Velvěty — Tragická nehoda dvou nákladních vlaků v mezistaničním úseku Řehlovice - Úpořiny zastavila dnes v ranních hodinách provoz na vytížené, zejména nákladní trati 131. Jednalo se o vlak dopravce Unipetrol s kotlovými vozy v čele s loko 741.5, který najel do konce vlaku SD s prázdnými vozy Falls (tzv. wapky, uhláky). "V důsledku srážky vykolejily čtyři vozy a byl usmrcen strojvedoucí. Dle prvotních informací z místa mimořádné události projel jeden z nákladních vlaků návěstidlo zakazující jízdu ve stanici Řehlovice a následně narazil do před vjezdem do stanice Úpořiny stojícího nákladního vlaku. Během nedovolené jízdy z Řehlovic do Úpořin byl použit generální stop, nicméně vlak se zastavit nepodařilo", uvedla v krátké zprávě Drážní inspekce. Provoz na trati je přerušen, České dráhy v úseku Řehlovice - Úpořiny zavedly za vlaky na trati náhradní autobusovou dopravu, přičemž zastávka Velvěty z důvodu uzavírky komunikace není obsluhována, autobusy náhradní dopravy zastavují na 2 km vzdálené autobusové zastávce. Obnovení alespoň omezeného provozu po jedné traťové koleji je předběžně uvažováno za 24 hodin.
"Celkově byla škoda prozatím odhadnuta na 25 000 000 Kč, přičemž škoda na trati byla prozatím odhadnuta na 1 milión, na předním nákladním vlaku 4 milióny a na vlaku, který narazil do stojícího vlaku 20 miliónů," doplnil Martin Drápal, mluvčí Drážní inspekce. Podle Josefa Hendrycha, náměstka generálního ředitele SŽDC pro řízení provozu, výpravčí použil generální stop hned třikrát, pokusil se také strojvedoucímu volat na mobilní telefon, avšak neúspěšně.
Zdroj: Drážní inspekce, fotografie z místa - idnes.cz
Naopak. Právě zaúčinkování GS způsobilo zastavení prvního vlaku, do něhož pak ten nezastavitelný najel. Zastavení u vjezdu tedy nebylo nejspíš vlivem jeho nepostavení, tedy mu ani neměl jak umožnit "uject" (což by situaci možná akorát přesunulo o kus dál, pokud by teda neposlal nereagující vlak např. někam do šturcu).
Což platí bez výjimky pro každé jiné zařízení, takže v podstatě žádné zabezpečení nemůže nikdy existovat a je zbytečné se tím zabývat, no. Tak tedy děkujeme za přínosný komentář do diskuse... :-P
Proč výpravčí nezavolal dopravci, hele projel ti vlak na červenou a jede do dalšího stojícího opodál?
Možná by to číslo do minuty bylo, ne?
Jsem rád, že žiju na železnici v roce 15 ... ehm systémově 1915 ...
Znovu opakuji.
V uvedeném úseku GSM-R není !!!
Nechtěl bych být v kúži výpravčího, který ač zřejmě udělal co mohl tak ve finále jen se svázanýma rucema čekal na skázu... Netuším, jestli měl povědomí o situaci, jestli věděl, že vlak s WAPkama stojí na vjezdu následující stanice, těžko říct, jestli měl možnost a čas ten první vlak informovat...
Nicméně pokud přijmeme fakt, že bohužel již mrtvý fíra měl zásadní zdravotní problém a nevnímal okolí, tak kdo za něj mačkal živák? Představa, že by si nevšiml červený a přesto v polospánku mačkal živák se mi nezdá...
Říká se, že bezpečnost v letectví i na železnici je lemována pomníky padlých. Tak doufám, že tahle nehoda pomůže vylepšit zabezpečovače. I ten hloupej živák. Stačilo by různě kombinovat dlouhej a krátkej tón, případně mít ty tlačítka v mašině dvě/tři. Dokážu si představit, že v polospánku si zafixuju pípne-zmáčknu, ale i když se mi takový situace stávaj v autě, kdy mám domů kilometr a fakt nechci zastavovat na odpočinek, tak i v takovým stavu vnímám červenou a zelenou.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.