..: Sergeje v Chebu :..

Ilustrační obrázekCheb - Dne 14.2.2007 přijela na nákladním vlaku z Chomutova lokomotiva Sergej T 679.1600 (781.600-2), aby se v PJ Cheb podrobila opravě dieselu. V první fázi oprav bylo nutné odstranit závadu v palivovém okruhu a přezkoušení všech zařízení potřebných pro chod motoru. Byla odstraněna příčina nízkého tlaku nafty a odstraněna vodní netěsnost 6. válce. Po opravě byla lokomotiva odzkoušena jízdou po obvodu žst. Cheb. Do konce týdne bude ještě provedena kontrolní jízda na trati Cheb - Chomutov a lokomotiva se vrátí zpět do svého domovského depa Chomutov (PS Chomutov).

Naši známí fotografové (p. Vigh, Šedivý, Rubín) využili příležitosti nafotit si oba Sergeje na půdě PJ Cheb, a tak na přiložených fotografiích je možno po téměř 4 letech spatřit tyto poslední mohykány spolu. Zbýval tu jen bývalý sokolovský 781.529-3.

Pro příznivce této řady je připravován na měsíc červen fotovlak, takže pokud by se našli zájemci o pořízení jedinečných fotografií na pěkné trati, kontaktujte nás prosím na e-mail sergej.cheb@volny.cz a my Vám rádi zašleme potřebné informace o chystané jízdě.

Provoz domácího „Sergeje“ 781.578-0 je spíše příležitostný. Od svého znovuzrození v roce 2001 a po opravě do dnešní podoby se účastnil několika nostalgických akcí, ale i výkonů při napěťových výlukách především na trati Cheb - Planá u Mariánských Lázní.

K nejdelšímu nasazení po větrné kalamitě došlo v roce 2005, kdy Sergej vozil veškeré vlaky celých 8 dní 24 hodin denně. Z nostalgických jízd bych jmenoval jízdu posledního vlaku v motorové trakci na trati České Budějovice - Horní Dvořiště, kde zaperlil spolu s 781.600-2. Asi nejkrásnější z jízd, kde se objevily, byla jízda na akci do Peček, kde jsme měli možnost jet v čele zvláštní jízdy na železniční zkušební okruh Cerhenice. V roce 2002 to byla poslední jízda uhelného vlaku do německé elektrárny Arzberg a tím se zakončila více jak třicetiletá éra provozu této řady u ČD (ČSD).

Pevně doufáme, že se najdou časem další příznivci této řady a nostalgických jízd bude v naší republice více, i když podmínky pro výjezd jakéhokoliv zvláštního vlaku jsou každým rokem nákladnější.

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek


Autor je jednatelem sdružení Plzeňská dráha - výtopna Cheb. Foto Honza Vigh.


Petr Proft Poslat mail autorovi | 7.3.2007 (21:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Karlovarský


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Ferii  mail  
08.03.2007 (11:42)  
Myslím si že je to kus historie a jsem rád,že se našlo pár fandů,kteří u nás zachránili alespoň 3ks této řady,patří jim velké díky.Co se týče negativ,žádná loko se bez nich neobejde,má sice motor z ponorky,okopčený americký podvozky na točnách,nicméně co vím tato řada byla prý původně projektována na ruské magistrály,na kterých jí její chodové vlastnosti a přednosti hráli jen do karet,dřív se na hluk,chatrné vlastnosti motoru nehledělo.Tenkrát bylo potřeba rychle postavit silnou mašinu,šlo o sílu a tý sergej má snad hafo ne :-)
registrovaný uživatel koffr 
08.03.2007 (11:41)  
nerikam ze vsechno rusky je spatny, napriklad meli fakt promakanej system muceni. jinak kdyby KGB neukradla technologii vyroby zapalek tak tam jeste ted mlatej kremenama o sebe. sergej byl uz v dobe sveho vzniku strasne zastaraly, vsimnete si co v te dobe jezdilo napriklad ve francii ci nemecku.

nerikam ze se nekomu sergej libi a zajima se o nej jako o veterana, to nikomu neberu, ale at tu prosim netvri, ze to byla lokomotiva na urovni. to prirovnani s trabantem naprosto sedi. dekuji
08.03.2007 (11:34)  
no vzhledem k tomu, ze vychodni blok byl (az na vyjimky) technologicky o jednu az dve generace pozadu, tak diskuse o tom, zda Sergej vubec mel nejaka positiva je dost mimo.

Kolega koffr ma pravdu, nicmene na minulosti bohuzel nic nezmenime a asi nema cenu kazit radost lidem, kteri maji radost ze Sergeje... Nekdo ma radost z trabanta veterana, tusim je to podobne postizeni :)
dopisovatel nebo člen ŽP Martin Grill  mail  
08.03.2007 (10:35)  
koffr: Ajaj, tady je zase někdo nakažený dokonalostí "západu", což? Pomeranč je sice pěkný stroj, nicméně tvarově je to pouze kvádrový monoblok se zaoblenými hranami...nic převratného. Koleje ničil úplně stejně jako Sergej.
08.03.2007 (9:03)  
Nedovolil by som hovorit ze vsetko ruske je spatne. A len tak na okraj tovaren Lugansk - kde sa sergeje robili je na ukrajine...

Zaujimave je ze tieto stroje behaju dodnes v riadnych turnusoch - napr na MÁV (M61) - aj ked mnohee s novym "srdcom" - motorom Cartenpillar, neviem ako na PKP...
editor nebo admin ŽP JRtrain  mail  
08.03.2007 (6:17)  
koffr : a jak jsi na tom ty s ventilama? vidím asi nic moc, když tu pouštíš takový bludy
registrovaný uživatel koffr 
07.03.2007 (22:53)  
mozna nevim co je dobry, ale zato vim co je spatny. a 781 je srandovni nahrazka lokomotivy. motor z ponorky, konstrukcne tak spatnej dvojtakt, ze musel mit navic vejfukovy ventily. prvni dodavky bez tlumicu nicily skleneny tabule v okruhu 200m, opotrebeni koleji straslivy, design typicky ruskej (=spatnej), prenos vykonu je precizni ukazka zp##seni vseho, ceho se rusaci dotkli. jedinou vyhodu tenhle strep mel, ze z toho ch##lo tolik oleje, ze v kolejich nic nerostlo.
07.03.2007 (22:35)  
koffr: ty seš odfláklá krabice ale česka jestli máš neco proti těmto mašinám tak asi newíš co bylo dobrý
registrovaný uživatel koffr 
07.03.2007 (21:27)  
skoda ze soudruzi z ruska zakazali soudruhum z ceska vyrobu pomerancu, protoze ty jsou tak o 1443.76 % hezci nez tahle odflakla ruska krabice.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko