..: Sergeje v Chebu :..

Ilustrační obrázekCheb - Dne 14.2.2007 přijela na nákladním vlaku z Chomutova lokomotiva Sergej T 679.1600 (781.600-2), aby se v PJ Cheb podrobila opravě dieselu. V první fázi oprav bylo nutné odstranit závadu v palivovém okruhu a přezkoušení všech zařízení potřebných pro chod motoru. Byla odstraněna příčina nízkého tlaku nafty a odstraněna vodní netěsnost 6. válce. Po opravě byla lokomotiva odzkoušena jízdou po obvodu žst. Cheb. Do konce týdne bude ještě provedena kontrolní jízda na trati Cheb - Chomutov a lokomotiva se vrátí zpět do svého domovského depa Chomutov (PS Chomutov).

Naši známí fotografové (p. Vigh, Šedivý, Rubín) využili příležitosti nafotit si oba Sergeje na půdě PJ Cheb, a tak na přiložených fotografiích je možno po téměř 4 letech spatřit tyto poslední mohykány spolu. Zbýval tu jen bývalý sokolovský 781.529-3.

Pro příznivce této řady je připravován na měsíc červen fotovlak, takže pokud by se našli zájemci o pořízení jedinečných fotografií na pěkné trati, kontaktujte nás prosím na e-mail sergej.cheb@volny.cz a my Vám rádi zašleme potřebné informace o chystané jízdě.

Provoz domácího „Sergeje“ 781.578-0 je spíše příležitostný. Od svého znovuzrození v roce 2001 a po opravě do dnešní podoby se účastnil několika nostalgických akcí, ale i výkonů při napěťových výlukách především na trati Cheb - Planá u Mariánských Lázní.

K nejdelšímu nasazení po větrné kalamitě došlo v roce 2005, kdy Sergej vozil veškeré vlaky celých 8 dní 24 hodin denně. Z nostalgických jízd bych jmenoval jízdu posledního vlaku v motorové trakci na trati České Budějovice - Horní Dvořiště, kde zaperlil spolu s 781.600-2. Asi nejkrásnější z jízd, kde se objevily, byla jízda na akci do Peček, kde jsme měli možnost jet v čele zvláštní jízdy na železniční zkušební okruh Cerhenice. V roce 2002 to byla poslední jízda uhelného vlaku do německé elektrárny Arzberg a tím se zakončila více jak třicetiletá éra provozu této řady u ČD (ČSD).

Pevně doufáme, že se najdou časem další příznivci této řady a nostalgických jízd bude v naší republice více, i když podmínky pro výjezd jakéhokoliv zvláštního vlaku jsou každým rokem nákladnější.

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek


Autor je jednatelem sdružení Plzeňská dráha - výtopna Cheb. Foto Honza Vigh.


Petr Proft Poslat mail autorovi | 7.3.2007 (21:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Karlovarský


  1 2      Zpráv na stránku:   
dopisovatel nebo člen ŽP MirKo 
10.03.2007 (10:52)  
Fotky ze zkušební jízdy, z Nového Sedla u Lokte, viz můj komentář níže, jsou zde:
http://www.volny.cz/mirek.koc/2007-03-08_781.578-0+781.600-2_Pn67763/
registrovaný uživatel Jakuza  mail  
10.03.2007 (9:25)  
781 529 je po čas zimi deponován v České Třebové spolu s 310 922 a 720 016
registrovaný uživatel greens 
09.03.2007 (10:07)  
Nevíte někdo co bude s tou 781529? A kde se součastně nachází?
registrovaný uživatel Martin Grill  mail  
09.03.2007 (8:04)  
MZ: V Dubnici se dělala část 770 a úplně všechny 771. Ono by ČKD klidně zvládlo vyrobit lokomotivy pro naše dráhy, nicméně sériovou výrobu nejslinějších, nejluxusnějších a největších produktů ve všech odvětvích měl za úkol pouze Sovětský Svaz...my jsme jim dodávaly posunovačky, oni nám na oplátku traťovky pro heavy použití. Ještě že to tak nedopadlo i u elektrické trakce - v té byli sto let za opicemi a tak nám, v případě nutnosti, ani neměli co dodat ;o) . Díkybohu za to :o))
08.03.2007 (21:36)  
Sergeje byly konstruovány na "sovětské" poměry – velké šíré rodné pláně = tratě s minimálními poloměry oblouků; z hlediska údržby byly konstruovány rovněž bytelně a jednoduše. Výsledkem byla provozní spolehlivost.
Podle pamětníků byl materiál obručí u prvních Serjožků kvalitnější než materiál kolejí, takže koleje praskaly. Vibrace taky dělaly problémy, musely se dosazovat tlumiče výfuků …
Něco jiného byla ekonomika provozu, jednalo se skutečně o naftobubrlíčky a olejobubrlíčky.
Nikdo nezpochybňuje, že stejně kvalitní práci by odvedly T 678.0 a T 679.0. Z hlediska vlivu na traťový svršek (jednalo se o třínápravové podvozky, podle tehdejší terminologie "skupina přechodnosti 3") by mnohem výhodnější bylo nasazování dvojic dálkově řízených lokomotiv T 478.1,2 (na řadě tratí např. České Budějovice – Horní Dvořiště k tomu nakonec došlo). V dané době ovšem obsazení dvojice lokomotiv na dálkové řízení pouze jednou lokomotivní četou vůbec nepřipadalo do úvahy.
Ona je vůbec otázka, nakolik by ČKD Lokomotivka byla vůbec schopna, resp. celé ČKD vyrobit pro ČSD 600 lokomotiv rodiny 67x nebo další z rodiny 478. Denně se vyráběl nejméně jeden čmelák pro SSSR, dostat do výroby lok rodiny 478 byl problém … A to se nějaké čmeláky dělaly v Dubnici nad Váhom …
dopisovatel nebo člen ŽP MirKo 
08.03.2007 (19:14)  
Nevím jestli to už sem někdo psal, ale dnes (8.3.) jeli sergeje 781.578 a 781.600 z Nového Sedla u Lokte do Hněvic s loženýma wapkama zkušební jízdu. Zrovna jsem tam měl služební cestu, tak to bylo docela štěstí, ale bohužel tý 600 tekla voda, tak jela ve výkonu pouze 578 a 600 se jen vezla, byl jim dán postrk 230.056 (podle vzhledu docela šrot). Fotil jsem to, ale slunce bylo při mé levé ruce, no téměř proti, ale jako dokumentačky se to dá, jestli máte někdo zájem o foto, napište mi na mail.
registrovaný uživatel Martin Grill  mail  
08.03.2007 (15:59)  
Seath: Vzhledem k faktu, že jsme neměli možnost výběru, mi tvá poznámka o nevhodnosti vozidla přijde irelevantní.
08.03.2007 (15:01)  
Trainman: toz vykon je pekna vec, ale preci jen ma smysl pouzivat i relativni ukazatele - spotreba provoznich kapalin, vykon na tunu hmotnosti, hmotnost na napravu atd. Odhadoval bych, ze dvojce postavene na bazi 742 (resp. neceho jeste normalnejsiho) by bylo srovnatelne vykonem a zaroven vyrazne ekonomictejsi v provozu.

A pokud tvrdite, ze "nebyl konstruovan na nase polomery", chapu to jako priznani, ze se jednalo o nevhodne hnaci vozidlo.
08.03.2007 (14:38)  
koffr: Zřejmě neznáš dost dobře design ruských lokomotiv. Serža je výtečný stroj který v pohodě rozjel osobní 22 vozovou soupravu. P.S. opotřebení kolejnic je náš problém- nebyl konstruován na naše nízké poloměry.
08.03.2007 (14:27)  
koffr: mam radost, ze jsem potkal stejne zapaleneho rusofoba :)
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2017 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko