Praha — Počínaje nadcházejícím pondělkem 8. května bude možné zakoupit jednotlivé jízdenky Pražské integrované dopravy (PID) i u pokladních přepážek Českých drah ve vybraných železničních stanicích. Konkrétně se bude jednat v prvotní fázi o stanice Benešov u Prahy, Mělník, Nymburk hl.n., Poděbrady a Roudnice nad Labem. V prodeji bude sortiment všech jízdenek pro jednotlivou jízdu platných ve vlacích dopravce, a to v obyčejné i zlevněné variantě. Jízdní doklady budou vydávány přímo z pokladního systému UNIPOK, přičemž na nich bude rovnou vytištěn začátek platnosti, takže je nebude nutné dále označovat. Standardně bude jízdenka vydávána s platností od jejího prodeje, nicméně cestující může požádat o nastavení počátečního času dle svého určení. Ideálním cílovým stavem by samozřejmě z pohledu cestujících bylo, kdyby šlo integrované jízdenky PID zakoupit ve všech pokladnách, a třeba i u průvodčích ve vlaku. Každopádně je to však dalším zajímavým krokem v rozšiřování možností a dostupnosti Pražské integrované dopravy.
Zdroj: ROPID


1 2 | Zpráv na stránku: |
Kromě toho mám zkušenosti z jiných koutů nejenom čech, že taková věc je jinde zcela normální.
Na druhou stranu lépe pozdě, než ještě později. Vlastně mi není jasné, co tomu dosud bránilo. 24 hodinové jízdenky z pokladen čd (i těch přenosných) jsou k mání už minimálně 10 let, předplatní kupóny k papírovým tramvajenkám ještě déle (tedy revizoři a řidiči doklady vydané na tiskopisu čd musejí znát a dle mých dost starých zkušeností i znají).
Jednoznačně tento krok vítám (přestože jezdím pravidelně a proto mám předplatné), doufám jen, že se to pod nějakou záminkou nezruší, dřív než bych to mohl potřebovat.
M 474 003 06.05.2017 12:25:
Abychom jenom našeho "národního" dopravce nehaněli, byl jsem v Senohrabech několikrát svědkem jak pokladní cestujícího po sdělení cílové stanice odesílala k automatu (i s tím že mu klidně rozmění), že to bude mít levnější, když si koupí jízdenku PID. Jinak souhlasím, také pozoruji, že dráha se PIDování i SIDování brání zuby nehty. Taková teorie je, že do Benešova to odklepli i pro rychlíky aby měli navrch proti Arrivě (která je levnější, ale stále není integrovaná).
bližšie info tu
http://www.slovakrail.sk/sk/ids/idsbk.html
Konkrétně v tom IDS JMK se z "bločku" prodávají pouze čtyři varianty Univerzálních jízdenek. A protože všech variant jízdenek je několik set, musela být každá pokladna (také je jich několik stovek) vybavena další tiskárnou na tyto jízdenky. Jízdenky, u kterých je to vyžadováno, pak cestující označí v označovači. Pokud máte poskytovat plnohodnotý úplný prodej, tak to není vůbec tak jednoduché. Tak jak si myslíte, a v tom nejste jediný, že postačí jen pár "bločků", je názor Hurvínka na válku.
No a pak měl rychlík z Prahy zpoždění, v Zábřehu ujel osobák a vy jste si tou jízdenkou mohli akorát tak vytřít... ale na to byla moc malá a z blbýho papíru.
Čas na přestup v Šumperku byl navíc tak krátký, že i když Os Zá - Špk dojel včas, tak na nákup v pokladně v Špk nebylo dost času.
Takže §1: Vždycky se to tak dělalo :-))
A to jejich nařízení, že při poruše všech označovačů je cestující POVINEN použít tarif ČD. Když označovač nejde, je to problém dopravce, a proč by měl cestující platit vyšší cenu? Jenže takhle mají ČD zájem, aby označovače pokud možno nešly.
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP,
- editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
