Praha – Železniční dopravce Arriva vlaky spustí v pondělí 29. února provoz dvou nových linek. Zatímco každý pracovní den vyjede 7 párů zrychlených spojů z Prahy do Benešova, o víkendu motorová jednotka řady 845/945 zavítá na Slovácko a do Trenčínského kraje. V příměstské dopravě již Arriva provozovala linku z Prahy do Kralup nad Vltavou (na podzim 2013), trasa do Benešova je tedy druhou v pořadí. Jízdenky dle tarifu dopravce budou v prodeji přímo ve vlacích a na internetu, spoje nejsou integrovány v systémech PID a SID. Za cestu z Prahy do Benešova cestující zaplatí 50 Kč, ušetřit mohou například s týdenní či měsíční jízdenkou nebo nákupem online. Na trase na Slovensko pak Arriva propojí Prahu a Olomouc s Uherským Brodem, Bojkovicemi a Trenčínem. Vlak se na cestu na východ vydá v sobotu v 8.40 ráno, do cíle dorazí v 13.42. Nedělní zpáteční spoj odjíždí v 14.19, do Prahy přijede v 19.24. Základní jízdné z Prahy do Trenčína stojí 350 Kč, výhodnější cenu pak zaplatí držitelé průkazu ISIC či žákovského průkazu.
Zdroj: Arriva vlaky
Co je podle Vás ideologie? Že Ariva na svý triko provozuje prodělečnou demo linku bo Benešova? Že ukazuje, že na 221 kriticky chybí spěšná vrstva? Že by nedejbože mohla vstoupit do tendru v PID a nabídnout lepší poměr výkon/cena než ČD?
A jestli chcete nadávat na tarif, tak jděte na krajský úřad, ten provozuje megapičovinu zvanou SID, díky němu neexistuje integrace do Benešova, díky němu nemá Benešov ani Čerčany rychlou a integrovanou vrstvu pro spojení do Prahy. Co se děje od Benešova na jih je ještě větší tragédie.
To je ale věcí objednatele, ne dopravců, kteří jezdí na vlastní triko a vzájemně si konkurují.
Proti soukromníkům nenapíši ani slova špatného - ovšem v momentě, kdy dořeší tarifní politiku, spoje (v lukrativních časech se to jezdí, na sedla privátník zvysoka prdí), neřešených věcí je plno, ale opět se (pokolikáté)ukazuje, že vítězí ideologie nad logikou...
Je velmi pozitivní, že Arriva - stejně jako RJ v dálkovce - ukazuje schopnost provozovat osobní dopravu, protože to jasně ukazuje, že jediné, co chybí k transparentnímu přidělování těchto veřejných zakázek, je ve své podstatě kriminální jednání objednatelů.
Obsazenost (vlak v 7:06): Benešov minimum, po cestě to vzrostlo cca. k 20%.
Dvě zaznamenané masařky:
1) V salonu je nainstalovaný elektrický vyvíječ "vůně" (mívají to v hospodách na záchodech) - je to blbý nápad, odporně to smrdí a ne každý je zvědavý na to dýchat během cesty tuhle chemii.
2) Z tady zmiňované nabídky deštníků a džusů jsem si do vlaku přinesl fixní ideu, že umí i vařit kafe, což není pravda. :)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.