Brno - Společnost Steam Story Agency vypravila ve spolupráci s BVV, a.s., na letošní 49. mezinárodní strojírenský veletrh do Brna parní vlak vedený Albatrosem 498.022 ulicemi Brna až do prostor výstaviště. Nabídky využilo půldruhé stovky zájemců. Pomineme-li nepříjemné řešení dopravní situace v Kolíně (výluka Nadjezd a porucha autobloku), které náš zvláštní rychlík odnesl hodinovým bonusem, proběhla cesta tam hladce a příjemně. Brno nás uvítalo poledním testem sirén, které pak na cestu po vlečce výstaviště z Brna dolního nádraží na výstaviště vystřídal hukot policejních aut řídících dopravu na ulici, jejíž středem vlečka prochází. A co nás na místě samém čekalo?
Jednotka 813 + 913 ZSSK
Výrobek ŽOS Zvolen je další z řady rekonstrukcí motoráčků. Je zjevně připraven výrazně úsporněji, než české Regionovy. Kromě absence nízkopodlažní části poněkud rozpačitě působí například jediný držák jízdního kola (oproti Regionově) a jedny posuvné dveře automatické a jedny manuální na průchodu mezi vozy.
Řídící vůz 954.202 a Regionova Trio
Řídící vůz má nově oddíl první třídy, která na motorových rychlících od doby nahrazení klasických souprav chybí. Posezení v první třídě je příjemné a potěší i zásuvky 230 V. K dispozici je jedna zásuvka na dvě místa. Celkem dodá společnost Pars nova do příštího roku 19 řídících vozů 954.
Pars Nova na veletrhu představoval kromě dvou nově rekonstruovaných železničních vozidel i zdařilé rekonstrukce tramvají (střední nízkopodlažní článek). V současné době se soustředí na jejich prosazení ve východním bloku. Byla prezentována i vize nového dvouvozového železničního vozidla se třemi dvouosými podvozky, které by společnost ráda vyráběla i pro České dráhy. Prezentace se nesla v duchu oslavy šedesátileté tradice podniku.
Lokomotiva 774.702-5
Rekonstrukce Čmeláka vznikla dosazením motoru Caterpillar. Jedná se již o druhou lokomotivu upravenou pro Sokolovskou uhelnou. Původní podvozky jsou uloženy v novém rámu, na kterém je postavena zcela nová nástavba. Tyto rekonstrukce nyní CZ Loko, a.s., připravuje ve spolupráci s místními opravci pro ukrajinské a litevské železnice v počtu desítek kusů.
Společnost před časem opravila a vyvezla do Itálie 40 lokomotiv typu Brejlovec. Po dvou prototypových opravách (řada 755) vidí prostor pro rekonstrukci dalších brejlovců v nově vznikajícím ČD Cargo.
Řídící a vložené vozy pro trať Pinzgaubahn
ŽOS Vrútky představil dále vložený a řídící vůz pro úzkokolejnou (760 mm) trať ÖBB Pinzgaubahn (Zell am See - Mittersill - Krimml). Trať prochází národním parkem a v posledních letech byla několikrát těžce poškozena povodněmi a znovu vystavěna. Nahradí zde "nevyhovující" motorové vozy z přelomu 80. a 90. let.
Sdělovací a zabezpečovací technika
Zájemce o železnici nepřišli zkrátka ani v pavilonu Z. Prezentaci zde měla firma Starmon Choceň, známý především dodávkou informačních systémů pro cestující. Nejvíce informací ale bylo k nalezení na stánku AŽD Praha. Kromě silniční dopravy byly prezentovány výsledky několika projektů, jako je dálkové řízení trati Plzeň – Žatec a Tábor – Pelhřimov nebo rekonstrukce nádraží Teplice v Čechách. Na stánku se prezentovaly i partnerské společnosti AK signal, Inoma Comp a Signalmont, prezentovány byly například automatické hlásiče a elektronická obslužná pracoviště.
Logistika a služby
Nabídku dopravních a především logistických služeb v rámci veletrhu Doprava a logistika předvedla i řada tzv. externích dopravců. Kromě ČD Cargo pak byly na veletrhu zastoupeny Rail Cargo Austria (divize ÖBB), DB Logistik nebo Ukrajinské železnice. Prezentovány byly především ucelená logistická řešení využívající železniční dopravu a řešící pro zákazníka celý dopravní proces.
A na závěr
Zpestřením pro unaveného návštěvníka mohla být například studie robota, který návštěvníkům samostatně čepoval pivo do půllitrů. A pak už jsme zas vyjeli do ulic Brna a ku Praze.
1 2 | Zpráv na stránku: |
jeto tam v té aktualitě napsaný,lokomotivu 774 702 provozuje opět Sokolovská uhelná!
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.