..: Co je k vidění na MSV Brno 2007 :..

Ilustrační obrázekBrno - Společnost Steam Story Agency vypravila ve spolupráci s BVV, a.s., na letošní 49. mezinárodní strojírenský veletrh do Brna parní vlak vedený Albatrosem 498.022 ulicemi Brna až do prostor výstaviště. Nabídky využilo půldruhé stovky zájemců. Pomineme-li nepříjemné řešení dopravní situace v Kolíně (výluka Nadjezd a porucha autobloku), které náš zvláštní rychlík odnesl hodinovým bonusem, proběhla cesta tam hladce a příjemně. Brno nás uvítalo poledním testem sirén, které pak na cestu po vlečce výstaviště z Brna dolního nádraží na výstaviště vystřídal hukot policejních aut řídících dopravu na ulici, jejíž středem vlečka prochází. A co nás na místě samém čekalo?

Jednotka 813 + 913 ZSSK

Výrobek ŽOS Zvolen je další z řady rekonstrukcí motoráčků. Je zjevně připraven výrazně úsporněji, než české Regionovy. Kromě absence nízkopodlažní části poněkud rozpačitě působí například jediný držák jízdního kola (oproti Regionově) a jedny posuvné dveře automatické a jedny manuální na průchodu mezi vozy.

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

Řídící vůz 954.202 a Regionova Trio

Řídící vůz má nově oddíl první třídy, která na motorových rychlících od doby nahrazení klasických souprav chybí. Posezení v první třídě je příjemné a potěší i zásuvky 230 V. K dispozici je jedna zásuvka na dvě místa. Celkem dodá společnost Pars nova do příštího roku 19 řídících vozů 954.

Pars Nova na veletrhu představoval kromě dvou nově rekonstruovaných železničních vozidel i zdařilé rekonstrukce tramvají (střední nízkopodlažní článek). V současné době se soustředí na jejich prosazení ve východním bloku. Byla prezentována i vize nového dvouvozového železničního vozidla se třemi dvouosými podvozky, které by společnost ráda vyráběla i pro České dráhy. Prezentace se nesla v duchu oslavy šedesátileté tradice podniku.

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

Lokomotiva 774.702-5

Rekonstrukce Čmeláka vznikla dosazením motoru Caterpillar. Jedná se již o druhou lokomotivu upravenou pro Sokolovskou uhelnou. Původní podvozky jsou uloženy v novém rámu, na kterém je postavena zcela nová nástavba. Tyto rekonstrukce nyní CZ Loko, a.s., připravuje ve spolupráci s místními opravci pro ukrajinské a litevské železnice v počtu desítek kusů.

Společnost před časem opravila a vyvezla do Itálie 40 lokomotiv typu Brejlovec. Po dvou prototypových opravách (řada 755) vidí prostor pro rekonstrukci dalších brejlovců v nově vznikajícím ČD Cargo.

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

Řídící a vložené vozy pro trať Pinzgaubahn

ŽOS Vrútky představil dále vložený a řídící vůz pro úzkokolejnou (760 mm) trať ÖBB Pinzgaubahn (Zell am See - Mittersill - Krimml). Trať prochází národním parkem a v posledních letech byla několikrát těžce poškozena povodněmi a znovu vystavěna. Nahradí zde "nevyhovující" motorové vozy z přelomu 80. a 90. let.

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

Sdělovací a zabezpečovací technika

Zájemce o železnici nepřišli zkrátka ani v pavilonu Z. Prezentaci zde měla firma Starmon Choceň, známý především dodávkou informačních systémů pro cestující. Nejvíce informací ale bylo k nalezení na stánku AŽD Praha. Kromě silniční dopravy byly prezentovány výsledky několika projektů, jako je dálkové řízení trati Plzeň – Žatec a Tábor – Pelhřimov nebo rekonstrukce nádraží Teplice v Čechách. Na stánku se prezentovaly i partnerské společnosti AK signal, Inoma Comp a Signalmont, prezentovány byly například automatické hlásiče a elektronická obslužná pracoviště.

Logistika a služby

Nabídku dopravních a především logistických služeb v rámci veletrhu Doprava a logistika předvedla i řada tzv. externích dopravců. Kromě ČD Cargo pak byly na veletrhu zastoupeny Rail Cargo Austria (divize ÖBB), DB Logistik nebo Ukrajinské železnice. Prezentovány byly především ucelená logistická řešení využívající železniční dopravu a řešící pro zákazníka celý dopravní proces.

A na závěr

Zpestřením pro unaveného návštěvníka mohla být například studie robota, který návštěvníkům samostatně čepoval pivo do půllitrů. A pak už jsme zas vyjeli do ulic Brna a ku Praze.

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

Zdeněk Michl Poslat mail autorovi | 5.10.2007 (12:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Reportáže

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Fabi 
08.10.2007 (23:38)  
Petryk - trošku offtopic: Správně. Hlavně, ať už proboha vyřadí alespoň ty parní lokomotivy, že? Za svůj vozový park by se skutečně JHMD měla stydět...
(rejpalové nerejpejte; celé by to totiž vyřešila hlavně změna na normální rozchod)
registrovaný uživatel Petryk 
08.10.2007 (11:26)  
"Řídící a vložené vozy pro trať Pinzgaubahn" - to by mohla koupit JHMD - jak jsem nedávno psal otázku, jak dlouho ještě ty jejich 50 let staré stroje vydrží...
registrovaný uživatel marco 
08.10.2007 (0:29)  
Priserne napisany clanok. Neuplny a najma kopu bludov...
06.10.2007 (8:04)  
Georgo: diky za info. Ve Vrutkach to i navrhli, nebo jen smontovali?
05.10.2007 (22:11)  
Mne by docela zajímalo, v čem jsou nevyhovující motoráčky na Pinzgaubahn ? U řady vlaků vyhovují především kapacitně. Navíc běžně tahají přívěšák nebo vagón pro přepravu kol
05.10.2007 (21:35)  
Jan Šlezingr: No měl jsem sto chutí jim říci ať slezou dolů,neb když jsme je žádali o sponzorský příspěvek pro nedávnou cestu Albatrose do Švýcar,tak nás slušně řečeno poslali kamsi....Jistě víte všichni kam.Ještě mám jejich odpověď uloženou v poště.....A teď tu po Albíkovi lezli jako kdyby jim patřil.

Balo mi z toho trochu nevolno....
To je ta povaha česko-moravská......
registrovaný uživatel joey 
05.10.2007 (21:32)  
řv. 954.2: na webu Parsu jsem nenašel, jak je technicky řešen zdroj pro 230V v zásuvkách. Neví někdo?
05.10.2007 (21:13)  
A přiznám se, že já jsem z Albatrosa byl taky paf, to bylo prostě NĚCO. Nádhera....
05.10.2007 (21:12)  
Myslím, že Albatros se stal nejobdivovanějším exponátem celého veletrhu, kravaťáci z něj byli úplně paf. Nejvíce se mi líbili zástupci PARS, kteří se nejvíc fotit na čele mašiny jako velcí borci.

Velmi mě rozesmálo porovnání stánků ČDcargo a DB. Pokud jste někdo sledovali na plazmovkách ty jejich propagační videa, tak až na typ prezentovaných hnacích vozidel to byly naprosto stejná díla - zrychlené záběry průjezdu douhých vlaků, rozřazování vozů na spádovišti, záběry z kontejnerového překladiště.... Rád bych věděl, kdo od koho opisoval.:)
05.10.2007 (19:47)  
Seath: ten úzkorozchodný "motor" nie je motor, len vložený a riadiaci vozeň. Rakúšáci to budú zrejme voziť s http://www.railfaneurope.net/pix/at/narrow_gauge/misc/2096-001_15-08-2007.jpg
Ešte jeden posledný exponát: SK-ZSSK 61 56 20-70 201-4 Bmpeer - ale to je na dlhšiu diskusiu... :)
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2017 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko