..: ČD a GWTR si nebudou uznávat jízdenky na trati z Plzně do Mostu :..

Motorová jednotka GW Train Regio, foto: GW Train Regio, a.s.Plzeň — Neděle 11. prosince bude dnem, kdy poprvé vyjede soukromý dopravce na státem objednávanou rychlíkovou linku. Jak již asi správně tušíte, jedná se o linku z Plzně do Mostu a dopravce GW Train Regio. Na 139 kilometrů dlouhou trasu se vydají čtyři páry vlaků vedené rekonstruovanými jednotkami řady 628 z Německa, doplněné o další pár vlaků v neděli večer. Jenže právě příklad nástupu soukromého dopravce na tuto trasu ukazuje, jak přesně nemá otevírání trhu ze strany státu vypadat. Jak můžete vidět v přehledném jízdním řádu, další dva páry rychlíků a osobní vlaky v objednávce kraje totiž budou dále provozovat České dráhy a oba dopravci si navzájem nebudou prodávat ani uznávat jízdní doklady. Problémem jsou i nadále trvající díry v taktu, kdy například z Plzně do Mostu chybí rychlík odjíždějící po osmé hodině ranní.

Rychlík ČD na trati z Plzně do Mostu, foto: Radek TheumerSpekulace o tom, že na lince R 25 nastane od nového grafikonu tak trochu tarifní zmatek, se objevovaly již od doby, kdy Ministerstvo dopravy potvrdilo plán zadat objednávku státních rychlíků soukromému dopravci. Nyní se tyto informace oficiálně potvrdily prakticky ze všech zúčastněných stran: „Dohoda s ČD o vzájemném uznávání jízdenek nebyla uzavřena z důvodu právních překážek stávající legislativy a prozatímní neexistence státního clearingového centra,“ uvedl člen představenstva GW Train Regio Pavel Faugner. Podobně se nechaly slyšet i České dráhy: „Je to důsledkem předčasné liberalizace bez ošetření kritických míst ze strany státu. V důsledku bude cestující poškozen, minimálně v oblasti odbavení, kde není státem zajištěna tarifní integrace, a přesto se již otevírá trh veřejné železniční dopravy,“ uvedla mluvčí státního dopravce Radka Pistoriusová. Ministerstvo dopravy pak na dotazy zaslané naší redakcí do doby vydání tohoto článku nereagovalo.

Částečně vylepšit situaci by nyní mohly alespoň jednotlivé kraje, a to integrací všech vlaků do svých integrovaných dopravních systémů. Ústecký kraj tak již učinil: tarif Dopravy Ústeckého kraje (DÚK) bude platit ve vlacích všech dopravců v úseku Blatno u Jesenice – Most. Plzeňský kraj pak zatím o podobném kroku uvažuje a na rovinu také říká, kde je v současné době v oblasti uznávání jízdenek mezi dopravci problém: „Plzeňský kraj má zájem na vzájemném uznávání jízdenek, s GWTR jsme o tomto problému jednali, ČD zatím s uznáváním nesouhlasí. S oběma dopravci budeme dále jednat o zařazení do Integrované dopravy Plzeňska (IDP). Vzhledem k tomu, že teprve 21. 11. byla sestavena nová krajská vláda, máme pro ni připraveny variantní návrhy, jak dále pokračovat,“ uvedla jednatelka plzeňského organizátora dopravy POVED Zdeňka Kmochová.

Cestujícím zejména na Plzeňsku tak nezbývá než doufat, že se jak dopravci, tak politici rychle dohodnou, a oni tak budou moci cestovat například na dlouhodobé traťové jízdenky tak, jak byli zvyklí doposud.

Zdroje: GW Train Regio, POVED, Mladá fronta Dnes


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 29.11.2016 (16:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Tarify

Další z regionu ČR Plzeňský ČR Ústecký


  1 ... 7 8 9 10 11 12      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel VencaM 
30.11.2016 (8:50)  
->Laborec425
V čem se to od 90. let zhoršilo? Jezdí snad méně vlaků? Nasazují se horší vozidla? Ve vlacích a na nádražích se méně uklízí a budovy chátrají?
V.
registrovaný uživatel Laborec425  mail  
30.11.2016 (8:00)  
Takže s tím, jak jsem počítal, že po zrušení režijek si budu do konce života alespoň kupovat IN 100 % kartu ČD, se můžu rozloučit :(. Celá republika bude prošpikovaná linkami nějakých dopravců, dopravní obslužnost se od devadesátých let zhorší neúměrným způsobem. Do toho ještě všechny vlaky prozářené co nejvíc zářícími zářivkami.. Fakt se to žene někam úplně jinam než jsem čekal. Škoda :(.
registrovaný uživatel chio 
30.11.2016 (7:55)  
Navíc žluté vlaky neberou invalidy, cestující se psy a s koly ale hlavně že dostanu laciné kafe v papírovém kelímku jako u McDonalda(a to se vyplatí).

Zato u ČD je to lacné kafe v papierovom kelímku za 40 Kč, to je luxus, že?
registrovaný uživatel stoupa  mail  
30.11.2016 (4:58)  
pro Pavel Smídek:

Jakékoliv oddelení PR napíse jen to, co chce, aby bylo slyseno. A jenom vlastník smí ulozit, aby formulace byla jiná.
Cesky: Jen MD muze CD ulozit, aby akceptovali i jízdenky GWTR. To potom rádo bude uznávat i jízdenky CD a stanoví i vnitrní zúctovací sazbu.

I ojetá jednotka BR 682 je lepsí, nez to, co dnes z domácí výroby muze nasadit na dané trase CD.
30.11.2016 (4:19)  
Tak koukám na jízdní řád a tam je R25 SŽDC, s.o.
GW Train Regio (GWTR) a České dráhy (ČD) a dole Ve vlacích GW Train Regio neplatí jízdenky Českých drah a samozřejmě opačně.
30.11.2016 (0:23)  
Rozklikněte si tarif, není dle ujetých kilometrů (např. Žatec/Žatec západ - Plzeň je stejné jízdné)
Zřejmě tedy neplatí bežný tarif GWTR na regionálních tratích.

Jejich tarif je podle ujetých km (jenom není rozpásmovaný po 1 km jako nyní u ČD) a je totožný s jejich regionálním tarifem.
registrovaný uživatel OJakup 
29.11.2016 (23:50)  
Tak dost lidí tady mluví o konkurenci, ale přitom vlastně o klasickou konkurenci v podstatě nejde. Oba jedou v jiných časech, které jim byly zvoleny, ne v těch, které si zrovna vymysleli. Soupravy taky nebudou extra jiné, u jednotky GWTR chybí plošina pro vozíčkáře (zase je soukromník nechce vozit...) a s lákadly hlavně pro mladé (zásuvky, Wi-Fi). Takovéto zvýšení komfortu opravdu děkuji, nechci...

V Ústeckém kraji pokles cestujících nebude velký, na "přeshraničním" úseku to je naprosto nepoužitelný pro každodenní dojíždění a na straně Plzně bych tipoval, že se vylidní spíše GWTR (ČD jezdí s osobáky deset minut po rychlíku s nepříliš delší jízdní dobou). GWTR si rozhodně udrží studenty a pak náhodné cestující.
Ale už teď by mě stav jako cestujícího totálně odrazoval, uvažoval bych o IAD (a to nemám řidičák ani auto!)

Za co jsem si vysloužil tu hromadu mínusů u odkazu na ceník GWTR? Že by to byl ten základní kámen úrazu, proč není uznávání jízdenek?

Díky za opravení chyby v článku
registrovaný uživatel stoupa  mail  
29.11.2016 (22:24)  
deja vu (aneb "Déza ví")
Todle jsem uz jednou videl. V Energetice. Nezávislí soukromí výrobci energie elektriku prodávali, tehdejsí CEZ se holedbal, ze energii dodává. Tak vláda (tehdy vedená CSSD) podnítila koupi podílu u "nezávislých". To melo dvojí efekt:
- faktická likvidace nezávislých vyrobcu (vcetne REAS),
- skoro skokové zdrazení elektrické energie.
Vrcholem pak byla problematická investice CEZ na Balkáne.
dopisovatel nebo člen ŽP michawel  mail  
29.11.2016 (22:16)  
Tomáš Záruba: Takhle bych to ale neřekl "mezi železnicí (VHD) a ostatními druhy dopravy (IAD)". I individuální doprava může být žádoucí a nelze přeci mluvit jen o železnici, ale i dalších druzích VHD. A nelze to chápat jako konkurenci, ale spíš zajímavou a přitažlivou možnost. Konkurence mezi dopravci současně jezdících na jedné trati je nežádoucí, konkurence je žádoucí při výběru vhodného dopravce pro danou linku a to vždy na delší časový úsek. Vše ovšem musí zastřešovat nějaký rozumně nastavený systém a ne bordel. Aktuální stav směřuje spíš k tomu bordelu.
A stejně i já nepovažuji vysoutěžení GWTR ani za dílčí úspěch. Za těchto okolností, hlavně i po tom, jak to celé probíhalo a bez jakýchkoliv sympatií k ČD, je to co vznikne neskutečný cirkus.
registrovaný uživatel Nechic  mail  
29.11.2016 (22:05)  
Vždyť těch průšvihů je několik! Většina to nevidí, ale zásadní jsou přípoje. Jezdím Olomouc - Jablonec a vím (hlavně po výlukovém roce 2015) jak DŮLEŽITÉ je mít možnost flexibilního adhoc rozhodování na tak dlouhé trase s několika přestupy. Už se mi párkrát stalo, že jsem koupil jízdenku na soukromníka, ten nabral zpoždění v době kdy už nešlo vrátit jízdenku a já byl rukojmí. Stejně tak modlení se jestli stihnu/nestihnu přípoj a musím/nemusím vrátit jízdenku k tomu nutnost nechat ujet jiný vlak s jinou barvou. Třeba na tom Brně se může stát, že někomu vyjde jako přípoj ČD, který třeba kvůli zpoždění a nečekání dálkovky nestihne a další mu pojede Regiojet? A teď co s tím? A co když má jízdenku třeba až do HK? Pak takové věci jako nákup několika jízdenek najednou, když s IN50 jde všechno tak, že nemusím vůbec přemýšlet kdy, jak, kudy. Pro IN25 a nižší zas zmizení Včasných jízdenek (Žatec - Budějice, Krumlov - Plzeň atd. ). Lidé nadávají na složitost tarifů ČD, ale to ještě něco zažijou !
  1 ... 7 8 9 10 11 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2019 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko