..: Aktuality a články - ČR Královéhradecký :..

RegioPanter 441.009 při prezentační jízdě ve stanici Řečany nad Labem, foto: Matouš Danielka Pardubice/Hradec Králové — Vůbec první cestující měli možnost vyzkoušet novou elektrickou jednotku Škoda 7Ev pojmenovanou Českými drahami jako RegioPanter. Vozidlo bylo nasazeno ve středu 26. září na spoji Os 6213 z Jaroměře s pravidelným odjezdem v 11.01 do Pardubic. Jednotka nahradila klasickou soupravu v řazení zpravidla 163 + 3x Bdmtee. Překvapeným cestujícím premiérového spoje s novou jednotkou bylo navíc nabídnuto občerstvení, které v hojném počtu zbylo po předcházející prezentaci s medii, a tak si cestující s menší nadsázkou mohli připadat jako v jiném světě. Snad jen dosud nespuštěná palubní wi-fi síť, která je proklamována piktogramy, ubírala spoji punc „dokonalosti“.

Hurvínek ve stanici Račice nad Trotinou, foto: Matouš Danielka Jaroměř — Přibližně po roce, v sobotu 19. listopadu ráno, se opět vracíme do Jaroměře, abychom se odtud vypravili na další zajímavé putování s historickým motorákem „hurvínek“. Dnes nemíříme do Otovic zastávky a Žacléře, ale vypravíme se na cestu po tratích Královéhradeckého a Pardubického kraje, z nichž dvě jsou již bez pravidelné osobní i nákladní dopravy a jedna obsluhovaná pouze jedním párem osobních vlaků denně. Hlavní cíle naší cesty jsou koncové stanice Prachovice a Dobruška, jež jsou od sebe po kolejích naší trasy vzdáleny přibližně 83 kilometrů.

M 131.1441 + M 131.1081 ve stanici Trutnov střed 20.11.2010, foto: Matouš Danielka Žacléř — Je sobota 20. listopadu 2010. Probouzím se do chladného rána a dívám se na budík: 3.30. Přestože čas na něm nastavený mi dopřává ještě nějakou tu minutu odpočívat, vstávám a chystám si snídani. Hlavou se mi honí myšlenky, jak celá dnešní akce ŽelPage proběhne a především zda se na nás usměje počasí, protože v předcházejících dnech za moc nestálo. Úderem čtvrté hodiny ranní se za svitu pouličních lamp vydávám vstříc železniční stanici Beroun, odkud vyrazím prvním víkendovým osobním vlakem Os 8803 do Prahy. S dostatečným časovým předstihem přicházím k jediné otevřené pokladní přepážce a kupuji jízdenku. Ta díky In–kartě nestojí žádnou závratnou částku – vzdálenost z Berouna do Jaroměře je celých 186 kilometrů, já ale platím pouhých 88 korun. Nasedám do příjemně vytopené jednotky CityElefant, zazní zvuk píšťalky průvodčího a vlak se rozjíždí…

Ministr dopravy Vít Bárta na tiskové konferenci v Pardubicích 17.9.2010, foto: Matouš Danielka Pardubice — Dne 17. září 2010 proběhlo v prostorách krajského úřadu v Pardubicích pracovní jednání k dopravní problematice kraje, jež bylo součástí cest ministra Bárty po všech krajích Česka. Návštěvě Pardubic ještě předcházela ten den zastávka v Hradci Králové a následovala cesta do Chrudimi, kde ministr dopravy zakončil putování po Královéhradeckém a Pardubickém kraji. Ale vraťme se zpět do Pardubic. Od 13.30 do 14.15 probíhalo v prostorách krajského úřadu pracovní jednání k dopravní problematice kraje a později i tisková konference. Za priority označil Bárta dostavbu rychlostní silnice R35 a výstavbu obchvatů, ovšem Chrudim si prý na svůj obchvat bude muset ještě chvíli počkat. Ze staveb na železnici se počítá, s notnou dávkou odstupu, se zdvoukolejněním trati 031 Pardubice – Hradec Králové, která je považována za jedinou výdělečná trať v Pardubickém kraji.

464.008 dne 8.8.2010, foto: Petr HolubHradec Králové/Pardubice/Skuteč — České dráhy a tým sítě elektroprodejen Berry připravují spolu s charitativní organizací Centrum Paraple na sobotu 11. září charitativní akci Žlutomodrá sobota Berry pro Centrum Paraple. Výtěžek ze vstupného půjde na pomoc lidem s poškozením míchy. Nejen pro rodiče s dětmi bude připraveno zábavné putování. Mezi Pardubicemi a Hradcem Králové budou jezdit zvláštní parní vlaky s královéhradeckou lokomotivou 464.008 „Bulík“ a motorové vlaky vedené motorovým vozem M 131.1 Hurvínek Pardubického spolku historie železniční dopravy, dále pojedou mezi Pardubicemi a železniční stanicí Skuteč zvláštní motorové vlaky vedené modernizovanými motorovými jednotkami Regionova.

   
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2018 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Nabídka eShopuopen/close
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
» Přidat odkaz
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 04:52
zapadá v 21:14

meteo meteo
:. Novinky na VLAKY.NET
Poslední příspěvek Naša téma: Nové vozidlá pre tatranskú zubačku
Bratislava 11. júna (TASR) – Do Vysokých Tatier by mohli pribudnúť nové 'zubačky', teda ozubnicové elektrické jednotky. Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) vyhlásila súťaž na nákup piatich takýchto ...

Poslední příspěvek Úzkokolejka pro 21. století - Zillertalbahn
Většina tratí o rozchodu 750/760 mm dnes v naprosté většině slouží turistickému provozu, a jen málokterá z nich zajišťuje základní dopravní obslužnost. Příklad rakouské Zillertalbahn ukazuje, že je možné ...

Poslední příspěvek Pardubičtí muzejníci zvou na 12. parní víkend v Rosicích
Pardubický spolek historie železniční dopravy (PSHŽD) pořádá v sobotu 23. a v neděli 24. června 2018 už dvanáctý ročník tradiční akce Pardubický parní víkend aneb malé setkání parních strojů a další nejen ...