..: Od nového jízdního řádu vlaky obslouží tři nové zastávky :..

KolejeČeská republika - Jízdní řád 2008/2009 s sebou nepřináší jen tolik diskutované nové či zrušené vlakové spoje, nové řazení vlaků či tarifní změny. Počínaje 14.12.2008 začnou vlaky zastavovat i ve třech nových zastávkách na Chebsku, Jihlavsku a Kroměřížsku. Po osmi měsících od slavnostního otevření tak budou moci vlaky začít využívat i obyvatelé a návštěvníci Pomezí nad Ohří. Nová vlaková zastávka potěší také (nejen) zaměstnance Kosteleckých uzenin či obyvatele kroměřížského sídliště Oskol.

Největší pozornost médií byla věnována zastávce Pomezí nad Ohří. Ačkoliv obec samotná čítá pouze 110 stálých obvyvatel, velký význam má především turistický ruch - obcí prochází mezinárodní cyklostezka a v těsné blízkosti nové zastávky se nachází přehradní nádrž Skalka. K výstavbě přispěl rovněž veliký zájem ze strany přeshaničního sdružení obcí. Nástupiště je dlouhé celkem 110 metrů, což umožní zastavení i soupravě 2 motorových jednotek "Desiro" (BR642). Dále na zastávce naleznete osvětlení, betonový prefabrikovaný přístřešek či stojan na kola. Investice ve výši 2,16 mil. Kč byla financována prostřednictvím Státního fondu dopravní infrastruktury.

Očekávání kontra realita

Vlaky budou v Pomezí nad Ohří zastavovat na znamení - podobně jako v nedaleké zastávce Cheb-Skalka, která byla otevřena v květnu 2006. Nicméně, z vlaků na trati Cheb - Schirnding (- Marktredwitz), jich v nové zastávce zastaví jen polovina. Tyto spoje navíc projedou zastávku Cheb-Skalka, jejíž dopravní obslužnost se tak výrazně zhorší. Pro cestující bude nová změna znamenat, že každý vlak zastavuje někde jinde a žádné přímé vlakové spojení mezi Pomezím a Chebem-Skalkou není k dispozici. S ohledem na to, že v obou zastávkách budou vlaky zastavovat na znamení, nabízí se otázka, nakolik je toto omezení nutné?

Cheb - Skalka

Ani očekávání lepšího večerního spojení Pomezí nad Ohří s Chebem nezůstane naplněno. Při slavnostním otevřením Ladislav Dolný, starosta obce, médiím sdělil: "(...) Ale umožní to i pro naše lidi z obce jezdit do Chebu. Poslední autobus odtud jezdí před půl osmou večer a pak už nejede nic." Jaká je tedy skutečnost? Dle nového GVD bude poslední vlak do Chebu odjíždět z Pomezí již v 18:44 (v pracovní dny ještě dříve). Přitom tudy kolem půl osmé i půl desáté večer pojedou vlaky ze SRN do Chebu. Jedná se však o spoje zastavující pouze v Chebu-Skalce.

Zastávky v Kostelci a Kroměříži

Zastávka Kostelec u Jihlavy masna je určena především pro zaměstnance tamního masokombinátu - nachází se totiž hned naproti vrátnici závodu. Zastavovat v ní budou veškeré vlaky jedoucí na trati Kostelec u Jihlavy - Slavonice, je proto vhodná zejména pro dojíždějící z Třeště a Telčska. V horizontu několika let by zastávka měla být místo dosavadní úvratě napojena přímou kolejovou spojkou na trať do Jihlavy. „Kostelecké nádraží čeká přestavba kolejového systému. Úpravy vyloučí přestupování a vlaky od Jihlavy pojedou po trati na Slavonice se zastávkou u masny,“ sdělil Vojtěch Kocourek, náměstek ministra dopravy.

Náklady na novou zastávku podle Kocourka dosáhnou téměř 4 mil. Kč. I v tomto případě jde o druhou zastávku na stejné trati otevřenou v krátkém časovém sledu - v roce 2005 byla do užívání předána zastávka Telč-Staré Město. O poslední z trojice zastávek, Kroměříž-Oskol, se mi mnoho informací zjistit nepodařilo. Nachází se na okraji stejnojmenného sídliště poblíž prodejny Kaufland. Nově v ní budou zastavovat všechny vlaky jedoucí na trati Kroměříž - Zborovice.


Doplňující informace: Přehled nových a připravovaných zastávek (Společnost pro veřejnou dopravu)

Zdroje: České dráhy, Časopis Stavebnictví, Železničář, Chebský deník, Telčské listy, Jihlavský deník, Kroměřížský deník


Rastislav Štangl Poslat mail autorovi | 2.12.2008 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty Jízdní řád

Další z regionu ČR Karlovarský ČR Vysočina ČR Zlínský


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel happy 
02.12.2008 (15:33)  
ad miker: Už je skoro hotová :)
registrovaný uživatel j-din 
02.12.2008 (15:33)  
Ještě k zastávce Kroměříž Oskol. Teď právě dokončuji studii, podle které by se mělo za tratí stavět sídliště se 180 byty a 52 rodinnými domy. Takže taková zastávka lokalitu jistě zatraktivní!
registrovaný uživatel miker  mail  
02.12.2008 (15:28)  
Mimochodem, když už jsme u těch nových zastávek, neví někdo jak to vypadá se zastávkou Řípec na trati 225?
02.12.2008 (12:51)  
Ad DJ: Já si taky připadám jako v Kocourkově - jak může někdo utratit 2 milliony za zastávku v místě, kde skoro nikdo nebydlí a ještě do toho místa zajíždějí autobusy.
registrovaný uživatel DJ 
02.12.2008 (12:46)  
stoupa:
No jo, fondy EU, do kterých předtím stejně ti Němci nebo i Češi ty peníze sami odvedou...
To už mi připadá jak za císaře pána, jak musela mít každá nová trať minimálně 20 km, a proto se úzkokolejka do Osoblahy postavila tak klikatá...
registrovaný uživatel wxdf  mail  
02.12.2008 (12:45)  
A ještě se znovu otevře stanice Unterretzbach na trati 248 Znojmo - Retz.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
02.12.2008 (12:00)  
ad DJ a délka nástupist:

Pred casem jsem v TV (asi Bahn TV?) videl jakysi porad o funkcni a cerstve zrekonstruované kozí draze na západe Nemecka. Obsluhovaly to v taktu soupravy o velikosti = délce asi tak Desira (sólo).

V komentári zaznelo asi toto: "Nastupiste mame 140 (?) metru dlouhá, i kdyz nepredpokladame, ze bychom je kdy plne vyuzili. Ale podminkou pro cerpani fondu EU na regionalni dopravni infrastrukturu bylo prave tech 140 m délky ....."
02.12.2008 (11:57)  
Dovolím si tedy doplnit malé info k zastávce Kroměříž - Oskol. Její smysl je v tom, že prochází atraktivní částí města. V blízkosti zastávky je zmiňované lidnaté sídliště a prodejna Kaufland. Ovšem kromě toho také řada sportovních zařízení ( hokejový a fotbalový stadion, krytý bazén a sportcentrum) dále Obchodní akademie, přírodní koupaliště Bagrák a místní letiště. Jde tedy o zastávku na trati, která může mít velký význam pro obyvatele vesnic z trati do Zborovic, tak i pro obyvatele z Kroměříže, protože stanice Kroměříž leží spíše na okraji města a zastávkou se lépe zpřístupní Kroměříž železnici.
02.12.2008 (11:09)  
DJ) No aspoň nebude muset fíra zastavovat na pětníku přesně... ;)
registrovaný uživatel DJ 
02.12.2008 (10:34)  
S tím Pomezím si připadám jak v Kocourkově - nevím, co by komu udělalo, kdyby tam zastavovalo, stejně tak ve Skalce, všechno. Na takové spojení párkrát za den se lidé asi nebudou příliš spoléhat...

A zajímavý je také ten údaj o délce nástupiště 110 metrů, že se k němu vejdou i 2 Desira. Jedno Desiro má délku kolem 40 m, takže 2 Desira, to je na délku 80 m, a těch 30 m je úplně k ničemu.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko