..: Pokus o rekord s jízdenkou SONE+ :..

Jízdenka SONE+ s 6 razítkyBrno - Při příležitosti 9. mezinárodní železniční rallye bychom se rádi s vámi podělili o jeden cestovatelský zážitek ještě z loňského roku. Protože rádi cestujeme po železnici, jednou jsme se rozhodli, že se pokusíme vytvořit rekord v počtu ujetých kilometrů na jednu jízdenku SoNe+. Vlastně o ten rekord nám nejprve ani nešlo, šlo především o to projet „jen tak“ co nejdelší trasu a jízdenku tak využít na maximum.

Protože bydlíme nedaleko Brna, s pomocí jízdního řádu a programu IDOS jsme našli první vlak s odjezdem z Brna hned po půlnoci. Byl to R 376 s odjezdem v 0:26 hod. A tak jsme v sobotu 28.10.2006 nasedli do jmenovaného vlaku a vyrazili za svým cílem. Máme z cesty i nějaké fotografie nádraží, kterými jsme projížděli. V Blansku a v Letovicích vystupovali hlavně veselí návštěvníci brněnských nočních podniků. V České Třebové nás pak čekalo spojování s R 420. Zde jsme se potkali s „autovlakem“, který jsme si vyfotili také.

Praha hl.n.V Praze, kde nám na lavičkách sliboval Pavel Bém nové metro (bylo těsně před volbami), jsme si přesedli do druhé části vlaku, abychom mohli ve 4:14 pokračovat přes Ústí nad Labem, Chomutov a Karlovy Vary do Chebu, kam jsme dorazili v 8:55. Na stejném nástupišti stál vlak DB do Norimberka a my jsme si vzpomněli, že naše jízdenka platí i na tento spoj. I když jsme to původně neplánovali, nasedli jsme do něj a svezli se alespoň do Schirdingu a hned zpět, aby se úplně nezbortil časový harmonogram naší trasy. Pasy jsme samozřejmě neměli, naštěstí nám stačil jeden občanský průkaz. I přes tuto vloženou cestu se nám naskytla asi čtyřicetiminutová přestávka, kterou jsem využili ke krátké procházce po Chebu, spojené se snídaní.

Horní CerekevČekal nás totiž další spoj, tentokrát směr Plzeň. Odjížděli jsme R 659 s mírným zpožděním, které do Plzně narostlo asi až na 15 minut. To nám nahnalo strach, protože další spoj v našem itineráři, R 661 Plzeň – Brno, neměl čekat na žádné přípoje. Kdyby nám ujel, museli bychom narychlo změnit trasu. Naštěstí na nás čekal, ale plzeňské nádraží už jsme v tom fofru vyfotit nestačili. Ale pak jsme už v poklidu projeli po trase Strakonice, České Budějovice a Jihlava až do Brna.

To ale ještě nebyl zdaleka konec. Přes mírné zpoždění na nás opět čekal R 739, kterým jsme se přesunuli do Přerova. A tam byl další krizový moment – zpoždění nás donutilo opět utíkat na R 906 směr Břeclav. Naštěstí nám neujel a tak jsme se mohli s jeho pomocí dopravit do Moravského Písku. Motoráček Os 24148 nás pak převezl do Bzence, kde jsme si počkali na poslední vlak naší „spanilé“ jízdy, Sp 1736, který nás po 22 hodinách a 13 minutách dopravil přes Bučovice a Slavkov zpět do výchozího bodu naší cesty, do stanice Brno hlavní nádraží.

Na závěr malá rekapitulace:

 příjezdodjezdvlakkm
Brno0:26R 376255
Praha3:444:14R 420288
Cheb8:559:02Os 528413
Schirding9:169:26Os 1297613
Cheb9:3810:20R 659106
Plzeň11:5812:04R 661372
Brno18:3418:40R 73988
Přerov19:5620:05R 90660
Moravský Písek20:4420:49Os 241484
Bzenec20:5521:21Sp 173680
Brno22:39

ChebCelkem tedy 1.279 km za 22 hodin a 13 minut, průměr 57,6 km/hod. To je docela slušné, ne?

A na závěr otázka – ujel už někdo víc nebo je těch našich 1.279 km zatím rekordem?

Ruda a Vašek, Jiříkovice

P.S. Máme v plánu ještě dvě cesty. Jednu po severních a východních Čechách a druhou po severní Moravě.


Rudolf Staněk Poslat mail autorovi | 20.5.2007 (23:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Reportáže

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
21.05.2007 (13:11)  
takovehle samoucelne pareni prdeli na kozence

v tom pripade nechapu tvoji zalibu v cyklistice...
21.05.2007 (11:53)  
Pocas minuleho GVD som s kamaratom uskutocnil non-stop cestu:

Bratislava - Breclav, R Devin

a odtial na SONE+

Breclav - Praha, R Pannonia
Praha - Decin, R
Decin - Bad Schandau, Os
Bad Schandau - Dresden, S
Dresden - Zittau, REX
Zittau - Liberec, Os
Liberec - Pardubice, R
Pardubice - Prerov, R Becva
Prerov - Breclav, R

a potom este

Breclav - Bratislava, EC Slovenska Strela

Spiatocna cesta z Bratislavy do Drazdan (nejakych 1200-1300 km) nas vysla na 440 Sk. Bohuzial, v Drazdanoch sme mali na prestup len 10 minut... :-)
registrovaný uživatel Kája 
21.05.2007 (11:29)  
na režijky se to jezdí, ale když se to má platit...

railman: zaujala me cesta 16.1. R 209 Praha-Pardubice doba jizdy 22hod. 52min... :-)
registrovaný uživatel JK ml. 
21.05.2007 (10:54)  
Uskutečnil jsem taky jednu rekordní cestu na SONE pro Os vlaky za tenkrát tuším 130Kč za účelem vyhrání sázky. (rekordně levnou vzhledem k počtu ujetých km) v roce 2004 vlaky po trase :
Ostrava Svinov(odj cca 4.30)-Přerov-ČT-pardubice-Hradec Králové-Velký Osek-Praha masn...pěšky...Praha hln-Beroun-Zdice-Březnice-Blatná-Strakonice-Horažďovice předm-Sušice-Mokrosuky (příjezd cca 20.30).
Seznam vozů byl taky zajímavý(na dráze nedělám neznám aktuální označení ale myslím že to pochopíte):
Bt,Bymee,Bds,B,451/2,471,842-(v Jincích jsem musel přelézt do Bix hučelo mi z toho motoru v hlavě),810,AB(na os vlaku strakonice - Horaždovice), 830
Dva dny potom jsem prospal a týden léčil opruzeniny na řiti.Takže tak.
registrovaný uživatel mah 
21.05.2007 (9:52)  
seath - kazda zabava je tvymi slovy "samoucelna"
nekoho bavi fotbal, nekoho bavi vlaky ... tezko muzes hodnotit, co je pitomy zpusob zabavy
21.05.2007 (9:43)  
Ja proti vlakum nic nemam, ale preci jen mi takovehle samoucelne pareni prdeli na kozence prijde jako trochu pitomy zpusob traveni volneho casu...
registrovaný uživatel Rail-2005  mail  
21.05.2007 (8:59)  
Já letos v březnu ujel na 2 denní síťovku za 400 Kč na JP 1408 km (nutno ale říci, že nebylo primárním cílem strávit celé 2 dny ve vlaku). sobota: Praha hl.n.-Valtice město (325km) a zpět, neděle Praha hl.n.-Opava východ (379km) a zpět. Pouze 1 cesta Pendolinem, kde jsem připlatil 86Kč za "místenku".
21.05.2007 (8:29)  
A jedna soukromá cesta z prosince 1992 projetá na jednu jízdu v KMB (tehdy platnost 3 dny, odpočet 700 km) - z Prahy do Košic jsem ujel 1895 km včetně všech sedmi česko-slovenských "hraničních přechodů" (tehdy ještě v jednom státě).
21.05.2007 (8:14)  
V rámci Korespondenční rallye [ http://kam.mff.cuni.cz/~babilon/kr ] občas zadávám podobné úkoly - pouze teoreticky, nikdo nikam nejezdí. V roce 2001 bylo úkolem projet co nejvíce km na jednoduchou jízdenku (platnost do půlnoci druhého dne, trasa se nesmí opakovat ani křížit - tj. dá se projet na KMB s odpočtem 400 km). Nejlepší trasa měla 2046 km, druhá nejlepší (2043 km) mě dokonce zaujala natolik, že jsem měl chuť ji projet, ale nějak mi to časově nevyšlo. Viz [ http://kam.mff.cuni.cz/~babilon/files/letnires.txt ].
Dalšími úkoly bylo projet co nejvíce km během 24 hodin, v roce 2003 se povedlo 1813 km, o rok později 1954 km. Viz [ http://kam.mff.cuni.cz/~babilon/files/letul03v.txt ] a [ http://kam.mff.cuni.cz/~babilon/letul04 ].
registrovaný uživatel milos  mail  
21.05.2007 (1:40)  
Railmane, sorry, jeste jsem si tam ze vzpominek na detstvi doeditoval ten spodni odstavec :- ))

a jeste na jednu cestu si jako cerstvy majitel obcanky nekdy z kolem roku 1992 vzpomenu:
Hostivice odjezd nekdy kolem pul pate rano smer praha, pak Praha - Usti - Chomutov - Cheb (tam jsem tusim potkal tou dobou stale jeste jezdici legendarni Zapadni Expres). Pak Cheb - Plzen. Plzen - C.Budejice. Budejice - Veseli. Strasne pomalym courakem pak Veseli - Jindrichac - Jihlava. Jihlava - Havlbrod. A dalsi courak Havlbrod - Chrudim - Pardubice.
tam jsem prijel neco po osme vecer, navstivil jsem babicku, ktera sice byla rada, ze vidi vnoucka, ale byl jsem se tam jen najist a tusim v 1.23 mi odjizdel R Janacek na Bohumin :- ). z Bohumina dal byla casova prodleva, kterou jsem vyuzil projizdkou Torpedem zpet nekam za Svinov (v te dobe snad jeste Porubu?) a pak zase zpet na Bohumin. Nasledoval osobak Bohumin - Cadca - Zilina. Ze Ziliny pak nejakym strasnym, dlouhym a narvanym eRkem (snad Gerlach? - to bych uz kecal) do Bratislavy (rozptyleni v Prievidze, nebot nam tam bafnul jeden z asi 15ti vagonu:- )) - po evakuaci lidi a odpojeni vozu dojezd do Blavy a zaver Bratislava - Praha tusim Slovenskou Strelou. V te jsem byl naopak prakticky sam a zakerne jsem si cestu uzival zadarmo v prvni tride. :))
z prahy pak lokalkou domu do Hostivice...

tot moje patnactilete vzpominky na cestovani vlackem s rezijkou v kapse a v batuzku jen par tatranek a Jizdni rad/Cestovny poriadok :- ))

jestli to nekdo hodla dohledavat dle dobovych jizdnich radu, tak si myslim, ze jsem se v nazvech vlaku ani v odjezdech temer neseknul a to to ted pisu jen z hlavy...
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko