..: Těžká nehoda polského Pendolina :..

Nehoda polského pendolina, foto: www.24opole.pl Ozimek, Polsko — V pátek 7. dubna 2017 došlo na jednokolejném úseku trati Opole – Czestochowa ke srážce elektrické jednotky ED250-002 Pendolino s nákladním automobilem. Elektrická jednotka Pendolino, která byla nasazena na spoji EIP 6102 Wrocław Główny – Warszawa Wschodnia, se v 15.12 h střetla v blízkosti železniční stanice Ozimek s kamionem, který uvíznul na přejezdu. V inkriminované chvíli cestovalo ve vlaku cca 250 lidí. Následkem nehody bylo zraněno 18 osob, z toho 7 těžce. Většina zraněných osob cestovala v řídicím voze (označení 93 51 2 370 008-7), který byl při čelním střetu těžce poškozen a vykolejil předním podvozkem. Použitím rychlobrzdy se vlak podařilo zastavit 500 metrů za místem střetu. Rychlost jednotky v době srážky zatím nebyla sdělena, faktem ovšem je, že dálkové vlaky na zdejší trati jezdí běžně 140 km/h. Při srážce došlo rovněž k výraznému poškození kolejového svršku a trolejového vedení.

Nákladní automobil – tahač s návěsem, který převážel ještě další tahač, uvíznul na přejezdu vybaveném světelným a zvukovým výstražným zařízením bez závor. Nízko postavený návěs na nerovném přejezdu zůstal „viset“ a nebyl schopen vlastní silou místo opustit. Řidič, vědom si možného nebezpečí, z automobilu vyskočil a údajně se snažil mobilním telefonem přivolat pomoc. V době srážky se nacházel mimo vozidlo, takže nebyl mezi zraněnými. Informace o zdravotním stavu strojvedoucího po srážce se nepodařilo dohledat.

Provozovatel dráhy – PKP Polskie Linie Kolejowe – již uvedl, že zabezpečovací zařízení bylo v době srážky v činnosti a fungovalo zcela bez problémů. Podle neoficiálních informací ovšem neměl kamion na daném místě co pohledávat, jelikož se jedná o železniční přejezd pro nákladní automobily s max. hmotností 5 tun, výrazně označený zákazem pro vozidla nad hmotnostní limit. Jedenatřicetiletému řidiči již bylo sděleno obvinění z obecného ohrožení.

Důsledkem nehody byly rovněž velké komplikace v regionální i dálkové dopravě. Podle novějších informací byla trať v poškozeném úseku zprovozněna v úterý 11. 4. 2017 ve 20.30 h. Nadále trvá vyšetřování příčin nehody.


Nehoda polského pendolina vyvolala velké emoce podobně jako srážka českého pendolina s nákladním automobilem ve Studénce v roce 2015. Předmětem diskusí je zejména riskantní chování řidičů nákladních automobilů a dále úroveň zabezpečení přejezdů na dálkových železničních tratích.

Zdroje: 24Opole.pl, Rynek Kolejowy, wyborcza.pl


Otmar Humplík Poslat mail autorovi | 15.4.2017 (9:09)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu Polsko


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel CART 
18.04.2017 (14:59)  
M 474 003 - ještě lepší by byl běžec s červeným praporkem, nemyslíte?
registrovaný uživatel R.U.R.  mail  
18.04.2017 (14:21)  
Tohle se všechno vyřeší samo, až budou po silnicích jezdit jen robotické automobily. Robot nevjede někam, kam mu značka vjezd zakazuje. Robot nepojede na červenou. Robot nepřekročí povolenou rychlost. Robot nebude ospalý. Robot nebude spěchat aby už byl doma. Robot nebude myslet na svoje problémy s hypotékou místo na řízení. A pokud robot uvízne na přejezdu a spustí se výstraha, okamžitě vyšle signál k zastavení blížícího se vlaku a podnikne kroky ke zmírnění následků srážky (vyzve cestující k opuštění vozidla, pokusí se nouzovým způsobem vyložit náklad, uvědomí složky záchranného systému...).
Už aby to bylo.
Řízení automobilu je za současných podmínek (hustý provoz, složitá trasa se spoustou křižovatek a křížení a značek, spousta chodců...) příliš náročná činnost, kterou lidi prostě nezvládají. Leckdo zvládá řídit celkem dobře a bez nehod, ale kdo z nás neudělá za volantem každou chvíli nějakou chybu, která by za nevhodné souhry náhod mohla vést k nehodě, akorát máme většinou štěstí a nic se nestane?
registrovaný uživatel (gp) 
18.04.2017 (14:15)  
stoupa: naše společnost se řídí ušlechtilým heslem jeden za všechny, všichni za jednoho, takže za volant, knipl a do velína atomový elektrárny necháváme usednout lidi, jimž by se jeden zdráhal půjčit i svůj piko-vláček. A fakt je, že to docela funguje.
registrovaný uživatel Honzík  mail  
17.04.2017 (17:41)  
Čelní vůz, nikoliv řídící, nebyl 93 51 2 370 008-7, ale 93 51 2 370 014-3. Jednalo se tedy o Pendolino č.2, v polském značení vůz ED250-002g. "g" znamená sedmý vůz, podle abecedy.
Poláci nepoužívají jednotné inv.číslo pro celou jednotku ve značení vozů dle UIC, ale všechny vozy mají stejnou řadu a každá jednotka použije sedm inventárních čísel, až do čísla 140(ED250-020). 93 51 2 370 008-7 byl tedy na konci této nabourané jednotky.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
17.04.2017 (0:07)  
akce "za ranního sera a mlhy" - nepovoleno. "Zavrít a zakázat" se jiz nenosí. Kdyz vzpomenu, jak málo mi stacilo na získání ridicáku......
registrovaný uživatel (gp) 
16.04.2017 (23:15)  
M474: houkání nepomůže, přinejmenším v tomto případě by nepomohlo. Významně omezit rychlost vlaku by taky moc nepomohlo, protože zašprajcnutej kamión nebo úmyslně zapomenutý auto nenastávají zase tak často, aby to vyrovnalo prodloužení jízdní doby a vyšší spotřebu energie. Ono tedy ani těch pověstných "polských" řidičů není tolik, aby mě to jako cestujícího nějak vzrušovalo.
registrovaný uživatel M 
16.04.2017 (20:36)  
Jiří Kocurek - ano, takhle nějak jsem to myslel. Nevím tedy jestli doslova takhle, ale princip určitě
16.04.2017 (16:17)  
Podle hesla moudřejší ustoupí bude muset kolejová doprava ustoupit. Změnit dopravní a návěstní předpisy, to co se děje na "nezabezpečeném" nepřehledném přejezdu tak se bude dít na každém přejezdu, to znamená zpomalit na 10km/h a strašně houkat. Sice se prodlouží jízdní doby a zvýší spotřeba energie ale bezpečnost je důležitější. A nebo podrobovat všechny řidiče pravidelným, důkladným a neuplatitelným psychotestům a vyřadit ze silniční dopravy ty jedince, kterým chybí zodpovědnost a pud sebezáchovy.

Navigace si pořizují nejlevnější pro osobní automobily, tak se nelze divit, že je zavedou na takovéhle komunikace.
15.04.2017 (22:50)  
M: Odpíchl bych se od počtu vlaků a počtu autobomilů ze sčítání ŘSD.
Osobní auto za 1 bod, traktor a nákladní auto za 3 body, souprava vozidel nad 3,5 tuny a linkový autobus za 5 bodů.

Další body jsou traťová rychlost v km/h na druhou, to celé násobeno počtem kolejí a dělěno deseti. Dělěno deseti proto, aby to neustřelovalo na ekvivalent více než 100.000 osobních aut jen za vliv trati např. ve Studénce.

A ještě nějak obodovat počty a druhy vlaků. Pak by se uvidělo, co z takového nástřelu vyjde. Jsou to jenom hausnumera, muselo by se to přeložit přes statistiky nehodovosti a bodové hodnocení podle toho upravit.
registrovaný uživatel M 
15.04.2017 (21:10)  
Do té nerovnice zbývá doplnit jen pravděpodobnost (rizikovost) a bude dokonalá...
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2024 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko