165400 PKP Cargo, 32 vozů, 2540 tun. Nakládá se to v Silesii, výchozí stanice Czechowice-Dziedzice. Jak důl tak elektrárna patří pod EP Holding, pod ten konečně patří i EP Cargo, které spedičně zajišťuje přepravy pro EPH a LokoTrain, jež poskytuje personál pro PKPC. Jako zajímavost lze uvést, že jak na dole, tak v EOP jsou k dispozici pro posun stejné stroje - 740/770. V jednom případě s logy DB, v druhém EP Cargo.

A jedna perlička na závěr konkrétně z této jízdy. Vlak byl zastaven v Hradci Králové na Slezském Předměstí, kde jsou skupinová odjezdová návěstidla. Výprava probíhá za běžných okolností radiostanicí. Radiostanice byla řádně naladěna a tudíž byla i schopna přijmout hovor. Sluchátko však začalo probíjet a nebylo možné jej pro tento účel použít. Výpravčí po třetím pokuse pochopil, že tudy cesta nevede a využil zdejšího rozhlasu. Jestli to teď čte, tak se tímto omlouvám za komplikace. :-)

P.S.: Červené kontejnery InnoFreight by místo těch wapů mohly vypadat hezky. ;-)
31.01.17 - 21:03
2TE10V-4061Abych se taky vyjádřil... Dovolená v Kyrgyzstánu nebyla mým nápadem, ale s účastní na ní jsem moc neváhal. Proč zrovna Kyrgyzstán? Hlavní důvody byly tři. První - není zde vízová povinnost, čímž odpadá s tím související byrokracie i finanční vícenáklady. Druhým důvodem byla krásná příroda. Asi je zbytečné se k tomuto bodu dále rozepisovat, na internetu se dá dohledat řada cestopisů. No a třetí, poslední důvod byl právě ten, že fotek je odsud opravdu jen nepatrně, což byla výzva.
Co se týče strachu - dopředu jsme si řekli, že nebudeme zbytečně riskovat. S tím souvisela i návštěva oficiálních míst a neoficiální posvěcení našeho záměru a s tím i řada ultimát. Kdybych se měl bát, musel bych začít už na evropských letištích, kde mi dnes reálně hrozí větší nebezpeční. Nakonec bombu může někdo odpálit i na hlavním nádraží v Praze. Jenom si toto riziko málokdo uvědomuje. A co se zákazu focení týče, i v západních zemích s přibývající hrozbou terorismu, poněkud přituhuje. Byť tedy není nejmenší problém dohledat spoustu fotek nebo i satelitní snímky na internetu...
No a co se alkoholu týče. Našli jak muslimské podniky, kde na nás nekoukali zrovna přívětivě, když jsme se ptali na pivo. Naopak jsme ale narazili na několik alkoholiků. Ten první nám dokázal značně znepříjemnit začátek pobytu, ti zbylí naopak vytvořili důležitý informační tok. Každopádně v okolních zemích to dle zpráv z různých zdrojů už taková sranda nebude. Kolega, který celou akci organizoval, dává dohromady článek popisující celou výpravu, takže se snad zájemci dozví podrobnosti tam. ;-)
30.12.16 - 18:29
774.714-0Tohle je za plný počet bodů už pro zvěčněnou lokomotivu, kterou jsem si právě donesl domů 1:87. :-)27.12.16 - 22:26
759.002-9Možná bych k tomu mohl také něco dodat. Opravu "Kyklopa" jsem sledoval se zájmem už od počátku. Je to sice lokomotiva, která během svého aktivního života neměla moc štěstí, ale rozhodně by neměla být zapomenuta. Oprava do původní podoby by byla ekonomickou sebevraždou - kdo by vložil peníze do stroje, který by vyjel dvakrát do roka s nějakým vlakem pro šotouše? Ovšem plánované úpravy pro aktivní využití na ŽZO už smysl dávaly. Sice jsem cítil zklamání z toho, že bude možné shlédnout "Kyklopa" pouze na modernizovaném okruhu ve společnosti nejmodernějších vozidel nebo coby statický exponát na různých srazech, ale budiž. Vdechlo mu to nový smysl existence. Ekonomicky opodstatněný smysl existence.
Proto když se České dráhy rozhodly sestavit soupravu připomínající "Kyklopův" pravidelný provoz (jestli se tedy o nějaké pravidelnosti dá hovořit), tak byl cíl jednoznačný. Respektive cíle byly hned dva. První: zajistit si na tuto akci volno. To nakonec vyšlo shodou okolností a nemuselo se ani moc tlačit na pilu (dispečink). Druhý cíl byl, zachytit soupravu na historicky autentickém úseku tratě a přiznejme si, moc jich nezbývá. Vzhledem k rekonstrukci tratě v Klánovickém lese, padla volba na Českou Třebovou. Sice to znamenalo nastavení budíka na nepříjemnou hodinu, ale co se dá dělat. Jednou za čas se člověk obětovat musí. Bohužel, druhá nepříjemnost hned po vstávání, byla počasí. Rozhodování zda vyrazit nebo ne, nebylo jednoduché, ale "Kyklop" nakonec zvítězil a vytáhl mne z postele. Následoval přesun do České Třebové a hledání místa, které nebylo předem určené. Po asi půlhodině hledání jsem zvolil návěstidlo. Byť tedy sám nejsem zastáncem podobných lezeckých aktivit na zařízení dráhy, sám nad sebou jsem musel pro jednou přimhouřit oko. Držet se jednou rukou návěstidla a druhou zakrývat fotoaparát před deštěm, to není nic, co by člověk musel zažívat každý den. Nadto se při průjezdu Českou Třebovou mohlo počítat i s vedením vlaku přes nákladní skupinu a tudíž po krajní koleji. Naštěstí se nakonec "Kyklop" vynořil na správné koleji a tak mohla začít akce. Cvak! Je hotovo a může se jet domů, tedy vlastně do místního pivovaru, stáhnout fotku a zhodnotit akci. Když je u toho co pít a jíst, dělá se to o mnoho lépe.
Jako první si všímám uříznutého zábradlí v levé části fotky a už spekuluji nad tím, co to asi vyvolá při pokusu o schválení v nějaké galerii. Zpětně musím konstatovat, že oprávněně. Ovšem při bližším prozkoumání musím konstatovat, že pokud by bylo celé zábradlí, rozhodně by nebyla celá kolejnice hned za ním, druhá kolejnice už vůbec ne a pak by se dostalo do role i zábradlí z druhé strany koleje a pak už by byl "Kyklop" sotva patrný...
Dalším faktorem, který se na fotce projevil, bylo počasí. To se dalo čekat. Kupodivu fotka vypadala na ten marast celkem slušně, problémy nastaly až při zmenšování a tak jako první putovala na jeden zahraniční web. Jelikož byla nahrána v plné velikosti a tudíž se na ní neprojevil posledně zmíněný nedostatek, byla přijata celkem kladně. Následovalo další rozmýšlení "kam s ním", což v důsledku vedlo k sepsání těchto řádků. :-)
Takže za sebe přiznávám fotce určité nedostatky v kvalitě. Dány jsou dvěma faktory. Za prvé - přirozenými vlastnostmi fotografické techniky, ať SW nebo HW. Za druhé - ostřením, schováváním techniky před deštěm a mířením na daný objekt v poslední chvíli... Jinak řečeno - rukama.
Ovšem tuto kvalitu jsem se snažil vykompenzovat jedinečností okamžiku, který může pozorovatele vrátit zpět do minulosti. Ať ta minulost byla jakákoliv. Fotografii s Pendolinem nebo 100x foceným banánem bych v tomto provedení zřejmě nenahrál, neboť by jí chybělo to hlavní: genius loci.
18.11.16 - 21:25