Bazilej - Počínaje druhou prosincovou nedělí, tj. 14.12.2008, bude cestujícím z Bazileje, Solothurnu, centrální části Švýcarska a kantonu Ticino dáno k dispozici nové, rychlejší a pohodlnější spojení, které budou zajišťovat naklápěcí jednotky řady SBB RABDe 500. V současné době je mohou cestující vidět spíše na rameni vlaků kategorie ICN spojují západní a východní část země. Je již tradicí, že každoroční změna jízdního řádu s sebou přinese cestujícím četné „vánoční“ dárky. Některé potěší, jiné, bohužel, méně.
Ani Švýcarské dráhy SBB-CFF-FFS nejsou v tomto trendu pozadu a pro své zákazníky připravily něco nového. Jedním z těch, který by měl být v pravém slova smyslu právě tím potěšujícím, je i nový koncept provozu jednotek s naklápěcími skříněmi na trati přes Gotthardský průsmyk, která je důležitou spojnicí severu a jihu Evropy, a to nejen pro dopravu osobní, ale i nákladní.
Zmíněná linka bude v provozu v denních hodinách ve dvouhodinovém taktu a bude zastavovat ve stanicích Basel SBB – Olten – Luzern – Arth-Goldau – Bellinzona a Lugano. Jako doplnění dvouhodinového taktu přes Gotthardský průsmyk bude sloužit, již tradiční matador této trati, naklápěcí jednotka Cisalpino, která spojuje Curych s italskou metropolí Milánem. Společně tak vytvoří hodinový takt naklápěcích vlaků mezi stanicemi Arth-Goldau – Bellinzona – Lugano. Zavedením tohoto spojení se zkrátí cestovní doba o zhruba 15 minut. Zkrátka nepřijdou ani cestující – gurmáni, kteří se mohou těšit na svou porci kvalitního pokrmu v každém z těchto vlaků. Celá flotila vlaků kategorie IC (včetně ICN) bude navíc od nového jízdního řádu nabízet i Business a klidovou zónu.
Pro ty, jež na svých cestách nekoukají jen na hodinky, ale i do krajiny, resp. na oblohu, nabídnou SBB novinku v podobě panoramatických vozů na vlacích InterRegio (IR) z Basileje a Curychu do Locarna.
I v S-Bahnu trochu jinak
Ať již přijede cestující do Ticina Cisalpinem, Interregiem či vlakem kategorie ICN, vždy bude moci přestoupit na některou z linek místního dopravního systému. Společnost TILO (Treni Regionali Ticino Lombardia), která v této oblasti zajišťuje regionální dopravu, prodlouží svou linku S10 ze stanice Biasca přes Lugano a Chiasso až do italského městečka Albate Camerlata. Nejen tato linka, ale i v půlhodinovém taktu jezdící S20 (Bellinzona – Lugano) budou prakticky ze 100% zajišťovány novými vozidly Flirt 524. Posledním přídavkem v regionální dopravě je noční vlak „pyžamo“ který pomůže nočním tulákům na trati Biasca – Bellinzona – Lugano – Chiasso dostat se při páteční a sobotní noci včas domů. Pod obchodním názvem „PIGIAMA“ je bude provozovat stejnojmenná společnost.
Zdroj: SBB-CFF-FFS, TILO, Neue Luzerner Zeitung
1 2 | Zpráv na stránku: |
Nicméně v kursbuchu marně hledám ten "pyžamový" vlak jedoucí z Biascy. Nacházím pouze vlak 14113 jedoucí ve 3.30 z Bellinzony do Chiassa s přípojem z Locarna v Giubiascu. V opačném směru jede "pyžamový" vlak 14104 ve 2.30 z Chiassa do Biascy (3.44).
V Giubiascu přípoj do Locarna. Pro fajnšmerky je spíše zajímavý osobní vlak Airolo - Chiasso, jezdící sice i v současném GVD, resp. nepárově jezdil několik let (nájezd Sv z Bellinzony), dnes "spinká" souprava v Airolu.
Jinak německý název Basel se v češtině píše Basilej, nikoli Bazilej.
osazentsvo nočních s-gahnů mi přišlo ve stejném stavu jako v nočních linkách u nás nebo i jinde v zahraničí.
jinak lidé se běžně jezdí bavit desítky km daleko. když už se tam třeba jezdí pracovat nebo do školy
Součástí takového vlaku by měla být tvrdá policejní hlídka, která pokud by vůbec dovolila těmto zhuleným a sfetovaným individuím nastoupit, by je držela alespoň v mezích normy. Nejlépe pak v cílové stanici pozatýkat. A co se týká ožralů, kultivovaný člověk i když je pod parou, dokáže se chovat slušně. Kdo by to nezvládal, zůstal by na perónu nebo by putoval rovnou na záchytku.
Nejlépe 2 policajti na vagón, ať máme zaměstnanost.
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.