..: Články :..

Ilustrační obrázekBudapest - Cestování v maďarských vagónech by mohlo být příjemnější. Vedení technicko-provozního úseku MÁV START slibuje, že cestující brzy pocítí a uvidí výrazné zlepšení čistoty železničních vagónů. V rozhovoru pro deník Világgazdaság ředitel technicko-provozního úseku Bertalan Teke uvedl, že celkově restrukturalizují postup a zásady čištění železničních osobních vozidel. Naznačil, že sociální zařízení budou čistá a použitelná během celé jízdy vlaku, ručníky a mýdlo budou samozřejmostí.

Ilustrační obrázekBudapest - V Maďarsku začíná proces privatizace nákladní přepravy. Děje se tak jen nedlouho poté, co 1. července vznikla dceřiná společnost Maďarských státních drah (MÁV) pro provozování osobní železniční přepravy. Nejmenované maďarské zdroje hovoří o tom, že v prvním kole tendru, kde se podávaly finanční nabídky, zvítězil slovenský investor. Nejžhavější favorité, jako například rumunská CFR Marfa či německé DB, skončili na posledních příčkách na seznamu uchazečů. Z 12 kandidátů skončily DB až na pátém místě, rakouské RailCargo potom na místě sedmém. Nejhůře z avizovaných favoritů dopadla CFR Marfa, která skončila až na 11. místě.

Ilustrační obrázekBudapest - Jen co jedna stávka paralyzovala Německo, je ve středoevropském regionu na obzoru další. V těchto dnech vyhlásil v Maďarsku odborový svaz strojvůdců, že 23. července uskuteční dvouhodinovou výstražnou stávku všech strojvedoucích. Stávka je naplánována mezi 6:00 a 8:00 ráno. Všechny vlaky v celé síti MÁV na tuto dobu zastaví. Dnes to oznámil maďarský odborový předák János Borsik.

Ilustrační obrázek Budapest - Dne 1.7.2007 u MÁV (Maďarské státní dráhy) vznikla dceřiná společnost MÁV-START, která je poskytovatelem služeb v osobní dopravě. O vzniku této společnosti rozhodl maďarský drážní úřad. MÁV-START chce hlavně zlepšit komfort ve vlacích osobní dopravy a celkově tak zvýšit kulturu cestování po celém Maďarsku. Chce dosáhnout výrazného zlepšení vztahů mezi poskytovateli a uživateli služeb na železnici. V budoucnu se ale také proto značně zadluží, od roku 2008 chce vydat dluhopisy o hodnotě 300 - 400 milionů eur (až 11,5 milardy korun).

« Novější zprávy | 1 2   
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 05:44
zapadá v 20:15