Kouřim - V sobotu 15.3.2008 proběhlo ve skanzenu lidových staveb v městečku Kouřim v pořadí jíž třetí "Vyvážení Smrtholky". Na tuto akci byl vypraven již tradičně zvláštní výletní vlak občanským sdružením Posázavský Pacifik.
Jeho vozba letos připadla "hektorovi" 720 509-9 (ex T435.0509). O něm je třeba poznamenat, že se jedná o jeden z nejstarších dochovaných exemplářů své řady. T435.0509 totiž pochází z ověřovací desetikusové série, která se dříve než k ČSD dostala k uživatelům v průmyslu. Tento kus byl vyroben v lokomotivce ČKD Sokolovo n.p. v roce 1958. Letos je mu tedy právě 50 let.
Soupravu tvořil jediný vůz Balmbistro, podle původního označení přívěsný vůz Balm 5-0365. Vlak s výletníky vyrazil podle jízdního řádu z Kolína v 8:31, aby přes Pečky, Plaňany a Bošice dorazil o půl desáté do Kouřimi. Cesta tedy vedla po tratích 011 a 012. Již první ranní jízdy využilo několik fotografů pro zachycení na malebných místech trati 012. Přes krásné počasí jich však kupodivu nebylo mnoho.
Z Kouřimi se souprava vrátila do Peček, aby před druhou hodinou odpolední absolvovala ještě jednu soukromou objednanou jízdu pro skupinku železničních nadšenců. Před objednanou jízdou také hektor "změnil identitu" a vyjel s původním označením T435.0509. Tento vlak měl nezvykle dlouhou jízdní dobu. Jen do Plaňan jel hodinu, aby cestující měli dostatek času k fotografování na známém místě u skal za zastávkou Chroustov. Já jsem soupravu sledoval autem a zastihl ji proto i na jiných místech. Bylo s podivem, že přes krásné a slunečné počasí ji tentokrát nedoprovázely davy fotografů, jak to mnohdy u takových jízd bývá. Cestou jsem jich potkal jen několik a to zejména na dalším vděčném místě při odjezdu za stanice Bošice. Do Kouřimi vlak dorazil krátce před půl třetí. Pak následovalo objetí soupravy, nástup výletníků a hektor se krátce po třetí hodině vydal zpět přes Pečky do Kolína. Vzhledem k krásnému jarnímu počasí byla celá akce jistě tím správným zážitkem pro výletníky i příznivce železnice.
Foto: autor článku
1 2 | Zpráv na stránku: |
Čelní dveře (že jako ke kompresoru?) - na nich nic předělávanýho asi nebude...
Zpátky do Peček se jelo hlavně proto, že měla být vykonána zkušební jízda s T334.o (měla být do Kouřimi vpředu a pak v Pečkách odvěšena) -bohužel měla drobnou závadu. Jízda "po prázdnu" do Kouřimi byla pochopitelně využita k focení.
- Tuzex je samozřejmě záležitostí minulého režimu! Ten nápis tam do dneška, možná trochu záhadně, přežil.
- Otevřené dveře k dobovému provozu taky patří ne? :-)))
(se omlouváme...)
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.