..: Vítání rychlíku 1590/1591 Otava 1.5.2008 :..

Ilustrační obrázekBřeznice – Ve čtvrtek 1.5.2008 vyjel poprvé tradiční, v letošním grafikonu již jen sezónní R 1590/1591 Otava. Díky svému klasickému řazení začal tímto dnem zpestřovat všechny tratě ležící na jeho trase (Praha–Smíchov, Zdice, Březnice, Ražice, Horažďovice předměstí a Sušice). Na první květnový den jsem se proto dlouho těšil. A s kolegy jsem se rychlík, jehož čelo tvoří řada 749, vydal poblíž Březnice vyfotit.

Čtvrteční výkon Otavy připadl vršovické 749 006-3, což udělalo nejednomu fotografovi radost. V soupravě „babiňáku“, jak je tento rychlík také přezdíván, ještě nebyl řazen oranžový cyklovůz Bvt a vlak byl tedy tvořen barevně ucelenou soupravu třech vozů Bt a jednoho BDs. Počasí toho dne bylo značně problematické a nenabízelo zrovna ideální slunečné podmínky pro debutový výkon Otavy. I přes pečlivé vybrání a předešlé pročištění místa všemi fotografy si osud či přesněji počasí umanulo, že nikomu nedopřeje vysněný snímek elitního rychlíku v prvním dnu jeho vozby. Přesto naše duše pak zahřál následný odjezd vlaku ze stanice Březnice, doprovázený lahodným zvukem netlumeného šestiválce…

Čekání na Otavu pomohl vyplnit Špáňa, který s sebou přivezl notebook se spoustou nostalgických fotografií brejlovců, pielsticků a bardotek, které ještě v dobách nedávných tvořily spolu s vozy klasické stavby na „protivínce“ rychlík Bezdrev a mnoho jiných, dalších osobních vlaků. U zmiňovaného R 892/893 Bezdrev navíc stojí za zmínku, že v takové trase, v jaké jezdí v letošním roce, možná již v příštím GVD jezdit nebude. Je však také možné, že v příštím roce dokonce Bezdrev skončí nadobro, což by jistě byla velká škoda…

To již ale naše vzpomínání a řešení aktuálních problémů vyrušilo návěstění lokomotivní houkačky, jejíž mohutnost zvuku podtrhávala ozvěna z brdských lesů. V jediném okamžiku nám bylo jasné, co se děje. Připravili jsme si aparáty a vší silou se snažili odehnat tmavý mrak, který se postavil do cesty svitu slunečních paprsků. Bohužel ani přemlouvání mraků nepomohlo a my se museli spokojit s fotografiemi absolutně bez násvitu, pravda s unikátním prototypovým strojem ověřovací série. Po zhodnocení jednotlivých snímků jsme akci ukončili slavnostním skupinovým fotem a odebrali se na nádraží, odkud každý dále pokračoval „tím svým vlakem“...

Přestože jsme přijeli z tohoto výletu v podstatě s prázdnou, usoudili jsme, že bylo pro nás toto dopoledne bylo velice příjemně stráveným. Velkou částí se na tom zasloužila naše „crew“ v tomto složení: Filip Španihel (Špáňa), Petr Chvátal (Trainman), Filip Štajner (Filipo) a Honza Findeis. Pokud se Vám tato reportáž líbila a vlak R 1590/1591 Otava vydrží v řazení a nasazení HV alespoň v aktuálním stavu, můžeme Vám slíbit, že se tato akce bude s příštím GVD jistě opakovat, a my se již teď těšíme na Vaši účast v prvním májovém dnu roku 2009.

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

Použité fotografie: Filipo, Špáňa, Trainman

Spolupráce: Trainman


Filip Štajner Poslat mail autorovi | 7.5.2008 (2:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Reportáže

Weitere aus ČR Středočeský


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
07.05.2008 (16:42)  
AK: na bezdrevu lehlo kvatro (nevím kde) a jela náhrada v podobě 742+3x050, druhej den ráno na obratu taky.

Pravdu má kolega Kenzo.

Špatně to napsal i Trainman - 842.031 nejela na R 899, který pak z Berouna místo Bezdreva pokračoval (na něm jela 842.012+042.004), ale byla přitažena (742.087+708+842.031) jako náhrada a jela pak ráno samotná na R 890.

Soupravu zdechlého Bezdreva pak druhý den po obědě přitáhla ta bangle (742.087+842.029+050.003+050.029), s Bezdrevem (R 893) křižovala ve Zlivi?
07.05.2008 (15:56)  
Na zdechlém Bezdrevu byla 842.029, a na 899 doháněla 842.031. Nebýt konkurence Cargo x osobka stačilo by do Blatný zavolat, přivěsit na Os 17 907 , nebo poslat zvlášť bojeschopnou 742.138. Zpoždění by bylo minimálně poloviční. Jenže to by se nesmělo za každou cenu snažit ušteřit :(
Registrierter Benutzer happy 
07.05.2008 (14:56)  
No neřídil bych se tak ani pocity,jestli je vesnice dostatečně velká,ale v tomto případě bych se řídil spíše čísly.Trať 200 jaksi není žádná dálková relace,spíš je vhodná na kratší a střední vzdálenosti,proto bych ani neodsuzoval větší počet zastávek vlaku.
07.05.2008 (14:52)  
Rychlík, který staví v každé větší vesnici (například Mirovice, Čížová) je opravdu výborným spojem pro cestování z Prahy na Šumavu... Kdyby se podařilo zvýšit rychlost na trati č. 200. eventuelně tam přidělat druhou kolej (aspoň někde), ubrat rychlíkům některé zastávky (nenahrazovat jimi chybějící regionální spoje), pak by tu šance byla. Klidně i v taktu, ať je to zapamatovatelné a s přípoji. Spojení z Prahy do Příbrami by potom bylo dobré i vlakem. Takhle to nestojí za řeč. Škoda.
Registrierter Benutzer kenzo 
07.05.2008 (14:29)  
to:MIKER nevím kde jsi ty informace vzal že jela náhrada 742+ 3x050 ale já jakožto vlakvedoucí který ten vlak doprovázel vím že to tak není ano motor klekl v Březnici +65 min na Milíně + 124 a za námi se tlačila 899 a soupravu od 899 jsme převzali jako R 893 do Mostu a raáno zpět jela jako R 892 zpět do Budějovic...Jsem vlakvedoucí RCVD Ústí nad Labem DSVČ Chomutov.....
Registrierter Benutzer happy 
07.05.2008 (13:54)  
ad Zdenek Michl: Samozřejmě,že jsem co možná pro největší počet pravidelně jedoucích spojů,tedy spojů v taktu,ale mezi tyto spoje by se měly vejít i spoje turistické.Neni potřeba se za každou cenu zbavovat něčeho,co již řadu let celkem dobře funguje a má to účel
Registrierter Benutzer miker  mail  
07.05.2008 (13:30)  
AK: na bezdrevu lehlo kvatro (nevím kde) a jela náhrada v podobě 742+3x050, druhej den ráno na obratu taky.
Registrierter Benutzer miker  mail  
07.05.2008 (13:26)  
Parádní článek, Otava forever! Špáňo, neměl bys prosím nějaký fotky klasik na 200 na poslání na mail? dík moc... :)
07.05.2008 (12:42)  
Ad happy:
S tím Rakovníkem je to velmi dobrý nápad (aspoň jeden by mohl začínat až v Lounech). A dále: opravdu musejí všechny ztaktované R na trati 200 jet do Budějovic, nemohl by aspoň nějaký jet trs Písek-Strakonice(přípoj Vimperk)-Sušice ? A rovněž bych se přimlouval za zlepšení přípojů v Číčenicích směr Prachatice-Volary.
07.05.2008 (12:41)  
Bohužel, narozdíl od tratě 070, kde byl provoz rychlíků výrazně rozšířen ve stejné době jako na trati 200 (od GVD 2005), se těmi vlaky cestující moc jezdit nenaučili. Z Prahy do Příbrami jede každých 20 minut autobus po dálnici, i do Písku toho gumokolí dost (každou neděli odpoledne jsou ale na Strakonické před Příbramí ve směru do Prahy kolony...). Stejně ale jsem pro zachování rychlíků BE-ČB včetně posilové Otavy z Prahy, troška reklamy na ty vlaky by neškodila.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko