..: Srážka nákladních vlaků na Ústecku :..

Srážka nákladních vlaků na Ústecku, foto: Drážní inspekceVelvěty — Tragická nehoda dvou nákladních vlaků v mezistaničním úseku Řehlovice - Úpořiny zastavila dnes v ranních hodinách provoz na vytížené, zejména nákladní trati 131. Jednalo se o vlak dopravce Unipetrol s kotlovými vozy v čele s loko 741.5, který najel do konce vlaku SD s prázdnými vozy Falls (tzv. wapky, uhláky). "V důsledku srážky vykolejily čtyři vozy a byl usmrcen strojvedoucí. Dle prvotních informací z místa mimořádné události projel jeden z nákladních vlaků návěstidlo zakazující jízdu ve stanici Řehlovice a následně narazil do před vjezdem do stanice Úpořiny stojícího nákladního vlaku. Během nedovolené jízdy z Řehlovic do Úpořin byl použit generální stop, nicméně vlak se zastavit nepodařilo", uvedla v krátké zprávě Drážní inspekce. Provoz na trati je přerušen, České dráhy v úseku Řehlovice - Úpořiny zavedly za vlaky na trati náhradní autobusovou dopravu, přičemž zastávka Velvěty z důvodu uzavírky komunikace není obsluhována, autobusy náhradní dopravy zastavují na 2 km vzdálené autobusové zastávce. Obnovení alespoň omezeného provozu po jedné traťové koleji je předběžně uvažováno za 24 hodin.

"Celkově byla škoda prozatím odhadnuta na 25 000 000 Kč, přičemž škoda na trati byla prozatím odhadnuta na 1 milión, na předním nákladním vlaku 4 milióny a na vlaku, který narazil do stojícího vlaku 20 miliónů," doplnil Martin Drápal, mluvčí Drážní inspekce. Podle Josefa Hendrycha, náměstka generálního ředitele SŽDC pro řízení provozu, výpravčí použil generální stop hned třikrát, pokusil se také strojvedoucímu volat na mobilní telefon, avšak neúspěšně.

Zdroj: Drážní inspekce, fotografie z místa - idnes.cz


Vítek_V | 30.10.2015 (9:47)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Ústecký


  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   
31.10.2015 (19:29)  
Pane Průšo. Pracuji jako výpravčí ve stanici s frekvencí 400-450 vlaků za denní směnu. Přechod z tlačítkové ústředny na TouchCall znamená ve výsledku zpomalení práce. Příchozí hovor na staré ústředně- zvedlo se sluchátko a ihned bylo možné hovořit. S TouchCall dnes- příchozí hovor- potvrdit volajícího-prijmout hovor zeleným tlačítkem Potvrdit-zvednout sluchátko-pockat 2-3sec než se hovor spojí, pak je teprve možné začít mluvit.Ve stanicích kde je několik desítek vlaků za směnu je to v pohodě, ale u naa kde je okolo 40 hovorů za hodinu je to zpomalení díky TouchCall znát.
Co se týká srovnání GSM-R a TRS ohledně zabránění nehody. Je jasné že na TRS -dvě červená tlačítka nebo GSM-R- sestavit v hlavě 9 čísel, stisknout ve správném pořadí 12 tlačítek. Jestli to někdo zvládne jen o 3-4 sec pomaleji než na TRS tak smekám.
registrovaný uživatel JOHNZ 
31.10.2015 (19:01)  
Lol Phirae: A zas. Kde vidíte, že píšem, že to nemôžeme chcieť po zabezpečovacom zariadení? Nemôžeme to chcieť po červenom svetle. To fakt nie. Ja s Vami súhlasím, že by tam lepšie zabzar pomohlo, len kde naň vziať (a nekradnúť)

Ale áno, ajznbón má svoje špecifiká. Nikde inde sa prakticky každá nehoda zavinená zlyhaním ľudského faktora nepovažuje za systémové zlyhanie a nedožaduje sa jeho systémového riešenia technickými prostriedkami, bez ohľadu na ich nákladnosť. Viď nehoda na Tenerife a "rozvoj" systémov A-SMGCS. Nasmerujte ma na existujúcu implementáciu L3 alebo L4. A to pri tej jedinej nehode možno zahynulo viac ľudí, než pri všetkých nehodách spôsobených prejdením stoj na území tejto republiky dohromady, vrátane Stéblovej.
31.10.2015 (18:21)  
Ako by podľa Vás malo červené svetlo zastaviť vlak? To má urobiť fíra.

Ach so. Tak tady je vidím veškerá debata marná. Když fíra nezastaví, no tak to se holt nedá nic dělat, no to je jasná věc, přece, to pochopí i blbec, že něco tak sofistikovaného přece nemůžem po zabezpečovacím zařízení chtít, tak holt vlak pojede než narazí, no. My ajzbóni máme špecifiká.
registrovaný uživatel JOHNZ 
31.10.2015 (17:55)  
Lol Phirae: Vy do tej politiky fakt patríte, prvá vec ktorú robíte je podsúvanie, odvádzanie diskusie a straw-man argumenty. Ale to som si všimol, že je teraz moderné.

Ako by podľa Vás malo červené svetlo zastaviť vlak? Tým že sa zmení na laser a privarí ho ku koľajnici? To má urobiť fíra. A potom je tu živák, aby sa čo najlepšie dalo určiť, že je ten fíra aspoň akotak pri zmysloch. A keď je najhoršie dá sa pokúsiť o G-Stop (ktorý nemusí zabrať). To je na tej trati zatiaľ všetko. Že je to málo, o tom sa s Vami nikto neháda (ak ste si neráčil všimnúť). Len čo s tým?

Nikto netvrdí, že hlavný systém ŘLP je nejaká hračka*. Ale stojí toľko ako namontovanie ETCS na trať Děčín - Břeclav. Čo ostatné trate? Na tú železnicu proste na rozdiel od lietadiel potrebujete x-násobne viac hardvéru (ale stále príliš málo na to, aby sa to dalo sekať za stokoruny v Číne) a to sa na tej cene proste prejaví. Zožeňte čísla, koľko stáli bezpečnostné opatrenia na lietadlách za posledných 10 rokov. Ja by som sa stavil, že za to nekúpime ani mobilky ETCS pre vozidlá jazdiace na koridoroch.

ad. PS.: Nesekol ste sa náhodou? Prvý úsek koridoru bol snáď Úvaly (mimo) - Poříčany a dnes sa stavia Běchovice - Úvaly (vrátane). Alebo nie?

* o tom, že má svoju vlastnú variantu nenaladenia stuhy - zlé nastavenie odpovedača, pomlčíme.
31.10.2015 (16:52)  
@JOHNZ: Aha, tak vy tam vidíte jednu. Červená funguje zjevně jako doporučení, že by možná byla dobré zastavit, živák zvládne ve spánku mačkat i cvičený šimpanz, GS nefunguje, mobil nefunguje, protože špatné číslo. Ale samozřejmě jinak všechno funguje na výbornou, vždyť to vlastně žádné zabezpečení není, tak v podstatě nic neselhalo, prostě obyčejná smůla, jedeme dál.

A jistě, takový Airbus nebo Boeing, to je ve srovnání s šukafonem hračka pro děti, to se zabezpečí za pár korun. Vo letištích ani nemluvě, tam vlastně stačí posekat trávník. No a nějaké to řízení letového provozu, dyť tam ty pitomci furt akorát chrchlaj do vysílačky a maj tam nějakou jednu blbou vobrazovku s číslíčkama, ani takovej pěknej pultík v podobě barevně blikajícího kolejiště si neuměj pořídit. Pche, amatéři, to zařídím v hračkárně.

Vy ajzbóni jste prostě unikátní a u vás nic nejde. Jo, běžte do té politiky sám.

P.S. A ještě mi to nedá - asi 15 let jsem jezdil vlakem prakticky denně, do školy, pak do práce. No, a tam, kde před těmi 15 lety rekonstrukce koridoru začala, tam je to po 15 letech v podstatě před rozpadem a stavíme znova. No, takhle kdyby se ty železnice budovaly před sto lety, tak už nám tady žádné dávno nezbyly. Vono holt i krást se musí s mírou, že... pak by zbylo i na nějaké zabezpečení, které by nevypadalo jako za krále Klacka.
31.10.2015 (16:09)  
bartovic martin nevím jaké máte vy zkušenosti s obsluhou Touch Callu, ale pracuji s ním každou směnu a tyhle problémy s ním nemám, nepíši že se občas nepřemáčku a nestisknu špatné číslo (dá se rychle opravit) ,ale vytočení GSM-R je pro mě pomalejší než na klasickém tlačítkovém přístroji o cca 5 vteřin. Prosím nešiřte bludy.
registrovaný uživatel JOHNZ 
31.10.2015 (15:58)  
Martin Jarath: Presne tak. Počkajme si.

bartovic martin: Neviem ako to vyzerá na tom ktorom touchcalle, ale za normálnych okolností by spustenie niečoho podobného g-stopu malo byť na gsm-r tiež na 2 tlačítka, možno dokonca len na jedno.

Lol Phirae: Nechcete ísť do politiky? Ja tam z tých Vašich "min. 3" vecí vidím jedine živák (generálny stop je len v polohe môže-nemusí, a tentoraz sa holt nezadarilo). Na tom, že technické zabezpečenie práce rušňovodiča je u nás na pomerne nízkej úrovni sa asi zhodneme, len na to, vyrobiť s tým niečo je príliš málo peňazí a EÚ nám ich cenou "interoperabilných" riešení fakticky ešte uberá.

S leteckou dopravou by som ale určite neporovnával, lebo tam je pomer medzi škodami pri nehodách a nákladmi na prevenciu rádovo menší než na železnici.
31.10.2015 (15:25)  
Koukám, že tady je zase expertů na zab.zař a provoz...... :-(

Pokud z min. třech věcí, které měly ten vlak zastavit, nefungovala ani jedna, tak na to opravdu není potřeba žádného zvláštního experta k tomu, aby viděl, že je něco špatně. Lidi tady píšou, že je všeobecně známo, že třeba ten živák je ve stávající podobě prakticky k ničemu, ale to nevadí, nic se neděje, přátelé, ty nenáviděné gumokoly jsou přece mnohem nebezpečnější, tak to je vlastně všechno OK.

Jinak, víte, jaký je rozdíl mezi železniční a leteckou dopravou? No, to máte tak - v letectví se z těch nehod někdo (obvykle nejpozději napodruhé) poučí a skutečně něco implementuje. Povinně. Jinak nelétáš, vyřízeno. Ne, že tady DI bude deset dvacet let vydávat doporučení a dopravci, potažmo SŽDC si s nimi stejně dlouho budou vytírat prdel.
31.10.2015 (14:55)  
Pro ilustraci. Údajně zastaralý TRS - Generální stop= 2 tlačítka = obsluha cca 2- 3 sec.
GSM-R = sestavení čísla, zmáčknutí 12 tlačítek (na dotykovém
displeji TouchCallu často tlačítka reagují až na třetí nebo i pátý pokus) = obsluha za 1-2 minuty.
Nechť každý posoudí sám co je lepší.
registrovaný uživatel R.U.R.  mail  
31.10.2015 (13:56)  
Já nevim co tady někteří šílej, jak je to špatně udělaný. Jasně, šlo by to udělat líp. Ale furt je to řádově bezpečnější než u silniční dopravy, kde si každej jede jak chce, a až na výjimky to nejde zvenčí nijak ovlivnit. Jako velkou novinku teď máme v Praze tunel, kterej pozná, když v něm jede auto v protisměru, a zastaví dopravu (ale typicky než to stihne udělat, tak už je to auto z tunelu dávno venku). A to je jeden tunel co stál šílený miliardy. A vy byste chtěli ještě lepší zabezpečení než je tohle a úplně na všechny tratě? Už teď je silniční doprava řádově populárnější než železniční, je sice méně bezpečná ale je levnější, tak nevím, jestli tím, že železničí dopravu uděláme ještě bezpečnější a ještě dražší, jí úplně pomůžeme...
  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2024 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko