Bratislava — Gigantické dodávky lůžkových vozů pro ruské železnice, o kterých jsme již psali, umožnily odstavit z provozu zhruba osmdesát starších lůžkových vozů řady WLABmee, dodávaných z východoněmecké vagonky DWA Görlitz v polovině 90. let. O vozy projevil zájem slovenský dopravce Wagon Service Travel, zabývající se pronájmem ubytovacích vozů a provozováním různých výletních vlaků. V průběhu roku 2015 bylo zakoupeno třicet lůžkových vozů, které se od čtveřice doposud provozovaných vozů odlišují modernizací interiéru, a vozy byly v ŽOS Vrútky podrobeny další modernizaci, jejíž součástí bylo přelakování do nového nátěru Wagon Service Travel.
Omlazovací kůrou prošel také interiér, kde byly použity například různě barevné obklady stěn. Vozy, které již omlazovací kůrou a přelakováním do barevného provedení WSBA prošly, jsou v současné době nasazovány na vlaku EN 444/445 Slovakia a od nového grafikonu se vyskytnou také na druhém páru nočních vlaků spojujících Prahu s východním Slovenskem, rychlíku Bohemia z Prahy do Humenného. Větší změny lze čekat na Slovensku, kde by tyto moderní vozy označované jako WLABmee/200/NG (NG = nová generace) nahradí zastaralé vozy řady WLAB na řadě vnitrostátních výkonů, tedy na všech relacích Bratislava - Košice/Humenné/Prešov. Za zmínku na závěr stojí, že v průběhu nákupu v 90. letech nebyly tyto vozy odebrány všechny, část vozů přešla k běloruským a ukrajinským železnicím a deset vozů připadlo roku 1997 tehdejším Železnicím Slovenské republiky, kde pod hlavičkou ZSSK dosud spojují Košice a Poprad-Tatry s Prahou. Další čtyři vozy, které byly vyrobeny pro litevské železnice, připadly v roce 2007 již zmíněné společosti WSBA, avšak oproti třicítce nových vozů neprošly modernizací interiéru.
Zdroj: Wagon Service Travel
Ovšem vzhledem k výsledku máte vlastně pravdu a proti letadlu to nemá šanci.
Mno a taky je důležité vědět, jestli lidi vozí lyže s sebou nebo si je zapůjčí až na hotelu či pod svahem. Je to 500 km tam a 500 km zpátky? S parkovným apod. se za otočku pod 2.000 nedostanete ikdyž si řeknete, že auto prostě je a jeho opotřebení rozpočítáte na jiné cesty. Při reálnějších celkových nákladech 6 kč/km jsme na ceně okolo 5-6000 za dopravu od dveří ke dveřím. A cca 5,5-7,5 hodiny za volantem podle počasí.
OPTUS - tablet s pohádkami jednak není stejná kategorie jako BMW X5, a hlavně není zdaleka všemocný, zabaví dítě tak na dvě hodiny (vlastní zkušenost, a to je moje dítě HODNĚ zvyklé cestovat, autem i vlakem).
A ano, autovlak se samozřejmě nabízí, ale když to vezmu za sebe, tak během pobytu veškerou dopravu řeší místní skibusy od hotelu, tak k čemu auto? To už radši 10eur za nějaký mikrobus od vlaku k hotelu...
Ano, Lidi jedou na lyže a ne na nádraží, proto se bavíme o autovlaku... Aby z toho nádraží mohli dále do středisek ve vší pohodě...
Hornisse: Má-li být atraktivní lůžkový vlak, musí cena odpovídat realitě. Pokud jsem schopen do Itálie letět doslova za tisícovku, kór když je to služebně a cena se až tolik neřeší, proč bych se trmácel lůžkem a ještě k tomu asi dráž?
Konečně, přiznejme si, že železnice při přepravě lidí na větší vzdálenosti už dávno nehraje první housle, ale až tak třetí... Z toho pak plyne, nač má slovenský národní dopravce flotilu lůžkových vozů, když IC vlak projede celým Slovenskem za pár hodin...
Kdo chce, jezdí vlakem už nyní. Ti ostatní hledají výmluvy "kdyby"
Mimochodem, bylo pak zajímavé sledovat ostatní cestující, protože jsem získal ten dojem, že snad jedou jen čeští režijkáři na fipky a ještě si hlasitě stěžují, jaká je těch pár stovek za lehátko zlodějina.
M - ano, lyžařská střediska samozřejmě nejsou bodová záležitost, takže by musely navazovat nějaké místní shuttly k hotelům, nebo tak něco, což jsou pochopitelně další náklady...
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.