Vsetín/Luhačovice – Ministerstvo dopravy při přípravě objednávky dálkových vlaků na příští rok zvažuje změnu dopravního konceptu u linek Ex 2 a R 18, které spojují Prahu, Pardubice a Olomouc s Valašskem a Slováckem. Vyplývá to z pracovního materiálu, který zveřejnilo Centrum pro efektivní dopravu (CEDOP). Konečný jízdní řád sice bude ještě ovlivněn řadou dalších činitelů (zejména jeho přesnou konstrukcí se zohledněním regionální a komerční dopravy), avšak základní principy zveřejněného dokumentu by měly být zachovány.
Konkrétní změnou na linkách Ex 2 Praha–Olomouc–Vsetín–Žilina a R 18 Praha–Olomouc–Přerov–Luhačovice je úprava zastávkové politiky. Zatímco dnes ve společném úseku z Prahy do Olomouce zastavuje linka Ex 2 v Kolíně, Pardubicích, České Třebové a Zábřehu na Moravě, linka R 18 obsluhuje navíc ještě Přelouč, Choceň, Ústí nad Orlicí, Mohelnici a Červenku. Nově by linka Ex 2 měla obsluhovat právě stanice mezi Českou Třebovou a Olomoucí, kdežto R 18 si ponechá pouze zastavení z Prahy do České Třebové. Výsledkem je zkrácení cestovní doby u přímého spojení z Prahy do Přerova, a to z dnešních 3:12 na 2:45, pro Luhačovice je časová úspora podobná (dnes 4:42, výhledově 4:18).
Koncepční návrh JŘ linek Ex 2 a R 18
Praha–Olomouc–Valašsko/Slovácko
Valašsko/Slovácko–Olomouc–Praha
Obsahuje pouze vlaky objednávané MD ČR.
Další příležitostí pro luhačovickou linku je plánovaná elektrifikace tratí na Slovácku – ze Starého Města do Luhačovic, Bojkovic a Veselí nad Moravou. Díky ní by odpadla nutnost přepřahu lokomotivy ve Starém Městě u Uherského Hradiště, což by spolu se zvýšením traťové rychlosti přineslo další zrychlení cesty do největších moravských lázní. Otázkou zůstává, zda by takové zkrácení cestovní doby bylo natolik velké, aby došlo i k úspoře v počtu nasazovaných souprav.
U linky Ex 2 sice kvůli zvýšení počtu zastavení dojde ke zpomalení spojení mezi Prahou a Olomoucí asi o 5 minut, avšak rychlé spojení na této trase zůstane zachováno prostřednictvím komerčních produktů Českých drah (linka Ex 1 Praha–Ostrava a Pendolino), RegioJetu a LEO Expressu.
Zdroj: CEDOP, Ministerstvo dopravy
a >o je Františkovy Lázně - Tršnice, Žatec západ - odb. Velichov a Rybník - Lipno
FL - Tršnice se vám zdá zbytečný? No, dneska možná jo, ale když se to někdy v 80. létech drátovalo, tak tam byla celkem slušná nákladní doprava, vč. postrků uhelných vlaků z FL do Vojtanova.
Rybník - Lipno: jednak historické důvody, trať zároveň slouží jako napaječ tratě Budějovice - Dvořiště.
EMOs je definována
Kategorie EMOs ještě existuje? Kde? Naposledy jsem jí viděl na pragotronech na Smícháči. Pragotrony už zmizely v historii a kategorie EMOs taky.
LoWang
že vlak zastavuje tam, kde je to potřeba
No a je tedy potřeba, aby EC vlaky stavěly v Mohelnici a spol?
Jinak dle meho Praha Bechovice - Kolin (vcetne nadrazi) chybi uz mnoho petiletek ctvrta kolej a oddeleni dalkove a mistni prapravy. Ale i o tom jsem uz coby maly chlapecek psal... :-)
Praha - PhaLibeň - Český Brod - Kolín - Kutná Hora
1.) Zrychlení spojení Praha - Č. Brod
- lidi nemusej jezdit osobákama a spěšňáky se nezdržujou v Úvalech, kde není znatelný rozdíl mezi spěšňákem a osobákem, který tam jede každých 10 minut
2.) Rychlé spojení do Kolína
- které narozdíl od EC nechytne na Slovensku 30 minut zpoždění
3.) Spojení do Kutné Hory
- není nutno spoléhat se na rychlíky
VÝSLEDEK
1.) můžeme odebrat vůz u rychlíků Pha - Sázava - Brno
- nevozíme příměsto (Kolín, Kutná Hora)
- vozíme trochu příměsto, čili v Kolíně suburbani vystoupí a Ústečáci nastoupí
- vozíme trochu příměsto, takže i kdyby bylo Ústečáků hodně tak jim v K. Hoře suburbani uvolní místo
2.) můžeme odebrat část vozu z EC, IC, Ex (ne že vůz upilujeme, ale místo 3×Bdmpee pojede Bdmpee+2×Bdpee)
- nevozíme příměsto (Kolín, Kutná Hora)
- vozíme trochu příměsto, čili v Kolíně suburbani vystoupí a Ústečáci nastoupí, ale kapacitně to vyjde nastejno
Stejný problém jsem rozebíral s Ing. Drápalem, který (nechci ho hanit, ale) nepochopil, proč Benešovští suburbani jezdí expresy a rychlíky (přidávání vozu jen do Benešova by zdržovalo a bez něj by bylo narváno) a vymýšlel, jak je "donutit jezdit něčim regionálnějšim", čili jak je vyhnat z vlaků na rozkopanou D1
Ve vlacích EC Praha - München platí také jízdní doklady IDP pouze v případě, že cestující má současně aktivováno časové předplatné jízdné pro všechny tarifní zóny, kterými projíždí. (Rokycany->Plzeň hl.n.)
taky zastavují v Berouně, Hořovicích a Rokycanech, čímž vlastně (v souladu s časy) zastupují Rx, přitom nic z toho nemá význam Kolína (ani Zdice ne, protože do Příbrami jedou přímý rychlíky, což třeba Praha - Ústí - Kolín - Morava možná tak náklad)
jo a EC se dá cestovat i v IDS (Ústí - Děčín), je to i někde v Aktualitách
Nepište hlouposti, když o tom nic nevíte. Jízdenky DÚK (nebo třeba IDS JMK z Brna do Břeclavi) v EC vlacích neplatí a ani nikdy neplatily.
Ale jestli teda kategorie vlaku nejsou pro obyčejné cestující rozhodující, tak pak je lze zrušit, protože odborník se stejně řídí jenom podle čísel vlaků. Pak je teda fakt záhada, kvůli komu se ty kategorie vymyslely. Záhada. Ano, je zde stále ještě možnost, že Wang je mimo...
a Rx je stejně blbost, než nadrychlíky a rychlíky radši rychlíky a podrychlíky
jo a EC se dá cestovat i v IDS (Ústí - Děčín), je to i někde v Aktualitách
Ex,IC,EC: Neplatí IDS a jsou tam pěkný vagony, jde najít zásuvky a občas i wifinu. EC má víc zpoždění.
SC: Neplatí IDS a platí se příplatek a je to superrychlý pinďolíno
R(x): Platí občas IDS a je důležitý na dopravu po kraji. V xkách jezdí i pěkný vagony.
Os,Sp: Platí IDS všude, kde IDS je a staví (skoro)všude
Zbytek je fuk, mimo IDS je stojí stejně a cestovní dobu řekne IDOS.
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.