..: Kterak jsme jeli do Karviné :..

V Karviné-městě, foto: Adam SvěchovskýBohumín — Již delší dobu jsem si všímal různých aktivit ŽelPage, které směřovaly k pořádání zvláštních jízd. Bohužel pro mě, většinou šlo o akce konané v Čechách. I proto jsem se již před delší dobou rozhodl uspořádat nějakou zvláštní jízdu v Moravskoslezském kraji. A to se mi letos splnilo! V sobotu 14. 11. 2009 totiž vyjel pro železniční nadšence mimořádný vlak s motorovým vozem 810.191-7 v historickém laku vzoru 1982. Šlo o první zvláštní vlak ŽelPage mimo Čechy a první vlak našeho sdružení po necelých dvou letech. Jak akce probíhala, se můžete dozvědět v této krátké reportáži.

Infotabule, foto: Pavel Kopec Předpověď na ten den hlásila slunečno. Vzhledem k pokročilému podzimu a počasí v předchozích pěti dnech mě opravdu potěšilo, do jak krásného rána jsem vstal. Po dokončení posledních příprav jsem vyrazil na nádraží v Bohumíně. Zde se již hromadili první účastníci naší akce, včetně Adama Svěchovského a Zdeňka Michla, kteří zastupovali ŽelPage, o.s. Jestli nás však něco příjemně překvapilo, byly to informace o zvláštním vlaku ve stanici. Jméno ŽelPage se tak asi poprvé dostalo na oficiální nádražní elektronický informační systém a do staničního rozhlasu.

Náš vlak se vydal na cestu na minutu přesně v 8:40. Z 48 přihlášených lidí se dostavilo pouze cca 30 účastníků. Co naplat, chřipka zřejmě řádila i v kruzích šotoušských. Zajímavé překvapení na nás však čekalo ve stanici Petrovice u Karviné — babička se šla s vnoučkem podívat na vláčky a natrefila právě na náš mimořádný vlak. S radostí jsme je vzali s sebou. Výlet s bandou šotilů jim snad nezpůsobil žádné větší psychické újmy.

Na trati, foto: Samir Lepara To už jsme ale ukrajovali první desítky metrů ze samotné vlečky. Slunce svítilo a my vyhlíželi místa na fotozastávky při zpáteční cestě. Cestou jsme viděli i několik necestujících fotičů, kteří se pohybovali nejen kolem trati, ale zjevně i na blízkých sloupech VN. Pořízení takové fotky pro ně bylo jistě velmi napínavé. Ani jsme se nenadáli a 5kilometrová trasa byla za námi. Vlak začínal brzdit do dopravny Karviná město, kde byla plánována zastávka na focení. Po několika záběrech se motorový vůz posunul o kousek dál, aby si mohl každý pořídit další fotografie. V 9:14 jsme se s mírným předstihem vydali zpět, protože jsme chtěli stihnout i několik fotek na trase.

Našli se ovšem i tací, kteří se rozhodli v Karviné zůstat. S těmi jsme se rozloučili a pokračovali dál. Po absolvování další fotozastávky kousek za Karvinou jsme se vrátili přes Petrovice do Bohumína. Bohužel ale musíme poznamenat, že ne všichni cestující se chovali podle pravidel slušnosti. Našlo se i pár takových, kteří velmi sprostě nadávali babičce s malou vnučkou jen kvůli tomu, že jim zrovna vadila v záběru. I přes tento incident byla akce úspěšná. Počasí se vydařilo a naši cestující byli, doufám, spokojení.

My jsme již začali plánovat další ŽelPage akce pro příští rok. Máte–li jakékoliv návrhy na další jízdy nebo setkání, kontaktujte nás. Pokud půjde o výlet zajímavý a proveditelný, rádi se budeme na jeho organizaci podílet. Jestliže jste jízdu nestihli, nesmutněnte. Již v únoru vyjede další vlak ŽelPage, tentokrát v okolí Brna. Více informací se již brzy dovíte na tomto webu.


Samir Lepara | 2.1.2010 (8:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky ŽelPage

Další z regionu ČR Moravskoslezský


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Honza  mail  
05.01.2010 (10:14)  
Josef Petrák: jo dík, ale to asi nebude chyba tabule, ale obsluhy ne?
registrovaný uživatel Honza  mail  
04.01.2010 (10:23)  
Co je s tabulí? Vždyť má 6 míst a to združení no asi si to špatně vyložili.

A to hlášení pochybuju, že by plechová huba tam měla namluvena mimořýdný vlak.
A už proto, že plechovou hubu lidi podvědomě přeslýchají pro její monotónost, hlasí se mimořádnosti (změna nástupiště..) live.
03.01.2010 (20:46)  
Pro potřeby výpočetní techniky u programů zaváděných pro potřeby řízení dopravy jsou vlaky pod různými čísly. Pro GTN od AŽD platí systém 3 následů, ale třeba vlaky PMD jsou pro potřeby GTN číslovány 999XXX a naopak pro systém JOP s přenosem čísel vlaky PMD číslovány 8XXXXX.
03.01.2010 (17:52)  
Nejen šotoušům v občanském sdružení združeným - vlaky pro "veřejnost" mají nejvýše pětimístná čísla, interně - v rámci výpočetní techniky používané řízení dopravy (elektromický dopravní deník) mají čísla šestmístná. Pravidelné vlaky mají číslo 0xxxxx. Odklony, mímořádné vlaky vedené jako následy mají pak tvar 1xxxxx, 2xxxxx, 3xxxxx. Každý vlak může mít nejvýše tři následy ... (proč jich nemůže být více sice nemá logiku, prostě je to tak stanoveno předpisem D2).
03.01.2010 (10:36)  
jrajcani: Není, mrkni se na fotku u článku. Na tabuli chybí sedmička. ;)
03.01.2010 (7:47)  
Fučida
Kuba: máš pravdu, napsal jsem to špatně. Mělo to být, že tabule umí jen 5 číslic.


Ne, tabule umí 6 číslic!!! Jen normálně vlaky jezdí s 5 čísly. Ale existují vyjímky. Třeba extra výlukové jízdní řády. Vlak je časově posunut a dostane extra číslo. Ale tabule je schopná toto číslo zobrazit.
02.01.2010 (16:59)  
Jiří PEKÁREK : záleží na tom, jak si "autor (-ka)" nápisu slovo obsahově vyložil. Podle významu slova existuje jak sdružení, tak združení.... jako združstevnění ... (jo holt čeština je záludná ...)
02.01.2010 (16:43)  
A nahrál jste někdo to hlášení? docela bych si ho rád poslechl.

To bylo "na živo" nebo automatem - pochybuji, že Andula umí názvy sdružení. Též by mne zajímalo, jakou známku měla ta operátorka z češtiny - združení
02.01.2010 (15:45)  
Podle jední nejmenované věty je vidět úroveň některých fotografů...
02.01.2010 (12:27)  
Jinak na http://www.zelpage.cz/akce.php jsou již přihlášky na 9. narozeniny ŽelPage. Pozvánka je hotová, očekávejte ji zde co nejdřív. :o)
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2017 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko