..: Siemens a Ballard připravují vodíkové Mireo :..

Siemens Mireo, foto: Siemens Mnichov / Vancouver — Společnost Siemens uzavřela kontrakt v hodnotě 9 milionů amerických dolarů s kanadským výrobcem Ballard Power Systems na vývoj motoru s vodíkovými palivovými články pro svou řadu vlaků Mireo. V první fázi se jedná o výrobu motorů o výkonu cca 200 kW. První jednotky by se mohly objevit v provozu v roce 2021. Generální ředitelka divize Siemens Mobility paní Sabrina Soussan, mimo jiné, uvedla: „Naše spolupráce s Ballardem je rozhodujícím krokem k nahrazení kolejových vozidel poháněných vznětovými motory vozidly bez emisí v dlouhodobých zájmech udržitelných a klimatických podmínek.“

Modulární platforma Mireo díky lehké hliníkové konstrukci, energeticky účinným komponentům a inteligentnímu řízení snižuje dle společnosti Siemens spotřebu energie až o 25 %. Společnost Ballard reaguje na zvýšenou poptávku na trhu po technologii vodíkových palivových článků o čisté energii v řadě aplikací „těžkých motorů“, včetně vlaků, tramvají, autobusů a nákladních automobilů. V železniční dopravě tak bude možno využívat „čistých energií“ bez nutnosti nákladné infrastruktury trolejového vedení.

Zdroje: Ballard, Global Rail News, Green Car Congress


Vlad Poslat mail autorovi | 5.12.2017 (6:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Vozidla

Ďalšie z regiónu Svět Německo


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
dopisovateľ alebo člen ŽP Zlámalík  mail  
05.12.2017 (23:54)  
Ó jé. Vyrobit z vody nebo větru elektřinu, s její pomocí z vody vodík, ten (automobilem? Na naftu?) dopravit na místo, skladovat, nevybuchnout, našlapat do palivového článku, tím vyrobit elektřinu, tu nacpat do akumulátoru (drahé kovy), z toho napájet přes měnič motor. Který kromě cestujících musí uvézt i baterku a palivový článek...

To je jak "Zkuste to bez drátů, milý Marconi" v soutěži o co nejkomplikovanější řešení.
A připomíná mi to ten vtip "Čím se svítilo v Rumunku před petrolejkama?"

Mustafa: spočítej si účinnost, náklady a dopad na ŽP kvůli souvisejícím baterkám atd. Elektrizace tratě určitě vyjde líp.
registrovaný užívateľ Keprt 
05.12.2017 (20:43)  
Mustafa: zrovna s tou efektivitou (účinností) má "vodíková technologie" docela problem - vyrobit "z elektřiny" vodík a z něj zpět elektřinu je méně efektivní, než eletřinu skladovat v "klasických akumulátorech". Pokud tedy o vodíku uvažujeme jako o akumulátoru energie, nikoliv jen jako o přenosovém médiu (= konkurenci drátů) - tam je to ještě horší.
registrovaný užívateľ stoupa  mail  
05.12.2017 (19:02)  
Pro Mustafa:

Zatim zádná "moderní" technologie neprokázala. ze by byla ekonomicky efektivnejsí a zejména spolehlivejsí. Proto se spokojím s provozne jiz vyzkouseným dieselem, nebo elektrinou z hnedého uhlí, nebo atómu.
registrovaný užívateľ Luxian  mail  
05.12.2017 (18:40)  
To Mireo mi zepředu trochu připomíná sysla tedy Bfhpvee. Každopádně na tomhle by se měla Škoda učit, jak vypadá moderní design a ne to, co předvádí s InterPanterama.
05.12.2017 (18:08)  
Zrovna u vodíku bych byl s ekoterorismem opatrný. Tohle je technologie, která dle mě má budoucnost, a když se to dotáhne, tak tu bude příležitost přejít na ekologičtější řešení ne z důvodu toho, že to nějakej úředníček nařizuje (ekoterorismus), ale protože to bude lepší a efektivnější řešení (pokrok). Navíc se tím sníží závislost na dodávkách ropy a tím se zvýší soběstačnost jednotlivých států.
registrovaný užívateľ stoupa  mail  
05.12.2017 (14:58)  
Chudák Siemens, taky propadl ekoteroristickému sílenství!
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2024 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko