Gloggnitz (aktualizováno 2. 12. 19:00) – Vážná železniční nehoda se stala v úterý 1. prosince ráno v Rakousku na jižní dráze, trati mezi Vídní a Grazem / Villachem. K mimořádné události došlo podle informací rakouských drah ÖBB v tunelu mezi stanicemi Breitenstein a Semmering. Podle předběžných zjištění došlo nejprve k závadě na nákladním vlaku, který jel ve směru od stanice Gloggnitz stoupáním na Semmering. Některé zdroje hovoří o roztržení tohoto vlaku, přičemž obě části soupravy se však měly ihned zastavit v důsledku přerušení průběžného vzduchového potrubí. Za tímto prvním spojem následně zastavil další nákladní vlak. Pro ten byla ze stanice Gloggnitz vyslána lokomotiva, která jej měla stáhnout zpět do stanice. V průběhu jízdy pomocné lokomotivy směrem ke stojícímu vlaku se však tento vlak, tvořený kontejnerovými vozy, z doposud nezjištěných příčin dal do pohybu a v tunelu se srazil s právě přijíždějící lokomotivou. V důsledku nehody došlo k lehkému zranění strojvůdce lokomotivy, vykolejení několika drážních vozidel a výraznému poškození železniční infrastruktury. Zatímco prvotní odhady hovořily o obnovení provozu v řádu několika málo dnů, nynější zprávy mluví o zastavení provozu minimálně na další tři týdny.
Tato mimořádná událost se mimo jiné dotkla také linky Praha–Vídeň–Graz, na které jezdí ve dvouhodinovém taktu vlaky railjet. Ty byly v průběhu úterý operativně ukončovány v různých nácestných stanicích v Rakousku, přičemž po stabilizaci provozu nyní dochází k obratům souprav přijíždějícím z Čech ve stanici Gloggnitz, kde je přestup na náhradní autobusovou dopravu. Ta dopraví cestující do Mürzzuschlagu, kde je opět přestup na vlak ve směru Graz. Regionální vlaky jsou pak nahrazeny autobusy v úseku Payerbach-Reichenau – Semmering.
Pozitivní zprávou je, že vzhledem ke vhodné silniční komunikaci nedochází za místem mimořádnosti prakticky k žádným výraznějším zpožděním. Cestující na českém území mohou tak pocítit pouze změny v řazení souprav, kdy jsou některé vlaky vedeny českou jednotkou railjet místo té rakouské a naopak. Například v úterý 1. prosince se tak ČD railjet podíval do Vídně na spoji rj 373, naopak červenočerná souprava přijela místo té modré na vlaku rj 372. Jedna jednotka ČD railjet zůstala uvězněna v úseku Mürzzuschlag – Graz, je proto na místě očekávat, že odchylky v nasazení českých i rakouských railjetů lze z tohoto důvodu i z důvodu jiných oběhů souprav očekávat i v následujících dnech.
Odkaz na další fotografie: Bahnforum.info
Zdroje: ÖBB, railpage.net, Der Standard, ORF


Rezervační systém ČD podle všeho je upraven, na RJ 77 je česká sv. Jak dlouho, netuším.
Rakouské řešení, kdy jsme zřejmě kvůli odklonu mrzli v soupravě 2 hodiny bez mašiny, mne naopak moc nenadchlo. :(
Byl jsem v informační kanceláři na vídeňském Hbf ve středu večer, tedy cca 29 hodin po vzniku mimořádnosti. Vyvěšené tam nemají nic a nějaká cestující tam "hlasitě diskutovala" s drážním úředníkem, že hlášení je velmi nekonkrétní a nějaké slovo omluvy už vůbec neobsahuje.
Ale jak jsem psal v jiné diskusi, při příjezdu do Vídně v úterý v 17 hod. (tedy 8 hodin po MU) mne překvapilo, že do railjetu "směr Graz" (tak zněla destinace na pragotronu na nástupišti) nastupuje tak málo cestujících.
K tomu bych dodal, že informace o mimořádnostech a rady "co dělat" jsou absolutně nejslabším článkem informačního systému u všech dopravců, bez ohledu na druh dopravy a stát
Jo, pozitivní věc je, že všechen šrot již z tunelu vytahali, takže by se do nového GVD snad mohlo trať povést zprůjezdnit. Škody jsou ale nějakých 5 mil. € a půjde to nejspíš za Rail Cargo Austria, jejíž byli oba dotčení fírové (spáč i spěchač).
Tak to vadí především v pravidelném provozu... Nyní je to už ustáleno, že vše krom 72/79 je českými, po návratu 003 bude vše v českých...
- už se objevil obrázek loko ze strany nárazu, není to taková bída: https://goo.gl/6v7Jym
- na fóru se vynořila konspirační teorie, že fíra v druhám vlaku usnul a protože si pamatoval, že pro něj má přijet loko a stáhnout jej dolů, tak jakmile prý ucítil škubnutí, povolil brzdy a nechal vlak jet očekávaným směrem... Ověřené info nejsou ještě žádné.
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP,
- editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
