..: Články :..

Ústí nad Labem - Železniční osobní doprava v Ústeckém kraji nemusí v budoucnosti zůstat výhradně v rukou Českých drah. Krajský úřad Ústeckého kraje chce na železnici převést model několika dopravců aplikovaný v předchozích dvou letech na autobusové linky v kraji. Cestující by se tak mohli konečně dočkat moderních a pohodlnějších vozidel, dopravci zase prolomení faktického monopolu ČD na krajem objednávanou dopravu. První výběrová řízení chce Ústecký kraj vypsat už v první polovině roku 2008.

Třebívlice, Telnice - O poklidném dopoledni 9. ledna 2008 zaskočil obyvatele obcí podél Švestkové dráhy, lokálky uvedené v knižním jízdním řádu jako trať 113 z Čížkovic do Obrnic, nákladní vlak. Stalo se tak přesně měsíc od ukončení pravidelné osobní dopravy. Toho dne totiž testoval dopravce Unipetrol doprava jízdy po této trati se soupravou složenou z 28 prázdných vozů na čpavek a močovinu. Samotná jízda vlaku z Lovochemie Lovosice zpět do Chemopetrolu Litvínov (dnes Unipetrol RPA a.s.) nebyla na lokálce úplnou novinkou. Pro odlehčení přetíženému ústeckému uzlu projížděly od 60. let do zavedení dlouhodobé výluky v úseku Třebenice - Třebívlice v první polovině 80. let po této trati soupravy stejných vozů s parními lokomotivami řady 434.2 a "Pielsticky" T 466.0. Tentokrát v čele vlaku stanuly lokomotivy novější - 753.720 a 753.716.

Ilustrační obrázekČížkovice - Ráno 8. prosince se slunce pomalu vynořuje zpoza horizontu, zalévá krajinu Českého středohoří svými paprsky a pravidelné osobní vlaky vyjíždí na "Švestkovou dráhu". Naposled. Po 364 dnech přichází další prosincová změna jízdních řádů a opět se snášejí těžká mračna nad lokálkami v Ústeckém kraji. "Krajský los" tentokrát vybral lokálku linoucí se po úpatí Českého středohoří z Čížkovic přes Třebenice a Třebívlice do Obrnic u Mostu.

Lovosice - 19. prosince 1898 se poprvé rozjely vlaky na lokálce z Čížkovic do Obrnic. Zpočátku lokálce kralovaly smíšené vlaky tažené parními lokomotivami Rakouských státních drah. Za raných ČSD to nebylo jinak. Až v druhé polovině 30. let nastala změna – na trať byly nasazeny motorové vozy a počet vlaků vzrostl. Již o tomto víkendu ale všechno skončí.

Litoměřice - Od pátku 14. září do 22. září probíhá na výstavišti v Litoměřicích největší pěstitelská výstava v ČR Zahrada Čech. Vzhledem k předpokládané zvýšené frekvenci cestujících posilují České dráhy regionální i dálkové spoje na trati 072 Ústí nad Labem - Lysá nad Labem a osobní vlaky z Lovosic do Litoměřic na trati 087. Celkem se posily týkají okolo dvaceti spojů.

Ilustrační obrázekPodřipsko - 26. května 2007 se nad nížinou kolem památné hory Říp nesl ne zcela obvyklý zvuk lokomotivní houkačky, neboť na zdejší tratě vyjel zvláštní vlak vedený legendárním "hurvínkem" M 131.1280 Zubrnické museální železnice. Vlak byl veden v trase Kralupy nad Vltavou - Straškov - Libochovice - Roudnice nad Labem (- Ústí nad Labem). V úsecích Kralupy nad Vltavou - Straškov a Straškov - Roudnice nad Labem - Ústí nad Labem zvláštní vlak přepravoval opravovaný vůz Blm ze 30. let.

LibochoviceLibochovice - Je ponuré šedé ráno 9. prosince roku 2006. Mne a mého kolegu čeká smutný úkol - důstojně se rozloučit s provozem pravidelných osobních vlaků mezi Straškovem a Libochovicemi. Následující den vyjedou vlaky podle nového jízdního řádu. Všude, jen zde ne. Důvod? Kraj neobjednal...

809.307 Budyně n.O. - za pár dní historieSeverní Čechy - Od 10.12.2006 bude zastavena osobní doprava i na trati Libochovice - Straškov (095). Přijměte proto pozvání na "smuteční" rozlučkovou jízdu, která se uskuteční dne 9.12.2006 pravidelným vlakem MOs 19624 (Vraňany odj. 13:38, Straškov odj. 14:11, Libochovice příj. 14:48), který úsek projede jako předposlední vlak. Přijeďte se rozloučit s lokálkou vinoucí se krásnou podřipskou krajinou, která se letos dožila pouhých 99 let.

087 s náhradní autobusovou dopravou - Upřesněno 24.1. - Dnes byl neznámým vozidlem poškozen železniční most přes silnici na trati 087 Lovosice - Litoměřice (- Česká Lípa). Krátce před poškozením na trať vyjel nákladní vlak. Strojvedoucí vlaku dostal pokyn vysílačkou o nouzovém zastavení. Při prudkém brzdění jeden vůz vykolejil. Veškerá doprava je v úseku zastavena a nahrazena NAD. Vyšetřování incidentu provádí Policie i Drážní inspekce. Oprava mostu by měla trvat do neděle 23.1.2005. Bude ještě upřesněno. (převzato z: radio Impuls)
Upřesnění: Nehoda se stala už v pátek po 18. hodině na silnici spojující dvě části chemické továrny v Lovosicích, kdy nesklopená korba nákladního automobilu narazila do mostovky a posunula most asi o dva metry. Nárazem se kolejnice zvedly asi o 30 cm (ještě teď je to patrné). Jako první po nehodě k místu jel nákladní vlak, jemuž při usilovném brždění vyskočil jeden vůz z kolejí. Následně byla zavedena NAD. Motorové vlaky jezdí místem od sobotního dopoledne, přičemž platí pomalá jízda. Nákladní doprava objíždí po jiných tratích. Důkladná oprava proběhne v úterý. Nikdo nebyl zraněn, škoda je odhadována na 500 000 korun. (čerpáno z MF Dnes a Deník Litoměřicka, 24.1.2005)

« Novější zprávy | 1 2   
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 05:42
zapadá v 20:17