..: Aktuality a články - ČR Pardubický :..

V pravý čas…; Pardubice hlavní nádraží, foto: František Pleskot Pardubice — Tušili jste, že pardubické hlavní nádraží skrývá ve svých prostorách i kino? Když původní nádražní budova byla poškozena během 2. světové války náletem, byla v roce 1948 vypsána soutěž na novou výpravní budovu. Autoři vítězného návrhu, architekti Karel Řepa (žák Josipa Plečnika) a Karel Kalvoda, spolupracující se specialistou na dopravní stavby Josefem Dandou, zakomponovali do projektu i hotel a podzemní kino. Veřejnosti začala nová budova sloužit 1. května 1958. Kino sice už delší čas nehraje, ale již letos v červnu jej umělci z Divadla 29 a spolek Offcity znovu oživili kulturou. V pátek 16. září napíše kultura další kapitolu – od 20 h zde bude promítán magisterský film režisérky Terezy Kovářové s názvem ZOO.

   
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2018 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Nabídka eShopuopen/close
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
» Přidat odkaz
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 05:12
zapadá v 21:03

meteo meteo
:. Novinky na VLAKY.NET
Poslední příspěvek Ne zcela všední dopoledne na hradecké stanici i ulici
12.7.2018 byl sice úplně normální všední den, ale nikoliv pro každého. Zvláště ne pro dvojici reportérů VLAKY.NET, jež si předsevzala zachytit cosi z provozu na královéhradeckém hlavním nádraží, postiženém ...

Poslední příspěvek Prázdninový motoráčik odvezie turistov aj pútnikov
Občianske združenie Veterány.EU a obec Lednické Rovne pozývajú širokú verejnosť na jazdy historickým motorovým vlakom z Trenčianskej Teplej na Lednické Rovne, ktoré sa uskutočnia v sobotu 28. júla 2018 ...

Poslední příspěvek Naše téma: Stav našich koridorů
SŽDC má v blízké době investovat 23 miliard korun do opravy osmi úseků koridorů, které už v 90. letech jednou opravené byly. Jedinou výjimkou je doposud nemodernizovaný úsek Brandýs nad Orlicí – Ústí nad ...