Hannover — Se zimní změnou jízdního řádu budou do pravidelného provozu poprvé nasazeny patrové soupravy, které si v počtu 27 kusů objednal dopravce DB Fernverkehr. Premiérovou relací nových pětivozových vlaků bude od poloviny prosince 2015 trasa Norddeich – Emden – Bremen – Hannover – Braunschweig – Leipzig. Od února 2016 pak přibude relace Köln – Hannover – Braunschweig – Dresden, od března i jejich propojení Norddeich – Emden – Köln.
Nové poschoďové vlaky pro dálkovou dopravu byly veřejnosti poprvé představeny na veletrhu InnoTrans v roce 2014. Jedná se o pětivozové vratné soupravy, tvořené řídicím vozem, třemi vozy druhé třídy a jedním vozem první třídy. Soupravy jsou taženy/sunuty elektrickými lokomotivami TRAXX řady 146, jež byly v rámci této zakázky rovněž objednány. Maximální rychlost činí 160 km/h.
Konstrukce vozů i vnitřní design vycházejí do značné míry z patrových vozů pro regionální dopravu, známých např. z okolí Drážďan. Od nich je na první pohled odlišuje nátěr podle barevného schématu IC, uvnitř pak dřevěný dekor některých panelů a mezistěn a také elektronický rezervační systém, integrovaný do podélných zavazadlových polic. V dnešní době již samozřejmostí je klimatizace prostoru pro cestující, klimatizační jednotky jsou tradičně umístěny nad představky. Řídicí vůz je proveden s nízkým vstupem, součástí jeho spodního patra je prostor pro přepravu jízdních kol a tělesně postižených osob včetně přizpůsobeného WC. V horním patře řídicího vozu se nachází „rodinný oddíl“ (Familienabteil), určený - jak název napovídá - pro přepravu rodin s dětmi a oddělený skleněnými zástěnami. Na zadním představku se nachází malý služební oddíl - kabina pro vlakvedoucího. Řídicí vůz pojme celkem 59 sedících cestujících, tři z toho na sklopných sedadlech.
Vložené vozy druhé třídy mají vstupní dveře umístěné nad podvozky, uspořádání sedadel v obou patrech je 2+2; součástí interiéru jsou rovněž police pro přepravu rozměrnějších zavazadel. Každý z nich nabízí celkem 113 míst k sezení. Na obou představcích se nacházejí rovněž buňky WC. Vůz první třídy pro 70 cestujících se odlišuje uspořádáním sedadel 2+1, ta jsou o poznání širší a mají koženkový potah, do oddílů jsou k policím na zavazadla navíc doplněny šatny.
Vozy jsou vyráběny v závodě Bombardier Transportation Görlitz, již léta známém výrobou patrových vozů. Výroba podvozků byla svěřena závodu Siegen.
Zdroje: Rotenburger Rundschau, poznatky autora
1 2 | Zpráv na stránku: |
A vlastně se tím, že to je dvojpatrový vůz, prostor na případné posilování soupravy. Je přeci jen něco jiného, když posiluji jednopatrovými vozy než dvoupatry...
Na strane 12 zacina clanek, ktery osvetluje pozadi z hlediska DB. Dodal bych, ze clanek je starsi a nezohlednuje tak mahutny nastup dalkove autobusove dopravy - tim je tlak na porizeni levnejsich vozidel jeste silnejsi.
DB spustilo internetovou stránku, věnovanou těmto novým soupravám.
http://www.bahn.de/p/view/service/zug/fahrzeuge/ic_2.shtml
K dispozici je rovněž možnost si celou soupravu virtuálně projít. Adresa je
http://1689228297.rsc.cdn77.org/mdstest/360/rundgangIC2/tour.html
Začíná se na stanovišti strojvedoucího v řídícím voze a postupně lze projít celý vlak až do vozu první třídy, který je řazen za lokomotivou.
Švýcarská patra IC2000 jsou průchozí pouze nahoře, jak již psal Komín. V nejnovějších jednotkách Twindexx Express pro SBB bude minibarem obsluhováno i dolní patro, je-li určeno pro přepravu imobilních cestujících (tzn. v čelních vozech). Za tímto účelem je ve voze zřízen malý nákladní výtah.
Antony: a co Bdmpee?
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.