..: Na Semmeringu v Rakousku došlo k nehodě, provoz je přerušen :..

Srážka v tunelu na Semmeringu, foto: Österreichische Bundesbahnen - ÖBBGloggnitz (aktualizováno 2. 12. 19:00) – Vážná železniční nehoda se stala v úterý 1. prosince ráno v Rakousku na jižní dráze, trati mezi Vídní a Grazem / Villachem. K mimořádné události došlo podle informací rakouských drah ÖBB v tunelu mezi stanicemi Breitenstein a Semmering. Podle předběžných zjištění došlo nejprve k závadě na nákladním vlaku, který jel ve směru od stanice Gloggnitz stoupáním na Semmering. Některé zdroje hovoří o roztržení tohoto vlaku, přičemž obě části soupravy se však měly ihned zastavit v důsledku přerušení průběžného vzduchového potrubí. Za tímto prvním spojem následně zastavil další nákladní vlak. Pro ten byla ze stanice Gloggnitz vyslána lokomotiva, která jej měla stáhnout zpět do stanice. V průběhu jízdy pomocné lokomotivy směrem ke stojícímu vlaku se však tento vlak, tvořený kontejnerovými vozy, z doposud nezjištěných příčin dal do pohybu a v tunelu se srazil s právě přijíždějící lokomotivou. V důsledku nehody došlo k lehkému zranění strojvůdce lokomotivy, vykolejení několika drážních vozidel a výraznému poškození železniční infrastruktury. Zatímco prvotní odhady hovořily o obnovení provozu v řádu několika málo dnů, nynější zprávy mluví o zastavení provozu minimálně na další tři týdny.

ČD railjet, který právě přijel na vlaku rj 75, mimořádně ukončený ve stanici Gloggnitz, foto: Michal Jaroš - ŽelPageTato mimořádná událost se mimo jiné dotkla také linky Praha–Vídeň–Graz, na které jezdí ve dvouhodinovém taktu vlaky railjet. Ty byly v průběhu úterý operativně ukončovány v různých nácestných stanicích v Rakousku, přičemž po stabilizaci provozu nyní dochází k obratům souprav přijíždějícím z Čech ve stanici Gloggnitz, kde je přestup na náhradní autobusovou dopravu. Ta dopraví cestující do Mürzzuschlagu, kde je opět přestup na vlak ve směru Graz. Regionální vlaky jsou pak nahrazeny autobusy v úseku Payerbach-Reichenau – Semmering.

Pozitivní zprávou je, že vzhledem ke vhodné silniční komunikaci nedochází za místem mimořádnosti prakticky k žádným výraznějším zpožděním. Cestující na českém území mohou tak pocítit pouze změny v řazení souprav, kdy jsou některé vlaky vedeny českou jednotkou railjet místo té rakouské a naopak. Například v úterý 1. prosince se tak ČD railjet podíval do Vídně na spoji rj 373, naopak červenočerná souprava přijela místo té modré na vlaku rj 372. Jedna jednotka ČD railjet zůstala uvězněna v úseku Mürzzuschlag – Graz, je proto na místě očekávat, že odchylky v nasazení českých i rakouských railjetů lze z tohoto důvodu i z důvodu jiných oběhů souprav očekávat i v následujících dnech.

Odkaz na další fotografie: Bahnforum.info

Zdroje: ÖBB, railpage.net, Der Standard, ORF


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 2.12.2015 (0:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Nehody a mimořádnosti

More from Rakousko


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
17.12.2015 (13:58)  
Klasika, já jsem myslel, já jsem nevěděl. Bylo to prý takhle: U první soupravy vlaku bylo podezření na roztržení vlaku protože fírovi utekl luft z potrubí. Rakušáci musí hned volat vozmistra, i na trať. Ten zjistil, že došlo skutečně k roztržení vlaku a rozhodl, že jedna část bude odtažena do st. Semmering a druhá z5 do Breintensteinu. Mezi tím už zastavil za tímto vlakem druhý vlak. Bylo rozhodnuto, že tento vlak bude stažen pomocnou loko z5 do stanice Gloggnitz odkud vyjela pomocná loko. A teď jsem u jádra pudla. Fíra tohoto vlaku údajně ucítil nějaké drcnutí a mylně se domníval, že už na něj najela ta pomocná lokomotiva a dal brzdič do závěru. Nutno dodat, že měl poruchu radiostanice a mobilem si to neověřil. No a po několika minutách se dal vlak ze spádu samovolně do pohybu. Fíra nereagoval, protože myslel, že už tahá pomocná lokomotiva, jenže ta byla ještě cca 2km od tohoto vlaku. No a v tunelu to udělalo bum.
Registered user Zel.am  mail  
05.12.2015 (7:58)  
Moc se me nezdá verze ze fíra po probuzení povolil brzdu.... Tam je třeba dát brzdič do závěru a domluvit se s novou vlakovou mašinou, udělat aspoň jednoduchou zkoušku brzdy atd. Nechme to na vyšetřovatelech.
04.12.2015 (10:59)  
Matouš:
Rezervační systém ČD podle všeho je upraven, na RJ 77 je česká sv. Jak dlouho, netuším.
Rakouské řešení, kdy jsme zřejmě kvůli odklonu mrzli v soupravě 2 hodiny bez mašiny, mne naopak moc nenadchlo. :(
Registered user arj 
04.12.2015 (9:57)  
tak já bych vinu neházel jen na ČD, na rakouském fóru pro změnu plivou na ÖBB, které od začátku poskytuje pouze povrchní a ještě nepřesné informace

Byl jsem v informační kanceláři na vídeňském Hbf ve středu večer, tedy cca 29 hodin po vzniku mimořádnosti. Vyvěšené tam nemají nic a nějaká cestující tam "hlasitě diskutovala" s drážním úředníkem, že hlášení je velmi nekonkrétní a nějaké slovo omluvy už vůbec neobsahuje.
Ale jak jsem psal v jiné diskusi, při příjezdu do Vídně v úterý v 17 hod. (tedy 8 hodin po MU) mne překvapilo, že do railjetu "směr Graz" (tak zněla destinace na pragotronu na nástupišti) nastupuje tak málo cestujících.

K tomu bych dodal, že informace o mimořádnostech a rady "co dělat" jsou absolutně nejslabším článkem informačního systému u všech dopravců, bez ohledu na druh dopravy a stát
Correspondent or Member of ŽelPage Zlámalík  mail  
03.12.2015 (21:57)  
miropiro: tak já bych vinu neházel jen na ČD, na rakouském fóru pro změnu plivou na ÖBB, které od začátku poskytuje pouze povrchní a ještě nepřesné informace. V TV jejich mluvka mluvil o tom, že už všechno řekli, busy jezdí jen s minutovými zpožděními oproti vlaku a že práce pokračují.

Jo, pozitivní věc je, že všechen šrot již z tunelu vytahali, takže by se do nového GVD snad mohlo trať povést zprůjezdnit. Škody jsou ale nějakých 5 mil. € a půjde to nejspíš za Rail Cargo Austria, jejíž byli oba dotčení fírové (spáč i spěchač).
03.12.2015 (20:59)  
Zajímavé ovšem je, že o této mimořádnosti a změnách oběhů a nutných přestupech se ovšem člověk na webu Českých drah nic nedočte - tedy mám na mysli dopad na řazení vlaků :-)
03.12.2015 (14:03)  
Matouš:
Tak to vadí především v pravidelném provozu... Nyní je to už ustáleno, že vše krom 72/79 je českými, po návratu 003 bude vše v českých...
Correspondent or Member of ŽelPage Zlámalík  mail  
03.12.2015 (9:15)  
Tak nějaké novinky z tunelu:
- už se objevil obrázek loko ze strany nárazu, není to taková bída: https://goo.gl/6v7Jym
- na fóru se vynořila konspirační teorie, že fíra v druhám vlaku usnul a protože si pamatoval, že pro něj má přijet loko a stáhnout jej dolů, tak jakmile prý ucítil škubnutí, povolil brzdy a nechal vlak jet očekávaným směrem... Ověřené info nejsou ještě žádné.
Editor or ŽelPage Administrator Radek Papež  mail  
03.12.2015 (8:42)  
Matouš Vinš: A co teprve ceny v jídeláku. Platí Happy hour v těch spojích, které zajišťuje ČD railjet de iure nebo de facto?
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko