..: Články :..

Nikolaev-Moskva, 17 vozů a lokomotiva ČS-054, foto: Tadeáš Rybka Moskva — Oblast civilního letectví na vnitrostátních linkách v Rusku vykazuje aktivní růst a ekonomicky desetkrát převyšuje tempo růstu ekonomiky dalších odvětví, včetně jiných druhů dopravy. To má pro železnice velmi negativní následky, které se v delším časovém horizontu mohou projevit i zánikem legendárních vozů typu plackartnyj. Zatímco ceny letenek klesají a počty cestujících na vnitrostátních letech velmi prudce stoupají, počet jízdenek na nejprodávanější vozovou třídu v Rusku vykazuje naprosto zanedbatelný nárůst.

4.11.2017 - 23:39 - Aeroexpress zařazuje elektrické jednotky EŠ2

Stadler EŠ2, foto: Stadler Moskva — Od 27. října 2017 nasazuje firma Aeroexpess mezi letištěm Vnukovo a stanicí Moskva Kyjevské nádraží moderní dvouposchoďové soupravy EŠ2 od firmy Stadler. Prozatím operuje jediná šestivozová jednotka EŠ2-024 s kapacitou 700 lidí, z toho 84 v první třídě. Do konce listopadu by mělo jezdit 11 z 16 objednaných vlaků. Ty by již měly zajišťovat obsluhu dvou ze tří hlavní letišť v Moskvě, druhým cílem bude letiště Domodědovo s konečnou stanicí Moskva Pavelecká. Firma Aeroexpress podepsala v únoru 2013 kontrakt na šest šestivozových a šestnáct čtyřvozových (kapacita 396 míst) jednotek EŠ2. Které měly být dodány do května 2015. Kvůli pádu ruského rublu však došlo k redukci zakázky na pouhých 16 jednotek. Některé již kompletní soupravy byly kvůli platební neschopnosti Aeroexpressu odprodány do Ázerbájdžánu a Gruzie. O zakázku se v roce 2012 se svými dvoupatrovými jednotkami ucházela i Škoda Transportation.

Zdroj: RailJournal

Ministerstvo zahraničních věcí, v zeleném domě bydlel básník Puškin, foto: Tadeáš Rybka Moskva — Rusko není třeba úvodem asi nějak dlouze představovat. Největší státní zřízení na světě. Hlavní město Moskva. Politika tvořená Vladimirem Vladimirovičem Putinem, vysoká úmrtnost z důvodů spojených s alkoholismem, obrovské sociální rozdíly aj. Taková jsou naše současná média a snad někdy i mají pravdu. Ale o tom já vás nechci nějak hluboce přesvědčovat, chci nabídnout svůj pohled na Rusko očima železničního fanouška. A třeba vás vybídnout k cestě do této země, abyste se o situaci přesvědčili přímo na místě.

   
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2018 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Nabídka eShopuopen/close
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
» Přidat odkaz
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 07:53
zapadá v 16:32

meteo meteo
:. Novinky na VLAKY.NET
Poslední příspěvek Jiný svět ve stínu helvétského kříže (3. díl: Südtirol – okolí Bolzana)
Hlavní náplní tohoto dílu bude poznávání blízkého okolí Bolzana, plného lanových drah. Nejzajímavější z nich vede do Oberbozen/Soprabolzano, kde se nabízí přestup na úzkorozchodnou tramvaj. Den zakončíme ...

Poslední příspěvek Němka v projektu uspěla
Na 130 procent požadovaného. Takový je závěr projektu na portálu startovac.cz. Pro fanoušky železnice je důležitá skutečnost, že plán, který uspěl a získal víc, než byla podmínka realizace, je spojen s ...

Poslední příspěvek Elektrické lokomotivy na našich kolejích: řada 110
Stroje původní řady E 458.0 byly prvními moderními elektrickými posunovacími lokomotivami Československých státních drah (ČSD) a jejich prvními hnacími vozidly, na něž byly sériově montovány polopantografy. ...