..: LEO Express po letech kupuje vlaky – otevře Evropu Číně :..

Vizualizace jednotky CRRC ZELC pro LEO Express, foto: CRRC ZELC Vídeň/Praha — Čínský výrobce kolejových vozidel CRRC Zhuzhou Electric Locomotive Company vstoupí na evropský trh železničních vozidel pro dálkovou dopravu. Firma, která dosud na evropský dodala jen několik regionálních jednotek makedonským železnicím, podepsala v pondělí smlouvu na celkem až 33 vlaků nového typu s českým dopravcem LEO Express. Tři elektrické jednotky téměř zdvojnásobí vozový park dopravce, který se z původních pěti jednotek Stadler Flirt od roku 2012 nerozrostl. Rámcová smlouva na zbývajících 30 kusů pak zajistí rozvoj komerční i objednávané dopravy v dalších letech. Vlaky mají být vícesystémové a dodávka prvního kusu se očekává v létě 2018. Leo jako první zákazník tohoto typu v Evropě pomůže čínskému výrobci v získání reference i schválení vozidla, i s ohledem na zájem LE provozovat vlaky Varšava – Praha. Výrobce v pondělí podepsal také smlouvu o spolupráci s technickou univerzitou v Grazu (TU Graz), která by se na vývoji jednotek mohla podílet.

Zdroj: CRRC ZELC, LEO Express, IRJ


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 27.9.2016 (17:37)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá) Čína


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Keprt 
29.09.2016 (10:17)  
za rok a půl mít hotovou mašinu, tak by snad už měla být vyvinutá, ne?

Ten vlak už mají, jezdí v Makedonii. Taky mají tisíce lidí, kteří stojí za už vyrobenými vlaky a lokomotivami. Není to tak, že by TU Graz k tomu vývoji nutně potřebovali, je to "jen" navazování vztahů.
29.09.2016 (9:31)  
Tři elektrické jednotky téměř zdvojnásobí vozový park dopravce
Nebylo v původní zprávě, že "dodávka zdvojnásobí současnou přepravní kapacitu na dvojnásobek"?
Tzn. že 3 čínské jednotky mají plusmínus stejně sedadel, jako 5 flirtů?

dodávka prvního kusu se očekává v létě 2018.
...smlouvu o spolupráci s technickou univerzitou v Grazu (TU Graz), která by se na vývoji jednotek mohla podílet.

Hm. Podepíšeme smlouvu s univerzitou, která se bude podílet na vývoji, a za rok a půl bude dítko na světě!
Nevím, pokud chtějí za rok a půl mít hotovou mašinu, tak by snad už měla být vyvinutá, ne?

Pak je ještě otázka - za rok a půl dodají mašinu, a kolik pak bude trvat schvalování? Aby Leoš neměl v boudičce mašinku, se kterou nemůže jezdit.

No ale jsou to jeho peníze, ne moje.
registrovaný uživatel arj 
28.09.2016 (20:22)  
Ještě jeden podpis, tentokrát od prezidenta jedné kanadské firmy:
http://www.railjournal.com/index.php/rolling-stock/crrc-and-bombardier-plan-closer-ties.html?channel=529
registrovaný uživatel Honza  mail  
28.09.2016 (12:56)  
To jdou paštiky tolik na odbyt, že si může dovolit koupit další panťáky?
28.09.2016 (13:44)  


Tohle je už tak ohraný vtip, že ani není vtipný. Neprodal náhodou Novotný st. Hamé před notně dávnou dobou? :)
registrovaný uživatel Keprt 
27.09.2016 (22:29)  
No nechci být hnusný, ale aby ty jednotky měl pak kdo převzít...

No co, tak to prodají jinému zájemci, určitě se najde, cena bude nepochybně lákavá a nakonec, smyslem celé akce ze strany CRRC je dodat ty vlaky, i kdyby to mělo být zadarmo.

Viliam solarik: křišťálová koule, nebo něco silnějšího?
27.09.2016 (22:03)  
Pokud mu to opravdu dodají i se štemply, bude Leova první trasa

1. Warszawa - Ostrava - Přerov/Olomouc - Brno - Břeclav - Bratislava

nebo
2. Warszawa - Ostrava - Žilina - Bratislava - Wien

a nebo nudná ale rychlá Polonia II, tedy
3. Warszawa - Ostrava - Přerov - Břeclav - Wien

Spíš bych sázel na druhou možnost, protože i když by v úseku Přerov/Olomouc - Brno zářil, nebude to i za ty 2-3 roky nic jiného než úzké hrdlo s humornými traťovými rychlostmi.

:-)
27.09.2016 (20:34)  
No nechci být hnusný, ale aby ty jednotky měl pak kdo převzít...
27.09.2016 (20:01)  
Problematická bude kvalita ťin-ťin
27.09.2016 (19:03)  
Fandím mu. A už se těším na první svezení. Aspoň kupuje nové a ne ojetina z Rakouska.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
27.09.2016 (18:30)  
:-) Pepo a nebudeme si muset nechat operovat "sikmé oci"? :-)
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko