Croydon — Ve středu 9. listopadu 2016 došlo v Croydonu na jihu Londýna k tragické nehodě tramvaje. Následkem vjetí do ostrého oblouku vysokou rychlostí se převrátila na stranu a bylo usmrceno 7 cestujících, 58 dalších bylo zraněno. K nehodě došlo v brzkých ranních hodinách, ještě za tmy a silného deště. Pravděpodobnou příčinou nehody byl mikrospánek řidiče. Ten havárii přežil a je vyšetřován policií. Jedná se o první nehodu tramvaje v Británii s oběťmi na životech od roku 1959.
Nehoda se stala (obdobně jako v Santiagu de Compostela) v ostrém levém oblouku, následujícím po dlouhém přímém úseku s tunely (mapa). Podle záznamů tachografu vjela tramvaj do oblouku, ve kterém je povolená rychlost 20 km/h, rychlostí 70 km/h. Před obloukem stihl řidič snížit rychlost z 80 km/h na 70 km/h, ale to nestačilo k jeho bezpečnému projetí. Vlivem odstředivé síly se překlopila na pravý bok přes sousední kolej a zůstala ležet na boku. Dalším zkoumáním bylo zjištěno, že v tramvaji byl sice instalován kamerový systém včetně kamery sledující trať a stanoviště řidiče, ale v době nehody nebyl v provozu, takže nebude možno získat podrobnější informace o tom, co nehodě předcházelo. První zkoumání ale ukazují, že brzdový systém byl v pořádku a že na trati se před nehodou nenacházelo nic, co by na ni mohlo mít vliv.
Média spekulují o tom, že řidič měl buď mikrospánek, nebo telefonoval. Druhá možnost však zatím nebyla prokázána. Jiný řidič vypověděl, že rozpisy služeb nedovolují řádný odpočinek a že běžně chodí do služeb nevyspaní. Ve vozovně je prý nápojový automat naplněn pouze energetickými drinky. Přitom nedávno, 31. října, došlo údajně k podobnému incidentu, kdy se ale tramvaj v kolejích ještě udržela. Britská drážní inspekce (RAIB) následkem této události doporučila osadit další snížení rychlosti před dotyčný oblouk.
Jednalo se o kloubový dvoučlánkový vůz ev. č. 2551, typu Bombardier CR4000. Vozidla nejsou vybavena zabezpečovačem s kontrolou rychlosti, pouze zařízením „mrtvého muže“. Tramvaje v Croydonu provozuje pro Transport for London společnost FirstGroup.
Zdroj: RAIL, Wikipedia, BBC London News (video)
1 2 | Zpráv na stránku: |
(nakonec, při tom počtu tramvají, co v Británii jezdí, se není skoro čemu divit)
Této větě nerozumím.
Z vlastní zkusenosti znám, jaké "problémy" mohou zamestnavateli nastat, (nad rámec "sodabaru") pri zavádení nápojového automatu pro zamestnavatele, (na "Australský" zpusob = pro zamestnance vse zdarma)
- pochopení vlastníka spolecnosti
- nepochopení danového úradu - nakonec jsem "to" uhádal, jen "polévka" musela být za symbolický peníz.
- k nevratnému poskození doslo jen na právním útvaru - ale ti se jako jediní - na rozdíl od delníku - hlásili k odborové organizaci. (Na právním bez znalosti veci "pilne" laborovali)
Dotaz: Maji nase "nové" tramvaje od drázního úradu predepsané "tlacítko mrtvého muze"?
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.