Česká Třebová/Riga — Český výrobce kolejových vozidel, CZ LOKO dokončuje projekt lokomotiv s označením 2M62UM pro lotyškého železničního dopravce Latvijas Dzelzcels. Ten obnášel rekonstrukci zastaralých strojů 2M62U z Luhanské lokomotivky. Jim příbuzné stroje u ČSD nesly označení T 679.1. V Lotyšku, stejně jako v dalších zemích bývalého východního bloku, dodnes tyto lokomotivy jezdí po tratích s rozchodem 1 520 mm, ve dvojčlenném uspořádáním, kdy každá sekce měla jednu kabinu strojvedoucího a pomocníka. Projekt obnášel rekonstrukci strojů, během které byl zachován jen hlavní rám s podvozkem. Lokomotivy mají nový design, který navazuje na lokomotivy řady 753.6 a jsou vybaveny spalovacími motory MTU od firmy Rolls-Royce Power Systems o výkonu 2 200 kW.

Rekonstrukcí bylo mimo jiné výrazně zlepšeno pracovní prostředí strojní čety. Kabina strojvedoucího a pomocníka je vybavena moderními ovládacími prvky, včetně diagnostiky a monitorovacího systému, nechybí ani základní hygienické vybavení. Výroba probíhala v jihlavském závodě CZ LOKO, lotyšské firmy z Rigy a Daugavpilsu pak zajistily pod dohledem pracovníků z CZ LOKO odstrojení starých lokomotiv, úpravu rámů, opravu podvozků a montáž. Montáž prvních sekcí probíhá již od roku 2015, na začátku roku 2016 pak byly sekce oživeny a lokomotiva se podrobila potřebným zkouškám. První dvoudílná lokomotiva by měla být nasazena do plného provozu do konce srpna tohoto roku. Projekt, více než za miliardu korun, by měl být dokončen v roce 2017 dodáním poslední ze čtrnácti dvoudílných lokomotiv.
Zdroj: CZ LOKO


1 2 | Zpráv na stránku: |
http://rss.ldz.lv/en/content/sia-ldz-rito%C5%A1%C4%81-sast%C4%81va-serviss-presented-2m62um-0111-locomotive
(OT) jazykové zámkampí
Vsuvka, jak bylo správně popsáno, s danou větou významově souvisí jen velmi volně, není začleněna do gramatické stavby věty, do níž je vložena. Což ovšem není tento případ. :-)
(Žeby Hercules tahal víc se mi moc nechce věřit, přeci jen ta adhezní tíha je někde jinde...)
Keprt byl rychlejší :-)
1 2 | Zpráv na stránku: |
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
