..: Pokus o rekord s jízdenkou SONE+ :..

Jízdenka SONE+ s 6 razítkyBrno - Při příležitosti 9. mezinárodní železniční rallye bychom se rádi s vámi podělili o jeden cestovatelský zážitek ještě z loňského roku. Protože rádi cestujeme po železnici, jednou jsme se rozhodli, že se pokusíme vytvořit rekord v počtu ujetých kilometrů na jednu jízdenku SoNe+. Vlastně o ten rekord nám nejprve ani nešlo, šlo především o to projet „jen tak“ co nejdelší trasu a jízdenku tak využít na maximum.

Protože bydlíme nedaleko Brna, s pomocí jízdního řádu a programu IDOS jsme našli první vlak s odjezdem z Brna hned po půlnoci. Byl to R 376 s odjezdem v 0:26 hod. A tak jsme v sobotu 28.10.2006 nasedli do jmenovaného vlaku a vyrazili za svým cílem. Máme z cesty i nějaké fotografie nádraží, kterými jsme projížděli. V Blansku a v Letovicích vystupovali hlavně veselí návštěvníci brněnských nočních podniků. V České Třebové nás pak čekalo spojování s R 420. Zde jsme se potkali s „autovlakem“, který jsme si vyfotili také.

Praha hl.n.V Praze, kde nám na lavičkách sliboval Pavel Bém nové metro (bylo těsně před volbami), jsme si přesedli do druhé části vlaku, abychom mohli ve 4:14 pokračovat přes Ústí nad Labem, Chomutov a Karlovy Vary do Chebu, kam jsme dorazili v 8:55. Na stejném nástupišti stál vlak DB do Norimberka a my jsme si vzpomněli, že naše jízdenka platí i na tento spoj. I když jsme to původně neplánovali, nasedli jsme do něj a svezli se alespoň do Schirdingu a hned zpět, aby se úplně nezbortil časový harmonogram naší trasy. Pasy jsme samozřejmě neměli, naštěstí nám stačil jeden občanský průkaz. I přes tuto vloženou cestu se nám naskytla asi čtyřicetiminutová přestávka, kterou jsem využili ke krátké procházce po Chebu, spojené se snídaní.

Horní CerekevČekal nás totiž další spoj, tentokrát směr Plzeň. Odjížděli jsme R 659 s mírným zpožděním, které do Plzně narostlo asi až na 15 minut. To nám nahnalo strach, protože další spoj v našem itineráři, R 661 Plzeň – Brno, neměl čekat na žádné přípoje. Kdyby nám ujel, museli bychom narychlo změnit trasu. Naštěstí na nás čekal, ale plzeňské nádraží už jsme v tom fofru vyfotit nestačili. Ale pak jsme už v poklidu projeli po trase Strakonice, České Budějovice a Jihlava až do Brna.

To ale ještě nebyl zdaleka konec. Přes mírné zpoždění na nás opět čekal R 739, kterým jsme se přesunuli do Přerova. A tam byl další krizový moment – zpoždění nás donutilo opět utíkat na R 906 směr Břeclav. Naštěstí nám neujel a tak jsme se mohli s jeho pomocí dopravit do Moravského Písku. Motoráček Os 24148 nás pak převezl do Bzence, kde jsme si počkali na poslední vlak naší „spanilé“ jízdy, Sp 1736, který nás po 22 hodinách a 13 minutách dopravil přes Bučovice a Slavkov zpět do výchozího bodu naší cesty, do stanice Brno hlavní nádraží.

Na závěr malá rekapitulace:

 příjezdodjezdvlakkm
Brno0:26R 376255
Praha3:444:14R 420288
Cheb8:559:02Os 528413
Schirding9:169:26Os 1297613
Cheb9:3810:20R 659106
Plzeň11:5812:04R 661372
Brno18:3418:40R 73988
Přerov19:5620:05R 90660
Moravský Písek20:4420:49Os 241484
Bzenec20:5521:21Sp 173680
Brno22:39

ChebCelkem tedy 1.279 km za 22 hodin a 13 minut, průměr 57,6 km/hod. To je docela slušné, ne?

A na závěr otázka – ujel už někdo víc nebo je těch našich 1.279 km zatím rekordem?

Ruda a Vašek, Jiříkovice

P.S. Máme v plánu ještě dvě cesty. Jednu po severních a východních Čechách a druhou po severní Moravě.


Rudolf Staněk Poslat mail autorovi | 20.5.2007 (23:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Reportáže

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Railman  mail  
21.05.2007 (1:21)  
mno ptají, ale malá souvislost tam je, tak jsem naše zápisnky zmínil, aby je okouklo více lidí, protože si myslí, že stojí za to! At bud mé, drapíkovi nebo od Padáčka
.
registrovaný uživatel milos  mail  
21.05.2007 (1:17)  
PZ: Railman: ted nevim, koukal jsem na vase zapisniky - to je souhrn cest za nejaky casovy okamzik, jestli se nemylim? ale tady "Eva a Vasek" :- ) se ptaji na kilometraz za 24 hodin, ne? nebo jsem vase zapisniky spatne pochopil?

btw: kdyz mi pred drahnymi lety bylo patnact, tak jsem jeste s rezijkou v kapse vyrazil na take jednodenni cestu:
Hostivice - Praha Stred (mozna uz Masarykovo?) - Praha hl.n.(odj.0.01 R Metropol) - (Havlbrod) - Bratislava
pak tusim ze to byl prvni slovensky IC Tatran Bratislava - (Zilina) - Poprad - Tatry
a zpet Kosicanem Poprad - (Ostrava) - Praha hl.n.

kolik to je km se mi nechce hledat, ale vecer uz jsem byl zase doma :- )))
registrovaný uživatel Railman  mail  
21.05.2007 (1:09)  
no však to je můj soused :-) a zápisník má i Josef Petrák. :)
registrovaný uživatel PZ 
21.05.2007 (0:54)  
A co má bejt jako? Si myslíš, že jsi hvězda? Moc ne... http://drapa.php5.cz
registrovaný uživatel Railman  mail  
21.05.2007 (0:25)  
http://railman.php5.cz :) bez komentáře :)
registrovaný uživatel Kája 
20.05.2007 (23:24)  
Já jsem nejvíc ujel 1122km, ale bylo to ČR-SR-ČR na síťovou j. a slovenskou kmb, odj. v 6.00 z Prahy a příj. 23.55, průměrná rychlost 80,6km/h. Pak ještě 1116km ČR-SR-Rakousko-Maďarsko-SR-ČR, odj. a příj. stejně, pr.rychlost 80,2km/h. :-)
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko