..: České dráhy varují před nepřízní počasí :..

Praha — Nedávná výstraha meteorologů na intenzivní sněžení a silný vítr přináší obavy také železničním dopravcům. Ty se snaží vyhnout situaci, která vznikla v prosinci roku 2014, kdy sněžení a ledovka prakticky paralyzovaly českou železniční síť a chystají tak různá opatření, které vycházejí mimo jiné z tehdejší nepřipravenosti na tuto zásadní mimořádnou událost. V depech Českých drah budou připraveny pohotovostní lokomotivy a ve vybraných stanicích budou k dispozici zásoby vody a občerstvení pro cestující, kterých by se mohlo dotknout případné vyšší zpoždění či rovnou přerušení provozu. Pohotovost budou držet také stovky zaměstnanců Českých drah, tak aby mohli v případě potřeby mimořádně nastoupit do služby. České dráhy také doporučují cestujícím, aby se na případné mimořádné události předem připravili, vybavili se na cestu tekutinami a jídlem, případně léky, které pravidelně užívají, a to i v případě cesty na kratší vzdálenost. Cestujícím, kteří mohou cestu odložit na později se doporučuje, aby cestu odložili a těm, kteří tak učinit nemohou, je doporučováno sledovat meteorologickou a dopravní situaci v Česku a aktuálnímu vývoji uzpůsobovali svou cestu.

Za Spolek ŽelPage přejeme všem, kteří budou v průběhu nepřízně počasí cestovat, především pevné nervy a co nejmenší, ideálně žádné komplikace v průběhu cesty. Zahajujeme tímto také on-line přenos, kdy budeme v průběhu nepříznivého počasí sledovat stav na české železniční síti a informovat o vzniklých mimořádnostech. Pokud budete mít v průběhu události jakékoliv postřehy z provozu, rádi je do článku vložíme. Informace, postřehy či fotografie zasílejte na e-mail readakce@zelpage.cz, případně na náš Facebook. Děkujeme!

1.00 Situace na české železniční síti zatím nevykazuje žádné známky komplikací. Na internetových stránkách Českých drah je uvedena pouze jedna mimořádnost, konkrétně porucha vozidla na trati 030, která již byla ukončena. Ani dle Meteocentra nejsou kromě sněžení okolo Brna zatím viditelné žádné další neobvyklé či výrazné jevy, ty by se měly objevit až v průběhu dne. Stejně tak i dle Babitronu je nejvyšší zpoždění na české železniční síti sedm minut. Situace je tak zatím zcela klidná, to se ale v průběhu dne nejspíše změní.

11.15 Dobré ráno z pražských Letňan. Ačkoliv se téměř blíží poledne, stav na české železniční síti zatím nevykazuje žádné známky sněhové kalamity. Na železnici sice došlo k několika střetům a dopravním závadám, nic z toho ale není způsobeno nepřízní počasí. Od západu postupuje na východ Česka sněžení a podle předpovědi nás silný vítr teprve čeká. V Německu je situace o poznání horší – například v Porýní byla železniční doprava zastavena úplně.

12.00 Zpoždění vlaku podle babitronu jsou jen mírně nad průměrem, několik žlutých indikátorů (zpoždění do 15 minut) se nachází na hlavním tahu mezi Prahou a Olomoucí. Trochu horší situace začíná zavládat na jihozápadě republiky, kde se začínají množit oranžové trojúhelníčky (zpoždění 15-30 minut). Vzhledem k tomu, že právě z tohoto směru by mělo nad Česko z Německa dorazit silné sněžení a vítr, očekáváme další zhoršování.

12.15 V Německu je dle výše uvedeného odkazu nadále rušena dálková i regionální doprava. Nejezdí se například v celé aglomeraci Porýní a na téměř celém západě Německa, od Hannoveru, resp. Frankfurtu. Omezení provozu spadají až po Stuttgart, kam zajíždí pouze spoje ICE z Frankfurtu, ani linka z Curychu není kvůli závějím mezi městy Singen a Schaffhausen v provozu. Aktualita, která sice příliš nesouvisí s aktuální nepřízní v Česku, avšak cestovatelům může být užitečná, proto ji do aktuality zařazujeme – kvůli nebezpečí pádu laviny je mezi stanicemi Landeck-Zams a Bludenz zastaven provoz až do 22. ledna ráno. Mezi stanicemi je zavedena náhradní autobusová doprava, avšak přímý lůžkový vůz v trase Praha – Zürich a opačně je v tomto období odřeknut a nepojede v celé trase

14.30 První mimořádnost v souvislosti s počasím – spadlý strom na trati 035. Provoz je zastaven a obnovení provozu se očekává do dvou hodin od vzniku mimořádnosti, tedy přibližně v 16.30. V Nizozemsku je v provozu pouze jedna železniční trať, avšak v Belgii je provoz až na výjimky v běžném rozsahu, kromě vlaků do a z Nizozemska a Německa. V Německu se stále nejezdí ve větší části země, v dálkové dopravě jsou provozní pouze úseky na východ od linie Schwerin – Berlin – Magdeburg – Kassel – Fulda – Frankfurt – Mannheim – Basel, včetně četných výjimek – například vlaky Mnichov – Erfurt – Berlín – Hamburg končí v Berlíně či v Lipsku, vlaky Praha – Drážďany – Hamburg končí v Drážďanech a mezi městy Hannover a Berlín se nejezdí vůbec. Regionální doprava je ve většině spolkových zemí také dočasně pozastavena a na velké části sítě DB Netz tak je kvůli počasí železniční doprava zcela odřeknuta.

