..: Lokomotivy 2M62UM zahajují v Lotyšsku provoz :..

2M62UM-0111, foto: CZ LOKO Česká Třebová/Riga — Český výrobce kolejových vozidel, CZ LOKO dokončuje projekt lokomotiv s označením 2M62UM pro lotyškého železničního dopravce Latvijas Dzelzcels. Ten obnášel rekonstrukci zastaralých strojů 2M62U z Luhanské lokomotivky. Jim příbuzné stroje u ČSD nesly označení T 679.1. V Lotyšku, stejně jako v dalších zemích bývalého východního bloku, dodnes tyto lokomotivy jezdí po tratích s rozchodem 1 520 mm, ve dvojčlenném uspořádáním, kdy každá sekce měla jednu kabinu strojvedoucího a pomocníka. Projekt obnášel rekonstrukci strojů, během které byl zachován jen hlavní rám s podvozkem. Lokomotivy mají nový design, který navazuje na lokomotivy řady 753.6 a jsou vybaveny spalovacími motory MTU od firmy Rolls-Royce Power Systems o výkonu 2 200 kW.

2M62UM-0111, foto: CZ LOKO

Rekonstrukcí bylo mimo jiné výrazně zlepšeno pracovní prostředí strojní čety. Kabina strojvedoucího a pomocníka je vybavena moderními ovládacími prvky, včetně diagnostiky a monitorovacího systému, nechybí ani základní hygienické vybavení. Výroba probíhala v jihlavském závodě CZ LOKO, lotyšské firmy z Rigy a Daugavpilsu pak zajistily pod dohledem pracovníků z CZ LOKO odstrojení starých lokomotiv, úpravu rámů, opravu podvozků a montáž. Montáž prvních sekcí probíhá již od roku 2015, na začátku roku 2016 pak byly sekce oživeny a lokomotiva se podrobila potřebným zkouškám. První dvoudílná lokomotiva by měla být nasazena do plného provozu do konce srpna tohoto roku. Projekt, více než za miliardu korun, by měl být dokončen v roce 2017 dodáním poslední ze čtrnácti dvoudílných lokomotiv.

Zdroj: CZ LOKO


Vojtěch Beran Poslat mail autorovi | 8.8.2016 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel JB 
09.08.2016 (13:01)  
Ještě upřesnění k zákazníkovi: Latvijas dzelzceļš je zastřešující státní organizace, nikoliv dopravce; lokomotivy podle všeho poputují k LDZ ritošā sastāva serviss, což je její dceřinná společnost hospodařící s vozidly:

http://rss.ldz.lv/en/content/sia-ldz-rito%C5%A1%C4%81-sast%C4%81va-serviss-presented-2m62um-0111-locomotive
registrovaný uživatel wen 
08.08.2016 (17:02)  
Vlad:
(OT) jazykové zámkampí

Vsuvka, jak bylo správně popsáno, s danou větou významově souvisí jen velmi volně, není začleněna do gramatické stavby věty, do níž je vložena. Což ovšem není tento případ. :-)
registrovaný uživatel Keprt 
08.08.2016 (16:23)  
AL: byl míněn ten LG CoCo herkules, který se zdá být (alespoň dle wiki) hmotnostně srovnatelný.
08.08.2016 (16:10)  
Na Káčku jsou fotky "přímo od pramene" (v sekci "Modernizované brejlovce 753.6 a další rekonstrukce", pár stránek zpátky). Tahá to jak čert, 5000 tun žádnej problém.
(Žeby Hercules tahal víc se mi moc nechce věřit, přeci jen ta adhezní tíha je někde jinde...)
editor nebo admin ŽP NIcKON  mail  
08.08.2016 (11:53)  
Děkuji, zase jsem o něco chytřejší :)
08.08.2016 (11:42)  
Rekonstruovány jsou lokomotivy M62U, které mají již z výroby jiné podvozky než původní M62 v podobě, jaké je známe od nás. (Na první pohled se podobají podvozkům z ragulina.)

Keprt byl rychlejší :-)
registrovaný uživatel Keprt 
08.08.2016 (11:38)  
NIcKON: ono to není přestavěné z "klasické" 2M62, ale z verze 2M62U, která má tyto podvozky.
editor nebo admin ŽP NIcKON  mail  
08.08.2016 (11:32)  
S těmi podvozky jste si jistý? Podle fotek má totiž jiné, než původní M62.
08.08.2016 (10:45)  
Nemůžu mluvit za zákazníka, ale pokud má lokomotivy se zachovalým rámem, je levnější, dát je na rekonstrukci. Nezbaví se tedy hned něčeho, co by jinak asi poslal do šrotu. Navíc ušetří velkou část peněz, které by obnášelo schvalování nového vozidla a příslušných zkoušek, které se týkají i nového podvozku a hlavního rámu. V rámci rekonstrukce nejde o nové vozidlo, které je potřeba kompletně odzkoušet a schválit (což samozřejmě něco stojí). Takže po rekonstrukci se podrobí zkouškám jen příslušné nové části a podvozek (resp. celé vozidlo) už např. nemusí na zkoušku proti vykolejení. To jsou asi hlavní prodejní argumenty pro zákazníka při rozhodování nové vs. rekonstruované.
registrovaný uživatel Keprt 
08.08.2016 (9:18)  
Pikehead: nevím, jestli je to stále pravda, ale v době, kdy se o 2M62UM začínalo mluvit - a kdy se konstruoval - neměl CAT patřičně výkonný motor splňující aktuální emisní normu.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko