..: Havarované pendolino lze opravit :..

Poškození čelního vozu jednotky 680.003, foto: Hitrádio ORION Praha — První krok k úspěšnému obnovení původního počtu elektrických jednotek pendolino byl učiněn. Podle sdělení vrchního přednosty DKV Praha Miroslava Kupce došla expertní komise, složená mj. ze zástupců Českých drah, pojišťovny a výrobce vlaku, společnosti Alstom, k závěru, že jednotka 680.003 je opravitelná. Poškození, ke kterému došlo při tragické nehodě u Studénky minulý týden totiž není tak rozsáhlé, jak se někteří odborníci obávali. Potvrzen byl rovněž předběžný odhad škody na vlaku ve výši 150 milionů korun.

Další závěr komise zní, že souprava byla před nehodou v naprostém pořádku a nepodílela se na vzniku mimořádné události. Při střetu s kamionem, po němž pronikly palety s hliníkovými plechy do interiéru prvního vozu a způsobily kromě smrti tří lidí také rozsáhlé škody, totiž kupodivu nebyl poškozen podvozek. Výrazně to napomohlo nejen relativně snadnému odtažení soupravy do pražského depa, ale i budoucí opravitelnosti - rozsah celků, které bude nutné vyměnit, tak bude podstatně menší. Přesto není jisté, zda se České dráhy pro opravu nakonec rozhodnou. Bude se čekat na kalkulaci ceny opravy od společnosti Alstom. Prioritou Českých drah je mít sedmou jednotku co nejdříve opět v provozu, proto zvažují i další alternativy v případě, že bude cena za opravu příliš vysoká. Možností je například nákup podobné soupravy typu ETR 460/470 ze zemí, kde je dosud v provozu.

Zdroj: Idnes.cz


NIcKON Poslat mail autorovi | 30.7.2015 (14:15)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Vozidla Nehody a mimořádnosti

Ďalšie z regiónu ČR Praha Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
30.07.2015 (15:07)  
Je dobře že to půjde opravit, jsem zvědav jak to nakonec dopadne.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2024 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko