Cheb - Dne 14.2.2007 přijela na nákladním vlaku z Chomutova lokomotiva Sergej T 679.1600 (781.600-2), aby se v PJ Cheb podrobila opravě dieselu. V první fázi oprav bylo nutné odstranit závadu v palivovém okruhu a přezkoušení všech zařízení potřebných pro chod motoru. Byla odstraněna příčina nízkého tlaku nafty a odstraněna vodní netěsnost 6. válce. Po opravě byla lokomotiva odzkoušena jízdou po obvodu žst. Cheb. Do konce týdne bude ještě provedena kontrolní jízda na trati Cheb - Chomutov a lokomotiva se vrátí zpět do svého domovského depa Chomutov (PS Chomutov).
Naši známí fotografové (p. Vigh, Šedivý, Rubín) využili příležitosti nafotit si oba Sergeje na půdě PJ Cheb, a tak na přiložených fotografiích je možno po téměř 4 letech spatřit tyto poslední mohykány spolu. Zbýval tu jen bývalý sokolovský 781.529-3.
Pro příznivce této řady je připravován na měsíc červen fotovlak, takže pokud by se našli zájemci o pořízení jedinečných fotografií na pěkné trati, kontaktujte nás prosím na e-mail sergej.cheb@volny.cz a my Vám rádi zašleme potřebné informace o chystané jízdě.
Provoz domácího „Sergeje“ 781.578-0 je spíše příležitostný. Od svého znovuzrození v roce 2001 a po opravě do dnešní podoby se účastnil několika nostalgických akcí, ale i výkonů při napěťových výlukách především na trati Cheb - Planá u Mariánských Lázní.
K nejdelšímu nasazení po větrné kalamitě došlo v roce 2005, kdy Sergej vozil veškeré vlaky celých 8 dní 24 hodin denně. Z nostalgických jízd bych jmenoval jízdu posledního vlaku v motorové trakci na trati České Budějovice - Horní Dvořiště, kde zaperlil spolu s 781.600-2. Asi nejkrásnější z jízd, kde se objevily, byla jízda na akci do Peček, kde jsme měli možnost jet v čele zvláštní jízdy na železniční zkušební okruh Cerhenice. V roce 2002 to byla poslední jízda uhelného vlaku do německé elektrárny Arzberg a tím se zakončila více jak třicetiletá éra provozu této řady u ČD (ČSD).
Pevně doufáme, že se najdou časem další příznivci této řady a nostalgických jízd bude v naší republice více, i když podmínky pro výjezd jakéhokoliv zvláštního vlaku jsou každým rokem nákladnější.
Autor je jednatelem sdružení Plzeňská dráha - výtopna Cheb. Foto Honza Vigh.
1 2 | Zpráv na stránku: |
nerikam ze se nekomu sergej libi a zajima se o nej jako o veterana, to nikomu neberu, ale at tu prosim netvri, ze to byla lokomotiva na urovni. to prirovnani s trabantem naprosto sedi. dekuji
Kolega koffr ma pravdu, nicmene na minulosti bohuzel nic nezmenime a asi nema cenu kazit radost lidem, kteri maji radost ze Sergeje... Nekdo ma radost z trabanta veterana, tusim je to podobne postizeni :)
Zaujimave je ze tieto stroje behaju dodnes v riadnych turnusoch - napr na MÁV (M61) - aj ked mnohee s novym "srdcom" - motorom Cartenpillar, neviem ako na PKP...
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.