Březnice – Ve čtvrtek 1.5.2008 vyjel poprvé tradiční, v letošním grafikonu již jen sezónní R 1590/1591 Otava. Díky svému klasickému řazení začal tímto dnem zpestřovat všechny tratě ležící na jeho trase (Praha–Smíchov, Zdice, Březnice, Ražice, Horažďovice předměstí a Sušice). Na první květnový den jsem se proto dlouho těšil. A s kolegy jsem se rychlík, jehož čelo tvoří řada 749, vydal poblíž Březnice vyfotit.
Čtvrteční výkon Otavy připadl vršovické 749 006-3, což udělalo nejednomu fotografovi radost. V soupravě „babiňáku“, jak je tento rychlík také přezdíván, ještě nebyl řazen oranžový cyklovůz Bvt a vlak byl tedy tvořen barevně ucelenou soupravu třech vozů Bt a jednoho BDs. Počasí toho dne bylo značně problematické a nenabízelo zrovna ideální slunečné podmínky pro debutový výkon Otavy. I přes pečlivé vybrání a předešlé pročištění místa všemi fotografy si osud či přesněji počasí umanulo, že nikomu nedopřeje vysněný snímek elitního rychlíku v prvním dnu jeho vozby. Přesto naše duše pak zahřál následný odjezd vlaku ze stanice Březnice, doprovázený lahodným zvukem netlumeného šestiválce…
Čekání na Otavu pomohl vyplnit Špáňa, který s sebou přivezl notebook se spoustou nostalgických fotografií brejlovců, pielsticků a bardotek, které ještě v dobách nedávných tvořily spolu s vozy klasické stavby na „protivínce“ rychlík Bezdrev a mnoho jiných, dalších osobních vlaků. U zmiňovaného R 892/893 Bezdrev navíc stojí za zmínku, že v takové trase, v jaké jezdí v letošním roce, možná již v příštím GVD jezdit nebude. Je však také možné, že v příštím roce dokonce Bezdrev skončí nadobro, což by jistě byla velká škoda…
To již ale naše vzpomínání a řešení aktuálních problémů vyrušilo návěstění lokomotivní houkačky, jejíž mohutnost zvuku podtrhávala ozvěna z brdských lesů. V jediném okamžiku nám bylo jasné, co se děje. Připravili jsme si aparáty a vší silou se snažili odehnat tmavý mrak, který se postavil do cesty svitu slunečních paprsků. Bohužel ani přemlouvání mraků nepomohlo a my se museli spokojit s fotografiemi absolutně bez násvitu, pravda s unikátním prototypovým strojem ověřovací série. Po zhodnocení jednotlivých snímků jsme akci ukončili slavnostním skupinovým fotem a odebrali se na nádraží, odkud každý dále pokračoval „tím svým vlakem“...
Přestože jsme přijeli z tohoto výletu v podstatě s prázdnou, usoudili jsme, že bylo pro nás toto dopoledne bylo velice příjemně stráveným. Velkou částí se na tom zasloužila naše „crew“ v tomto složení: Filip Španihel (Špáňa), Petr Chvátal (Trainman), Filip Štajner (Filipo) a Honza Findeis. Pokud se Vám tato reportáž líbila a vlak R 1590/1591 Otava vydrží v řazení a nasazení HV alespoň v aktuálním stavu, můžeme Vám slíbit, že se tato akce bude s příštím GVD jistě opakovat, a my se již teď těšíme na Vaši účast v prvním májovém dnu roku 2009.
Použité fotografie: Filipo, Špáňa, Trainman
Spolupráce: Trainman
Jak kdy. Ale základní verzí je samozřejmě přestup. Až druhotně se k tomu přidává tranzit, který je ale v létě a o víkendech často velmi silný.
Tak to to holt vidíme jinak. Já bych např. nepovažoval panťák za spojení Prahy a Berouna.
Pokud by do Berouna byl jednou plný půlhodinový takt a díky přestupu na osobák Beroun - Plzeň z R-200 i půlhodinový "takt" pro Hořovice, tak je možné šetřit to, co ČD momentálně nejvíce chybí, tedy vozy, neb by bylo možné zkrátit chebské rychlíky o jeden, možná i dva vozy.
MJ:
V Plzni se (v rámci možností) celkem čeká, v Praze bude na přestup mezi R-220 a podkrušnohorským R kolem 40 minut, tedy použitelně. Zhoršení to pro část cestujících bude, to nezpochybňuji.
Ještě dotaz do pléna:
Jak je to s průjezdem/přestupem lidí u Bezdreva v Berouně? Není náhodou těch, kdo přijedou od Příbrami a přestupují na Prahu více než těch, kteří v soupravě zůstanou sedět?
Ale 890 tam nikdo stavět nebude - nechá se přestoupi na R 362, který už tam staví. V novém GVD pak půjde pro změnu nejspíš přelízt na osobák.
Co se týče nacpanosti, tak musím souhlasit, že především od Berouna do Písku nárazově jezdilo lidí velmi mnoho (a to tak, že „ropovod“ 842+042+842+050+050 občas sotva pobíral - jsem docela zvědav, jak to bude vypadat už letos...) a často i rovnou z Mosru se našla ne nezajímvá skupina.
Bohužel většinou se moc lidí nevezlo.
Nechci tu argumentovat tím, že se dá ject přes Plzeň nebo Prahu, protože je to s přestupem a při novém debilním přístupu, kdy se v některých stanicích ujíždí za každou cenu i s posledními spoji, a při neskutečném množství výluk zcela bořících systém dálkové dopravy, tak pojede jen dobrodruh.
V tom deníku to píšou dobře že se zruší jediný spojení sever s jihem ať se jdou vycpat.Jinak souhlas s Happy.Taky bych to dal aspoň v sezoně nebo přinejhorším zkrátit Louny-Rakovník-ČB.Do Prahy je to blbý Rakovník by byl lepší tahle akorát ucpou 171 místo aby v Berouně vytvořili přestup.
Podobně můžeme zrušit R Praha-Tanvald, Praha-Trutnov nebo Plzeň-Most.Za největší kravinu považuju R jedoucí za sebou na 011 kde R nebo EC na Brno přes vepřovou a za nima 5 minut R na Brno přes havlbrod.Tam navrhuju udělat rameno Praha-Brno přes vepřovou a Ústí-Brno přes brod v Kolíně čenž cestujících.No a oni to vytvořej i na 170 tady se vubec nepřemejšlí.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.