..: Depozitář NTM v Chomutově o víkendu otevře brány :..

Pozvánka na otevření depozitáře NTM, foto: Národní technické muzeum Chomutov — O víkendu se opět veřejně otevře depozitář Národního technického muzea v Chomutově. Areál v rotundě u depa Českých drah nabídne pohled na téměř sto vzácných kolejových vozidel nejrůznějších trakcí, rozchodů i určení. Mezi hlavní atrakce patří donedávna provozní albatros 498.106, držící dodnes platný rychlostní rekord československých parních lokomotiv, či část kolekce salónních vozů. Nechybí poslední vyrobená pětasedma 475.1142 či vůbec první lokomotiva vyrobená pro ČSD po druhé světové válce – 534.0301. Součástí sbírky jsou i starší elektrické lokomotivy na 1500 V, dříve obsluhující pražský uzel. K vidění budou i vozidla donedávna brázdící naše koleje a nově zařazená do sbírek NTM. Spatříte i rotační parní sněhomet či ozubnicovou lokomotivu 404.003.

Akce se koná od pátku 26. do neděle 28. srpna, denně od 10 do 17 hodin. Vstupné zůstává proti loňsku nezměněné a činí 50 korun plné a 30 korun zlevněné. Přístup do nově oploceného areálu je pouze po značené cestě z Černovické ulice od parkoviště přilehlého obchodního centra Globus. To platí i pro ty, kdo přijedou na akci vlakem. Součástí akce je parní vlak z muzea do muzea, sestavený z papouška 477.043 a vozů řady Bam, který vyjede v sobotu v 10.50 z Lužné u Rakovníka, ve 12.10 dorazí do Chomutova a na zpáteční cestu se vydá ve 14.31 (příjezd do Lužné v 15.55). Jednosměrná jízdenka parním vlakem vyjde na 120 Kč, možné je jet pouze z/do Žatce za polovinu. Více o historickém vlaku se dozvíte v našem kalendáři akcí.

Zdroj: Národní technické muzeum


NIcKON Poslat mail autorovi | 23.8.2016 (19:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Pozvánky

Další z regionu ČR Ústecký


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel (gp) 
28.08.2016 (22:05)  
M474: To máš teda hodně špatnou paměť, M474. Nedostatek oceli v 80. letech měl stejnou příčinu, jako zrušení výroby M474 o pár let dřív: přednost měla výroba tanků.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
28.08.2016 (0:09)  
Plne souhlasím s tím, ze historie lokomotiv nemá ve své podstate nic spolecného s fotografováním, natoz s úchylkou zvanou taky "Šotouši".

Rizenou aktivitu predskolní mládeze je treba podporovat. Muj syn, kuprikladu, nemel jeste ani dva roky, kdyz v nestrezeném okamziku zcela samostatne rozebral olejovou maznici na spojnici lokomotivy-exponátu v muzeu v Mondsee. (Já jsem nemohl zasáhnout, protoze jsem jej pritom filmoval...) :-)
dopisovatel nebo člen ŽP Magog  mail  
27.08.2016 (21:28)  
TommyB.: byl jsem tam dneska. Žádné návaly se nekonají. Byli tam spíš nadšenci. Je fajn vidět jak malé děti poznávají lokomotivy. A když říkám malé děti, tak tím myslím i ty předškolní.
27.08.2016 (19:42)  
Nic ve zlém, ale šotouši by měli mít alespoň základní znalosti, když chtějí psát "zasvěcené" články. Poslední "pětasedma" (máte plus za tento název) vyrobená pro ČSD byla 475.1147. Úplně poslední pak měla číslo 475.1172 (do KLDR se dodávaly s Kryšpínovým označením a v pokračování číselné řad ČSD).
27.08.2016 (20:54)  


Šotouši bohužel nevědí všechno, pokud nějaké potkám, vyřídím jim to :)
registrovaný uživatel stoupa  mail  
26.08.2016 (16:48)  
pro Laborec425:

Zrovinka vedle depozitáre NTM v Chomutove je ponekud "prehypermarketováno".
(Jazykové praví, ze zejména v nedeli tam musí alespon jednou denne zahrát Nemeckou státní hymnu. Nemci se postaví do pozoru - a i Cesi si tak mohou nakoupit)
Zatím nejrozumejsí, co jsem kdy slysel i videl, je muzeum masinek v bývalém Depu Stred.
26.08.2016 (15:45)  
A co ta sešrotovaná T 211, co jí nechal odvézt do šrotu nějaký známý sportovec? Já bych se tomu vůbec nedivil, že by někdo nechal ty exponáty sešrotovat, buď si to na sebe vydělá, nebo to nemá v moderní tržní společnosti co dělat.

80tá léta bych do toho nepletl, ona doba byla taková, že by ty nové lokomotivy opravdu nebylo z čeho udělat.
26.08.2016 (13:18)  
Berete vůbec v úvahu, že ty mašiny jsou pod památkovou ochranou? Je možné, že budovy v depa v Chomutově opravdu budou prodány a zbourány, tak se snad mašiny konečně přesunou na Masaryčku.
Nejsou léta 80., kdy odevzdávání lokomotiv do šrotu měli ředitelé dep jako prémiový ukazatel a spousta cenných strojů tak zmizelo.
registrovaný uživatel Laborec425  mail  
26.08.2016 (12:45)  
Pavel Randák: Proč je to hloupé s tím ekonomickým hlediskem? Vždyť když se někde na nějaký vyšší post dostane nějakej kretén, co jde po penězích a je mu ukradenej celej tenhle svět (a většinou se tam dostanou takovýhle lidi) tak opravdu může dojít k tomu, že se exponáty sešrotujou a na místě depa se postaví ještě jeden hypermarket. Proč by to nebylo možné?
Vždyť tohle se děje v týhle republice (nejenom) i v jiných oblastech, např. se devastuje stejným způsobem celá naše krajina a příroda a to je ještě horší než nějaká technika :).
registrovaný uživatel (gp) 
26.08.2016 (10:56)  
E699: Podívej se na https://www.stream.cz/um/10011506-depozitar-misto-kde-spi-umeni ,třeba Ti dojde, že veškerý obsah sbírek najednou a stále zpřístupňovat nejde. A to ani u kolejových vozidel, která jsou ze železa a jen tak něco jim neuškodí. Ostatně, cílem muzeí není jen vzdělávat veřejnost v historii, ale i podílet se na bádání.
26.08.2016 (9:44)  
>TommyB.: Byl jsem tam před pár lety, návštěvníků přiměřeně, žádné davy, doporučuji. Nechápu, proč není otevřeno častěji; podobně uspořádaná muzea jsem navštívil v zahraničí a funguje to. Politika NTM, co se železničních exponátu týče, je už léta velmi podivná.

>M 474 003: To fakt myslíte vážně? Je to hloupé.

>Mirek.S: Provozní albatros 498.104 je v Bratislavě, občas zavítá i do Čech, naposledy v červnu do Lužné. Když propátráte místní galerii, tak tam pár fotek najdete.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2024 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko