Frankfurt/Main — Od nového jízdního řádu, přesněji druhé prosincové neděle letošního roku, budou mít modifikované jednotky řady 411 a 415, označované jako ICE-T, po letech přestávky opět aktivované naklápění. Po incidentu z roku 2008, kdy byla při ultrazvukové kontrole nalezena trhlina na jednom z kol, byl provoz se zapnutým naklápěním okamžitě zakázán a o dva roky později DB rozjela plán na schválení opětovného provozu s klopením. Prvně bylo potřeba najít finanční prostředky na tento velmi drahý projekt a následně vyřešit náhradu původních dvojkolí novými, aby bylo možném připravit první testovací jednotku. Konečně v průběhu května 2017 probíhaly zkoušky, na jejichž základě EBA povolila opětovný provoz se zapnutým naklápěním u modifikovaných jednotek. Součástí modifikace je také úprava softwaru systému ZUB 262, který řídí naklápění.
V současné době je k dispozici modifikovaných 29 souprav řady 411 a 10 souprav řady 415, přičemž v průběhu příštího roku proběhne úprava třiceti souprav řady 411 a jedné soupravy řady 415. V jízdním řádu 2018 bude jejich vlastností využito ve většině relací pouze ke krácení zpoždění, tedy ke zvýšení stability GVD. Jen u relace Vídeň – Frankfurt nad Mohanem dojde díky jejich nasazení k výraznějšímu zkrácení jízdní doby, řádově o 25 minut. Nicméně, v tomto případě ne vše jde na vrub aktivovanému naklápění – součástí zkrácení jízdní doby je i optimalizace zastavovací politiky (projetí stanice Wels Hbf) a zvýšení maximální rychlosti na několika sekcích rakouské Westbahn.
ICE-T byly zkonstruovány konsorciem Siemens/Bombardier/DWA (Görlitz a Ammendorf) a Fiat Ferrovia, který dodal hydraulický naklápěcí systém. Schválena jsou na maximální rychlost 230 km/h a byla vyrobena ve dvou verzích. DB vlastní 56 souprav řady 411 (sedmivozové jednotky s výkonem 4 000 kW) a 11 souprav řady 415 (pětivozové s výkonem 3000 kW), ÖBB vlastní tři soupravy řady 411. K dnešnímu dni je již většina jednotek vybavena zabezpečovacím zařízením ETCS Level 2.
Zdroj: Rail Passion No. 241


Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
