..: Tragická nehoda tramvaje v Croydonu: 7 mrtvých, 58 zraněných :..

Nehoda v Croydonu 9.11.2016, foto: BBC Croydon — Ve středu 9. listopadu 2016 došlo v Croydonu na jihu Londýna k tragické nehodě tramvaje. Následkem vjetí do ostrého oblouku vysokou rychlostí se převrátila na stranu a bylo usmrceno 7 cestujících, 58 dalších bylo zraněno. K nehodě došlo v brzkých ranních hodinách, ještě za tmy a silného deště. Pravděpodobnou příčinou nehody byl mikrospánek řidiče. Ten havárii přežil a je vyšetřován policií. Jedná se o první nehodu tramvaje v Británii s oběťmi na životech od roku 1959.

Nehoda se stala (obdobně jako v Santiagu de Compostela) v ostrém levém oblouku, následujícím po dlouhém přímém úseku s tunely (mapa). Podle záznamů tachografu vjela tramvaj do oblouku, ve kterém je povolená rychlost 20 km/h, rychlostí 70 km/h. Před obloukem stihl řidič snížit rychlost z 80 km/h na 70 km/h, ale to nestačilo k jeho bezpečnému projetí. Vlivem odstředivé síly se překlopila na pravý bok přes sousední kolej a zůstala ležet na boku. Dalším zkoumáním bylo zjištěno, že v tramvaji byl sice instalován kamerový systém včetně kamery sledující trať a stanoviště řidiče, ale v době nehody nebyl v provozu, takže nebude možno získat podrobnější informace o tom, co nehodě předcházelo. První zkoumání ale ukazují, že brzdový systém byl v pořádku a že na trati se před nehodou nenacházelo nic, co by na ni mohlo mít vliv.

Média spekulují o tom, že řidič měl buď mikrospánek, nebo telefonoval. Druhá možnost však zatím nebyla prokázána. Jiný řidič vypověděl, že rozpisy služeb nedovolují řádný odpočinek a že běžně chodí do služeb nevyspaní. Ve vozovně je prý nápojový automat naplněn pouze energetickými drinky. Přitom nedávno, 31. října, došlo údajně k podobnému incidentu, kdy se ale tramvaj v kolejích ještě udržela. Britská drážní inspekce (RAIB) následkem této události doporučila osadit další snížení rychlosti před dotyčný oblouk.

Jednalo se o kloubový dvoučlánkový vůz ev. č. 2551, typu Bombardier CR4000. Vozidla nejsou vybavena zabezpečovačem s kontrolou rychlosti, pouze zařízením „mrtvého muže“. Tramvaje v Croydonu provozuje pro Transport for London společnost FirstGroup.

Zdroj: RAIL, Wikipedia, BBC London News (video)


Zlámalík Poslat mail autorovi | 25.11.2016 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu Spojené království


  1 2      Zpráv na stránku:   
26.11.2016 (10:11)  
Tamní drážní inspekce má zřejmě černý smysl pro humor. Řešit selhání lidského faktoru dalším snížením maximální rychlosti je přece utopie, která toto selhání neřeší ani trochu. Na druhou stranu asi není v její moci nařídit správci dráhy, aby tramvaje změnila na bezpilotní a trať vybavila mechanismy automaticky regulujících rychlost. Takže řidič bude zřejmě v případě prokázání viny potrestán a ta troška barvy na přemalování cedulí se na podniku vždycky najde, aby se cestující mohli v oblouku více kochat.
26.11.2016 (23:36)  


Typický alibismus - MY jsme na nehodu ihned reagovali. A příště, pokud to řidič přežije, dostane o flastr navíc, protože zaspal DVĚ cedulky...
dopisovatel nebo člen ŽP Zlámalík  mail  
25.11.2016 (11:14)  
Flexo: omlouvám se, ano, slovo "tramvaje" mi vypadlo. Nechám to doplnit.
25.11.2016 (9:23)  
Flexo: za slovo "nehodu" doplňte slovo "tramvaje", a bude vám to jasné ;-)
(nakonec, při tom počtu tramvají, co v Británii jezdí, se není skoro čemu divit)
registrovaný uživatel Flexo 
25.11.2016 (7:20)  
Jedná se o první nehodu v Británii s oběťmi na životech od roku 1959.

Této větě nerozumím.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
25.11.2016 (6:58)  
Skoda mrtvých a zranených cestujících. Ale s rezervou bych bral vyjádrení "kolegu" nehodového ridice. (ve 3. odstavci).

Z vlastní zkusenosti znám, jaké "problémy" mohou zamestnavateli nastat, (nad rámec "sodabaru") pri zavádení nápojového automatu pro zamestnavatele, (na "Australský" zpusob = pro zamestnance vse zdarma)
- pochopení vlastníka spolecnosti
- nepochopení danového úradu - nakonec jsem "to" uhádal, jen "polévka" musela být za symbolický peníz.
- k nevratnému poskození doslo jen na právním útvaru - ale ti se jako jediní - na rozdíl od delníku - hlásili k odborové organizaci. (Na právním bez znalosti veci "pilne" laborovali)

Dotaz: Maji nase "nové" tramvaje od drázního úradu predepsané "tlacítko mrtvého muze"?
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko