..: Aktuality a články :..

bleskovkaNa železničním přejezdu mezi Mikulovicemi a Zlatými Horami na Jesenicku se krátce před polednem srazil traktor s projíždějícím osobním vlakem. Při nehodě nebyl nikdo z cestujících zraněn. Řidič traktoru vyvázl s lehkým zraněním. Řidič traktoru nerespektoval výstražnou signalizaci a vjel na přejezd, kde se srazil s osobním vlakem, ve kterém byli čtyři cestující, řekla ČTK policejní mluvčí Natálie Orlová. Kvůli nehodě musel být provoz na regionální železniční trati na krátkou dobu zastaven. Škoda, která při srážce vlaku s traktorem vznikla, zatím nebyla vyčíslena, dodala Orlová.
novinky.cz,

obrazek Na neelektrifikovaných tratích Slovenské republiky se železničáři stejně jako u nás trápí se starými motorovými vozy řady 830 a 850. Tato zastaralá hnací vozidla spotřebují při jízdě ze Zvolena do Košic (231kilometrů) více než 600 litrů nafty. Proto ZSSK objednaly nové motorové vozy řady 840ZSSK, které mají průmernou spotřebu 1 litr/1km. Vzhledem k tomu, že se jedná o motorovou jednoutku, najdeme v jednou celku kromě motoru i 110 míst k sedění a 119 míst k stání. Slovenští železničáři novou motorovou jednotku nazvali Modrým pacifikem. Tento vůz je výsledkem spolupráce ŽOS Vrútky a švýcarských firem Stadler Bussnag AG a Bombardier Transportation AG. Maximální rychlostí 115km/h se řadí mezi nejrychlejší motorové jednotky, používané v postkomunistických zemích. Spalovací motor Mercedes má výkon 550kW.
Pokud se motorová jednotka osvědčí (v současné době probíhá její testování na ŽZO Cerhenice-Velim), do konce roku 2003 bude brázdit slovenské koleje šest těchto vozů.

obrazek Na železničních přejezdech došlo v Česku za letošní první pololetí již ke 117 dopravním nehodám, při nichž zahynulo dvacet tři lidí. Přitom za celý rok 2002 si srážky aut s vlaky vyžádaly dvacet čtyři obětí na životech. Drtivou většinu těchto tragických případů zavinili nedodržením pravidel silničního povozu řidiči automobilů, potvrdil Právu generální ředitel ČD Petr Kousal. Dráhy chystají ve spolupráci s kraji opatření, která by bezpečnost provozu na přejezdech zvýšila. V některých krajích již k tomu byly ustaveny společné pracovní skupiny.K vážné nehodě na nechráněném přejezdu došlo i o tomto víkendu. U Rokytnice v Orlických horách se v sobotu ráno srazil motorový osobní vlak s nákladním autem. Podle ČTK byl řidič náklaďáku těžce zraněn, a jedenáct cestujících ve vlaku utrpělo lehká zranění. Příčinu nehody, která na sedm hodin zablokovala železniční trať z Doudleb do Rokytnice a silnici mezi Pěčínem a Rokytnicí, vyšetřuje policie.
novinky.cz a

obrazek Koncem května se v Glucholazech konala schůzka mezi zástupci Olomouckého kraje a představiteli Polských drah (PKP) a vlády včetně polského ministra dopravy. podle slov šéfa dopravního odboru Olomouckého kraje Zdeňka Kocourka polský ministr přislíbil, že trať z Glucholaz do Nysy, na které bylo původně navrženo zastavení veškeré dopravy, se rušit nebude a provoz na ní zůstane zachován. Tímto rozhodnutím vyhověl protestům obcí z obou stran hranic, kterých by se omezení železničního provozu zásadně dotklo. Hejtman Olomouckého kraje Jan Březina dodal, že doufá, že slib bude platit i když rozhodnutí stále ještě není na papíře. Spolu s předsedou Sdružení měst a obcí Jesenicka Lubomírem Žmolíkem kritizovali již dříve polské vládní úřady za to, že chtějí rušit příhraniční a přeshraniční železnice v době, kdy obě země stojí před vstupem do EU a začíná se mezi nimi rozvíjet slibná spolupráce.
Obzor a

obrazekTuchoměřice - Ano, je tomu již třicet let, co se na našich železnicích objevily pojmy jako RO-LA, kontejnerová doprava, ale i doprava izotermických vozů, přepravujících potraviny podléhající zkáze. V minulosti samozřejmě existovalo velké množství takovýchto ucelených vlaků, které přepravovaly různé druhy ovoce, zeleniny a potravin od výrobců do velkoskladů. I dnes se na našich kolejí s několika vlaky setkáme a to především v kategorii NEx - tedy nákladní expres. Zřejmě nejzajímavější z nich - "banánový expres" se na našich kolejích pohybuje již od počátku dopravy izotermických vozů u nás, tedy více než 30 let. Historie, současnost i budoucnost tohoto vlaku bude hlavním tématem dnešního článku.

obrazekTrať 091 - Dnes, tj. 1.7.2003 byla v 19:10 ukončena výluka 1. traťové koleje mezi stanicemi Roztoky u Prahy - Praha-Bubeneč na trati 091 Kralupy nad Vltavou - Praha. Výluka se konala z důvodu optimalizace traťového svršku v rámci modernizace I. tranzitního koridoru. Cestující, kteří využívají vlaky na této trase, se však sáhodlouhých čekání v Roztokách a v Bubenči hned tak nezbaví, neboť ve stejnou dobu byla zahájena výluka 2. TK ve stejném úseku. Předpokládaný termín úplného dokončení optimalizace celé trati je na přelomu září a října 2003. V té době by již měla být dokončena i modernizace 2. TK v úseku Libčice nad Vltavou - Kralupy nad Vltavou. Pro úplnost dodávám, že optimalizace 1. traťové koleje v tomto úseku byla dokončna k 1.6.2003

obrazek Po tom, co dojezdily osobní vlaky na většině slovenských a polských lokálek přicházejí další úvahy o rušení osobní dopravy na lokálkách i u nás. I přes tvrdošíjné ujišťování vedením ČD, že k žádnému zastavení osobní dopravy nemá dojít, při pohledu do návrhu GVD 2003/2004 zjistíme, že se s osobní dopravou nepočítá na tratích: 017 (Chrudim město - Heřmanův Městec), 028 (Opočno pod Orlickými horami - Dobruška), 046 (Hněvčeves - Smiřice) a 084 (Krásná Lípa - Panský). Největším překvapením (i když tak trochu očekávaným, neboť s touto myšlenkou ČD již několikrát koketovaly) bylo zrušení osobní dopravy právě na podorlické lokálce z Opočna do Dobrušky. Na této trati je v letošním GVD doprava zajišťována 23 páry (!) osobních vlaků. Nic tedy nenasvědčovalo, že by se chystalo zastavení dopravy. Pokud budou ČD podobným nenápadným způsobem likvidovat i naše další lokálky, máme se asi nač těšit...

obrazekLos Angeles - Osmnáct z třiceti vagónů nákladního vlaku se stavebním dřívím se v pátek utrhlo během přepojování a po 43 kilometrech nekontrolované jízdy vykolejilo na předměstí Los Angeles. Vagóny nakonec vylétly z trati a dopadly na tři obytné domy. V troskách domů zasypaných dřívím bylo nalezeno třináct zraněných včetně tří dětí.

obrazekTIP na fotovýlet - Dnes již legendární Čmeláci, tedy lokomotivy řad 770 a 771, se pomalu vytrácejí z našich kolejí. O to více potěšující je počin pracovníků DKV Louny, PJ Kralupy nad Vltavou, kteří se rozhodli zprovoznit a udržet v provozuschopném stavu několik lokomotiv řad 770 a 771, které jim byly přiděleny z jiných PJ, převážně ze Všetat. Lokomotivy bohužel nedostaly nový lak, ale jsou den co den k vidění právě v Kralupech nad Vltavou. Dvojice čmeláků je již letmo nasazena do provozu. Během tohoto týdne se čmeláci vydaly i na sólo jízdu do Roudnice nad Labem. Celkově je tedy k vidění 6 kusů (2 v červeno-žlutém nátěru a 4 v nátěru zeleno-bílém).
Ale Kralupy nad Vltavou vynikají i jinými zajímavými fotoobjekty. Na velmi pohledném nádraží lze spatřit prakticky všechny druhy vlaků, vyjma SC a IC. Ve dvouhodinovém taktu zde projíždějí vlaky EC ve směru Praha - Děčín a zpět, rychlíky na témže rameni 1. tranzitního koridoru jezdí v taktu hodinovém. Je sem zaústěno i několik trati regionálního charakteru a u pražského zhlaví najdete i poměrně velký ranžír. Na kolejích tak můžete spatřit lokomotivy řad 110, 111, 121, 122, 123, 141, 162, 163, 371, 372, jednotky 451, 452, 460 a jednou denně i 471, dieselové lokomotivy 708, 714, 720, 721, 730 (ext.dopravce), 740, 742, 749, 751 (dvě nové teď přišly z DKV Č. Budějovice), prototypový 752.001-8, 753.7 (OKD) a nově i provozní 770 a 771. Motorové vozy 809, 810, 820, 843, někdy i 852, 853 a 854. Jde tedy o velmi širokou plejádu lokomotivního parku ČD, která rozhodně stojí za vyfocení. A navíc: rychlíkem jste z Prahy v Kralupech za necelých třicet minut!

obrazekTrať Tábor - Bechyně - Oslavy 100 let trati Tábor - Bechyně, které proběhnou v sobotu 21. 6. 2003, budou doprovázet jízdy historických vozidel a oslavy měst Tábor a Bechyně. Jízdy zvláštních vlaků jsou uvedeny v jízdním řádu vydaném pro tento účel. Další doprovodné programy budou na této stránce uveřejňovány postupně jak vejdou ve známost. V každém případě jedna z doprovodných akcí, které proběhnou při oslavách, bude v Táboře výstava hnacích železničních vozidel ze současnosti. Počet a typ jednotlivých lokomotivních řad není zatím přesně znám, neboť ještě probíhá jednání o zapůjčení některých exponátů. Podle předběžných informací zastoupení vozidel historických i současnosných bude na velmi slušné úrovni. Za informace děkuji panu Václavu Daranskému z DKV České Budějovice, PJ Tábor.

obrazekOd 1.6.2003 bude do odvolání s okamžitou platností zastavena přeprava zásilek systémem Inter-kurýr na Slovensko. Na základě vyhodnocení využití tohoto systému tak včera rozhodlo Generální ředitelství Českých drah svou depeší č. 1482 30/05 03 1059 dh

obrazekElinka V pondělí 12.5.2003 byl předán do užívání po generální opravě elektrický vůz M400.001, zvaný Křižík. Nákladnou rekonstrukcí se podařilo tento vůz uchovat i pro budoucnost. V Holdingu ČMKS mu touto rozsáhlou rekonstrukcí vrátili nejen původní vzhled, ale odstranili i něktré starší následky nepovedených rekonstrukcí. Neocenitelnou zásluhu na celé akci má i táborský Klub přátel elektrické dráhy Tábor - Bechyně, který se o exponát v posledních letech staral a de facto jej i v roce 1973 zachránil před fyzickou likvidací. V tom roce totiž vzešel požadavek na šrotaci našeho nejstaršího elektrického motorového vozu. Právě nadšenci z Tábora se postarali o prohození cedulek na trojce a jedničce a tím i o záchranu vozu s inv. číslem 1. Do Vrútek tak ke šrotaci odešla místo jedničky trojka, na což se přišlo až po dlouhých dvaceti letech.Po přdání bude elektrický vůz M400.001 deponován v domovsém depu Tábor, kde bude využíván při zvláštních vyhlídkových jízdách. Široké veřejnosti se toto vozidlo představí při oslavách 100 let elektrické trati Tábor - Bechyně dne 21.6.2003.

Ilustrační obrázekRoudnice nad Labem - Ve středu 21.5.2003 po půl třetí odpoledne v žst. Roudnice nad Labem narazil nákladní vlak do elektrické jednotky řady 451. Nehodu způsobil s největší pravděpodobností strojvedoucí, který odjel s jednotkou ze stanice proti návěsti stůj a "řízl" výhybku, přes kterou byla připravena vlaková cesta nákladního vlaku. Doprava na trati nebyla nehodou ovlivněna, jen osobní vlak 9613, na kterém měla po chvíli tato jednotka odjet, byl opožděn a jako náhradní souprava jela sestava 708 + 010 + 010 + 810.

obrazekPraha - Na další část modernizace západního zhlaví stanice Praha hlavní nádraží si budeme muset počkat minimálně až do letošního podzimu. Stavba>ČD, DDC, Modernizace západní části železniční stanice Praha hl.n., II. etapa výstavby, jak se tato rekonstrukce oficiálně nazývá, zahrnuje především další modernizaci mostů přes Seifertovu ulici, ale i výstavbu nové komunikace a tramvajové dráhy. K tomuto rozhodnutí došlo po odvolání občanským sdružením Atelier pro životní prostředí, zastoupeným býv. ministrem životního prostředí JUDr. Petrem Kužvartem. V současné době celou akci znovu přezkoumává nadřízený orgán - ministerstvo dopravy. Toto rozhodnutí je nepříjemné především z toho důvodu, že stávající ocelové konstrukce jsou již dávno za svou životností a ohrožují tak bezpečnost dopravy. V současné době se předpokládá, že stavba, prováděná společnostmi SKANSKA-ŽS a SSŽ bude zahájena na přelomu září a října.

13.5.2003 - 22:33 - Zahloubení trati Na Slovance již dostává reálnou podobu

obrazekMladá Boleslav - Zahloubení železniční trati 064 Mladá Boleslav - Stará Paka v obvodu žst. Mladá Boleslav-město již začíná dostávat konkrétní podobu. V minulých dnech byly dokončeny veškeré výkopové práce a nyní probíhá betonování opěrných zdí. Dokončeno je již i přemostění této trati. Z důvodu budoucí aktivace zabezpečovacího zařízení nové dopravny bude v žst. Dolní Bousov instalováno staniční zabezpečovací zařízení TEST-20 s odjezdovou návěstní soustavou. Trať bude vybavena i automatickým hradlem kvůli zvýšení propustnosti traťového úseku Mladá Boleslav hl.n. - Mladá Boleslav-město. Doprovodny snímek dne 13.4.2003: šílený max

« Novější zprávy | 1 ... 4 5 6 7 8 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 05:48
zapadá v 20:12