Praha — První krok k úspěšnému obnovení původního počtu elektrických jednotek pendolino byl učiněn. Podle sdělení vrchního přednosty DKV Praha Miroslava Kupce došla expertní komise, složená mj. ze zástupců Českých drah, pojišťovny a výrobce vlaku, společnosti Alstom, k závěru, že jednotka 680.003 je opravitelná. Poškození, ke kterému došlo při tragické nehodě u Studénky minulý týden totiž není tak rozsáhlé, jak se někteří odborníci obávali. Potvrzen byl rovněž předběžný odhad škody na vlaku ve výši 150 milionů korun.
Další závěr komise zní, že souprava byla před nehodou v naprostém pořádku a nepodílela se na vzniku mimořádné události. Při střetu s kamionem, po němž pronikly palety s hliníkovými plechy do interiéru prvního vozu a způsobily kromě smrti tří lidí také rozsáhlé škody, totiž kupodivu nebyl poškozen podvozek. Výrazně to napomohlo nejen relativně snadnému odtažení soupravy do pražského depa, ale i budoucí opravitelnosti - rozsah celků, které bude nutné vyměnit, tak bude podstatně menší. Přesto není jisté, zda se České dráhy pro opravu nakonec rozhodnou. Bude se čekat na kalkulaci ceny opravy od společnosti Alstom. Prioritou Českých drah je mít sedmou jednotku co nejdříve opět v provozu, proto zvažují i další alternativy v případě, že bude cena za opravu příliš vysoká. Možností je například nákup podobné soupravy typu ETR 460/470 ze zemí, kde je dosud v provozu.
Zdroj: Idnes.cz
Jen tak fantazíruju: Nevyšlo by třeba levněji postavit řidičák z nějaké série, která je aktuálně ve výrobě (=levnější, než zastaralý model) a jen ho víceméně decentně upravit pro spojení se starým pinďou? To by přece nemělo být moc složité. Pokud by ta skříň nebyla o půl metru vyšší, tak rozdíly v designu skryjí polepy.
Každopádně si myslím, že jakékoliv zprovoznění uzeměného pinďi je jediné logické řešení. Přece těch náhradních dílů nepotřebujou tolik, aby si mohli dovolit odstavit prakticky celou jednotku. Na druhém vozu je podle videí jen nějaké víceméně drobné poškození kolem představku. To je jistě opravitelné. Kdyby se čeští borci snažili, připojili by k tomu i sysla.
zakázáno není, ale otázka je, jak to bude šikovné mít jednu "bezprizorní" jednotku, aby jezdila na jiných ramenech, jestli pak nebude výhodnější koupit nějakou klasiku nebo ono jiné pendolino
Ono je zakázáno případné další railjety ČD nasazovat na jiné rameno než to vídeňské?
Kupovat další RJ je vcelku nelogické, když OBB ty české zahrnuly do svého konceptu, takže další jednotka by znamenala jen to, že OBB budou mít další záložní...
A ETR470 jestli něco, je notně víc opotřebený a v horším stavu, než jsou naše CDT680. Žádná výhra.
Švýcar je má a proklíná je až do horoucích pekel vysoké pece. Jsou levnější, když nejezdí. Leda že by ... Švýcaři místo nich vzali do muzea nějakou Bobinu na výměnu?
Ale vážněji: V hromadě špatných správ jedna dobrá.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.