Vídeň/Praha — Čínský výrobce kolejových vozidel CRRC Zhuzhou Electric Locomotive Company vstoupí na evropský trh železničních vozidel pro dálkovou dopravu. Firma, která dosud na evropský dodala jen několik regionálních jednotek makedonským železnicím, podepsala v pondělí smlouvu na celkem až 33 vlaků nového typu s českým dopravcem LEO Express. Tři elektrické jednotky téměř zdvojnásobí vozový park dopravce, který se z původních pěti jednotek Stadler Flirt od roku 2012 nerozrostl. Rámcová smlouva na zbývajících 30 kusů pak zajistí rozvoj komerční i objednávané dopravy v dalších letech. Vlaky mají být vícesystémové a dodávka prvního kusu se očekává v létě 2018. Leo jako první zákazník tohoto typu v Evropě pomůže čínskému výrobci v získání reference i schválení vozidla, i s ohledem na zájem LE provozovat vlaky Varšava – Praha. Výrobce v pondělí podepsal také smlouvu o spolupráci s technickou univerzitou v Grazu (TU Graz), která by se na vývoji jednotek mohla podílet.
Ten vlak už mají, jezdí v Makedonii. Taky mají tisíce lidí, kteří stojí za už vyrobenými vlaky a lokomotivami. Není to tak, že by TU Graz k tomu vývoji nutně potřebovali, je to "jen" navazování vztahů.
Nebylo v původní zprávě, že "dodávka zdvojnásobí současnou přepravní kapacitu na dvojnásobek"?
Tzn. že 3 čínské jednotky mají plusmínus stejně sedadel, jako 5 flirtů?
dodávka prvního kusu se očekává v létě 2018.
...smlouvu o spolupráci s technickou univerzitou v Grazu (TU Graz), která by se na vývoji jednotek mohla podílet.
Hm. Podepíšeme smlouvu s univerzitou, která se bude podílet na vývoji, a za rok a půl bude dítko na světě!
Nevím, pokud chtějí za rok a půl mít hotovou mašinu, tak by snad už měla být vyvinutá, ne?
Pak je ještě otázka - za rok a půl dodají mašinu, a kolik pak bude trvat schvalování? Aby Leoš neměl v boudičce mašinku, se kterou nemůže jezdit.
No ale jsou to jeho peníze, ne moje.
http://www.railjournal.com/index.php/rolling-stock/crrc-and-bombardier-plan-closer-ties.html?channel=529
No co, tak to prodají jinému zájemci, určitě se najde, cena bude nepochybně lákavá a nakonec, smyslem celé akce ze strany CRRC je dodat ty vlaky, i kdyby to mělo být zadarmo.
Viliam solarik: křišťálová koule, nebo něco silnějšího?
1. Warszawa - Ostrava - Přerov/Olomouc - Brno - Břeclav - Bratislava
nebo
2. Warszawa - Ostrava - Žilina - Bratislava - Wien
a nebo nudná ale rychlá Polonia II, tedy
3. Warszawa - Ostrava - Přerov - Břeclav - Wien
Spíš bych sázel na druhou možnost, protože i když by v úseku Přerov/Olomouc - Brno zářil, nebude to i za ty 2-3 roky nic jiného než úzké hrdlo s humornými traťovými rychlostmi.
:-)
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.