16.15 Situace se zpožděními zůstává na českých kolejích relativně klidná, z významnějších komplikací babitron indikuje dvouhodinový "bonus" u mezinárodního spoje Varsovia, projíždějícího oběma směry přes naše území. Zpožděné vlaky se začínají kumulovat kromě Plzeňska i mezi Turnovem a Libercem.

16.45 Červené trojúhelníčky, značící minimálně půlhodinové zpoždění, začíná babitron indikovat na Bruntálsku a u mezinárodních či peážních osobních vlaků z Německa do Německa v nejzápadnějším cípu republiky. Problémy jsou zřejmě i na Opavsku. Výraznější zpoždění se začínají objevovat rovněž na Valašsku. Více než čtvrthodinové zpoždění začínají vozit i některé příměstské osobní vlaky kolem Prahy, zatím směrem na Kladnou a Posázavský pacifik. Prakticky všechny spoje v Jizerských horách jedou minimálně o 10 minut později. Přesto je zatím naprostá většina spojů zelená, čili se zpožděním maximálně pět minut.

17.00 Podle meteoradaru sněhové přeháňky nad západní polovinou republiky polevily, avšak od Německa se na jižní Čechy ženou další. Situaci budeme nadále sledovat.

17.30 Komplikace nekončí. Spoj IC 502 Pendolino vyjíždí ku Praze opožděně, rychlík Vajdštejn do Tanvaldu nabral 90 minut, se značnými zpožděními se pohybují osobní vlaky na Chebsku. Zpoždění se začínají množit na Šumavě i Šluknovsku.

17.45 Zhoršuje se situace na Šumavě, v tuto chvíli má hned několik osobních vlaků více než hodinové prodlení. Také ve Slavkovském lese mezi Mariánskými Lázněmi a Karlovými Vary se jezdí o hodinu později.

18.30 V Německu došlo k nejhoršímu, byla zastavena veškerá vnitrostátní dálková doprava a většina regionálních linek. Mezistátní spoje jsou vedeny z Berlína a z Mnichova na východ, vlaky Praha – Hamburk končí v Děčíně a vlaky Praha – Mnichov zatím jezdí bez omezení. Spoje linky Děčín – Bad Schandau – Dolní Poustevna – Rumburk nejedou po území Německa, končí tedy v Dolním Žlebu, resp. Dolní Poustevně. České dráhy aktuálně evidují celkem 12 mimořádností, způsobených pádem stromu na trať či větrnou smrští, jedna z nich již byla odstraněna a došlo ke zprovoznění tratě. V případě přímého vozu do Curychu nakonec dochází k jeho vedení ve zkrácené trase Praha hl.n. – Salzburg Hbf, mezi stanicemi Salzburg Hbf a Bludenz je zavedena náhradní autobusová doprava.

21.30 Situace na české železnici je navzdory mnoha hrozbám relativně klidná. Evidováno je v tuto chvíli celkem dvanáct mimořádností, nejzávažnější z nich je na trati 238 a vznikla nárazem auta do železničního mostu. V Německu se na části tratí plánuje obnovení provozu již zítra, avšak mnoho úseků v Porýní či v Dolním Sasku bude mimo provoz delší dobu. 

1.00 Provoz pomalu ustává a spolu s ním dojíždí do cílových stanic rychlíky linky Liberec – Pardubice, které si vezou velké zpoždění, způsobené popadanými stromy na trať. Na trati 030 byl provoz obnoven chvíli před půlnocí a z dnešního, možná až přeceňovaného silného větru, zůstává omezený provoz na několika tratích v okolí Rumburka a na tratích 238 a 148. Obnovení plného provozu v Německu se očekává do neděle. Dnes, tedy v pátek 19. ledna, by měl být provoz na české železniční síti bez výraznějších omezení.


Redakce ŽelPage Poslat mail autorovi | 18.1.2018 (11:21)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Reportáže

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
18.01.2018 (8:03)  
Vyjadřuji se k formě. Podávání aktualit s hutnými informacemi a on-line přenos vnímám odlišně. Co to je reálně pojem "online přenos"? Redaktoři drží nepřetržitou pohotovost na internetu 24 hodin denně a filtrují, sumarizují informace?
Myslíš si, že bude on-line přenos několik dní a týdnů, když bude nadále sněžit a občas foukat vítr? ...což vnímám jako snad běžné počasí v období zimních měsíců.
editor nebo admin ŽP Adam Vanting  mail  
18.01.2018 (7:31)  
Co je na snaze informovat o možných nepříznivých povětrnostních podmínkách špatného? Nikdo netvrdí, že se bude opakovat stejný scénář, jen vznikla z mé strany snaha být aktivní a v případě, že se něco zásadnějšího stane, o tom informovat. No a pokud přišlo od meteorologů varování o povětrnostních podmínkách, spojené s podobným varováním od ČD, tak proč to do aktualit nezahrnout?
18.01.2018 (6:12)  
Dekadence, úpadek - minority se stávají majoritou.
Konečně začíná trochu zima a média už mají co přežvykovat a hned připomínají ledovku na troleji...neadekvátní, bulvarizující.
Místo obecných krajně podávaných informací by mne třeba zajímalo, kde a kolik bude mít ČD mašin a lidí navíc. Kde pojede zítra ráno na prvním ranním Os těžká mašina namísto šukafonu či regionovy. Osobně to spíše tipuji na alibi, že jakákoliv neschopnost vypravit spoj bude mít kolonku na zdůvodnění.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko