..: Výběr šotoklubu – 1. až 14. května 2017 :..

Výběr šotoklubu  Na rozdíl od řady mých předchůdců mne Vladova nabídka na vytvoření výběru fotografií za posledních čtrnáct dnů optimismem a nadšením nenaplnila. Sice také rád fotografuji vlak v krajině, ale nejvíc mne potěší fotograficky inovativně pojatý snímek. Bohužel tvůrčích fotografií v galerii ŽelPage ubývá. Fotografie zasílané do „cenzury“ jsou ve velké většině nepříliš zajímavé, stále se opakující motivy. Tvůrčí duch se vytrácí. Autoři fotografují nasvícené vlaky kdesi v oblouku, ze stromu, z „optimálního“ úhlu. Vozidla a okolní krajina se střídají, ale fotograficky se jedná o stále stejné snímky. Jako by se fotografové spokojili se svým jistým a chyběla jim odvaha k novým věcem, k ochotě snést kritiku.

Z tohoto pohledu se v posledních čtrnácti dnech v galerii objevily zajímavé snímky jen od dvou autorů. Topiče, který se experimentu nebojí a tvůrčí fotografie mu není cizí. Druhým mým oblíbeným autorem mnoha zajímavých fotek je zirecek, který, ač už většinu své tvorby publikuje jinde, shodou okolností poctil v minulých dnech jedním ze svých děl i ŽelPage.

Dvojexpozice, autor: topič

Dvojexpozice, foto: topičTopičova „dvojexpozice“ nás posouvá od obvyklé konkrétní železniční fotografie do světa abstrakce. Surreálně působící dílo je efektní koláží vzniklou za dvojnásobného použití stejného snímku. Určitě nejzajímavější počin v místní galerii za řadu posledních měsíců.

Detail fotografie

475.111, autor: topič

475.111, foto: topičI autorem druhého snímku v mém výběru je topič. Ten v poslední době hodně využívá digitálního post-processingu, kterým dokáže z jinak fádního záběru vykřesat inspirativně působící dílo. Opět se jedná o fotografii na hranici abstrakce.

Detail fotografie

EP09, autor: zirecek

EP09, foto: zirecekVlak za hradbou stromů – snímek na vyhození, řekne si většina. Ne tak v podání kreativního zirecka. Snímek od vody s vlakem letmo prosvítajícím mezi stromy působí uklidňujícím dojmem a může v divákovi vyvolávat vzpomínky na příjemné posezení kdesi u vody.

Detail fotografie


Martin Válek | 16.5.2017 (6:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky ŽelPage

Ďalšie z regiónu Česká republika (celá)


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný užívateľ Petr Holub  mail  
16.05.2017 (23:59)  
Šepli: Si zase otevřel témata, která se často opakují a ničemu to stejně nevede. Tím nechci říct, že s Tebou nesouhlasím, ale vše je trochu hlubší, nehledě na to, že my nemůžeme opakující se záběry zamítat právě z tohoto důvodu.

K tomu prvnímu. Rozdělil bych to na tři úrovně. Lidi, co se snaží za každou cenu fotit nekoncepčně, i když to taky pořád nejde. Pak ty, co přefocují v podstatě již profocená místa, stačí si rozkliknout dané úseky v galerii, chybí tomu inovace, nebo je opravdu minimální, ale počasí, roční období nebo vozidlo do toho nezahrnuji, i když to může jinak vynikat. Pak jsou tu další, kteří se snaží vypracovat jiné fleky, byť je to podobný styl jako u již profocených. Mění se pouze pozadí. Ono se toho moc nemění, vlak jede buď zprava doleva nebo opačně. Můžeš pracovat s vnitřním obloukem, vnejším a nebo nějaké to esíčko. tyto záběry můžou být trochu nedoceněné právě vůči těm druhým. Málokdo nezaujatě tuší, co obnášelo vypracovat určité fleky. Hodnocení můžou mít i nižší, ale to je o lidech, o tom jak se tu sejde a vnímaví vědí, že taky záleží od koho je záběr vložen, to může mít pozitivní, ale i negativní odezvu v hodnocení.

No a ta otázka do třetice. Jak tomu mám rozumět, něco se teď změnilo, nebo o jak dlouhou dobu se jedná? Co jsem tak zaregistroval, cca před 10 lety se schvalovaly převážně šotky s velkou mašinou, bylo to dáno i těsnější epochou, tak jako ještě dříve se fotili především středové fotografie. Pokud jde o nějaké umění, bylo tady několik průkopníků. Sám ze své zkušenosti asi víš, že nejde takové fotky sázet jednu za druhou a taky proto mají svoje kouzlo okamžiku, jsou výjimečné. Musí se sejít scéna, podmínky. Za tu dobu co jsem na žp jako správce byly fotky do kategorie UTG posuzovány benevolentněji, hledělo se na nápad více jak na zpracování, pokud nebyl problém to snadno změnit. Naopak pokud někdo přefotil klasický flek, hledí se na to, aby byl i edit precizní.
Stejně, je to pořád o lidech, o těch co sledují galerii a bohatě jim stačí provozní zajímavost či krásně nasvícený záběr. No a pak o těch, co fotografují a o něco se pokouší. Vem si, kolik prošlo Tvých záběrů s lemovaným listím tady a kolik lidí to třeba inspirovalo a pokošelo se o něco podobného, protože jim to přišlo fajn. Každý prostě ve výsledku dělá to co ho baví a co je mu blízké. Jasně, formují tě různé proudy, žp může patřit mezi ně, ale to už je na každém...
registrovaný užívateľ Šepli  mail  
16.05.2017 (22:28)  
S Martinovými slovy zcela souhlasím. Proč posílat nějakou neobvyklou fotku, když mohu vsadit na jistotu? Na druhou stranu, kolik bodů mívají "standardky" a kolik "něco jiného"? A do třetice, není výběr fotek dán tím, co bylo dříve v galerii schvalováno? Jinými slovy, spoustu lidí se naučilo fotit dle žp, a pokud viděli "standardky", tak se teď nelze divit typu zasílaných fotografií.
registrovaný užívateľ kave 
16.05.2017 (20:38)  
Poprvé se stalo, že mám diametrálně odlišný názor oproti autorovi těchto výběrů. A jsem tomu velmi rád. Snad jenom ta druhá fotografie by ušla, ale kdyby byla barevná....
registrovaný užívateľ stoupa  mail  
16.05.2017 (8:07)  
:-) Dekuji. Druhá "topicova" i zireckova fotka se mi líbí.
Tu první topicovu fotku bych v davnoveku fotografie nezvecoval, ba ani nevyvolával. V mém pojetí jde jen o umení (art) a dvojexpozici jsem radil mezi nepovedné fotky - ale i mne se to (nechte) nejednou povedlo :-)
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2024 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko